~~KESÄKUISET keskiviikkona~~
Linkki eiliseen piinailupinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10372002&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (24)
Kiinan-pöpö mene äippäpolille! Ehdottomasti, mitäs siitä sitten jos on turha käynti. Mieluummin niin kuin että sattuu jotain...
Kyselin eilen tosta risteilystä ja musta alkaa kokoajan enemmän tuntua siltä etten taida uskaltaa... Meillä tosin on neuvolalääkäri ensi viikolla, niin vois tietty hänenkin mielipiteen kysyä.
Muistelisin että joku on täällä valitellut jalkapohjien arkuutta? Mulla on nyt eilen ja tänään ollu kans jalkapohjat todella arat, varsinkin kun nousee makuulta. Melkeinpä tuntuu siltä niinkuin jalkapohjissa olis ilmatyynyt, eli ne on pulleat ja kipeät.
No eipä tässä muuta, taidan mennä aamupalalle.
Mustikkax2 rv 35+1
Onpa kurjat oltavat sulla K-P. Itse kyllä varmaan lähtisin näytille ettei tarviis miettiä mitä on meneillään. Eipä se ainakaan haitaksi ole. Mutta siis oman mielenrauhan kannalta menisin joko äippäpolille tai synnärille tarkistuttaan tilanteen.
Mulla on välillä tosi hurja tunne kun tuntuu, että vauva tipahtaa välille. Se painaa niin hirveänä tuonne alaspäin ja samlla aiheutta suppareita, mutta kun ei niitä tule säännöllisesti niin en usko että olisi tulossa. Ei vain oikein kestä olla seisaallaan. :) Jospa se painaminen menis ohi niin pääsis leipomaan pullaa ja siivoamaan.
Muuten täällä on ihan loistavat oltavat, lukuunottamatta tätä järkyttävän runsasta limaista valkovuotoa ja epäsäännöllisiä suppareita. Joten kaikin puolin asiat hyvin eikä synnytyksestä tietoakaan. :)
Tsemppiä K-P:lle ja Tuuli@lle!
Marikki ja Nuppu 36+5
Mene ihmeessä Kiinan-pöpö näytille äippäpolille! Äidin huoli on aina oikeutettua ja niiden pitää tutkia tilanne! Jos jotain onkin pielessä niin sua harmittaa ikuisesti, että et mennyt ajoissa näytille.
Täällä ei sit tapahdu yhtään mitään. Muutama hassu kipeämpi supistus tuli eilen mutta siinä kaikki. Vaikka eka tuli viikolla 39 niin tää tulee varmaan viikolla 42. No ei mulla kyllä ekastakaan vielä tässä vaiheessa supistellut, että kai vielä on toivoa.
Näin viime yönä kaameeta painajaista et meiän vauva oli syntyessään 57 cm ja painoi yli 5 kg (esikoinen oli 50 cm ja 3210g). Toi koko johtui siitä, et syön niin älyttömän paljon karkkia! Pitäiskö oikeasti hillitä hieman. Painoon se ei ole vaikuttanut kun paino edelleen +7 kg verrattuna siihen, mitä oli ennen raskautta. Niin ja siinä unessa vauva oli tosi sairas, sillä oli vaikka mitä ja joutuikin vastasyntyneiden teholle ja saatiin pelätä et vauva kuolee. En onneksi nähnyt, miten uni päättyi kun piti herätä vessaan.
Tänään menen tapaamaan kaveriani, jota en ole nähnyt puoleen vuoteen. Hänellä on viikkoja jo 38 ja leikkaus ensi viikolla. Vähänkö olen kateellinen kun hän saa jo vauvan syliin...Mut kiva vertailla massuja : )
Nyt ajattelin piristää itseäni laittamalla väriä päähän ja huomenna menen leikkaamaan näitä hiuksia. Jos ottais sellaset 10 cm pois niin tulis vähän muutosta : )
Kiinan-Pöpölle ja Tuulialle tsemppiä. Tuulian tilanne kuullosti ainakin niin lupaavalta, että en ihmettele vaikka olisi viime yönä lähtenyt synnyttämään. Ja olikos muita synnyttäviä. Luulis enemmänkin tulevan uutisia kun kesäkuu on näin lähellä. Moni taitaa päästä jo 39 viikkoon. Täällä siihen on matkaa vielä.
Kalamami rv 36+1
K-P: Kyllä päivystykseen pitäis päästä jos epäilee, että lapsivettä lorahtelee. Tosin apteekistakin saa kuulemma jotain tikkuja millä voi testata onko lapsivettä vai ei, mut sitähän ei voi sit testata, jos tulee verensekaista vuotoa. Mut tiedän kyllä epätoivon, itse olin samanlaisessa tilanteessa tokaa odottaessa. Ultra näytti hyvältä ja limatulppaa tuli kolmisen viikkoa. Silti lapsi syntyi sit ilman vesiä ja huonossa kunnossa. Siitä kiitokseks sit vielä infektioastma päälle, kun keuhkot ei ollu kunnolla kehittyny. (Puutosta veden määrässä ollu pidempään.) Ultraan vaan en koskaan osunu silloin kun sitä oli VÄHÄN.
KAlamami: Mä kävin just leikkauttamassa hiukset ja äsken värjäsin. Kyllä on hyvä fiilis. :D Vielä kun noi varpaan kynnet viittis lakata, niin mikäs tässä ois synnärille lähtiessä.
Mulla on nyt todettu sit anemia johtuvaks B12-vitamiinin puutteesta. Hb oli 103 viime viikolla ja vähän hirvittää, että näin kehnolla verelläkö pitää synnyttämään lähteä...
Synnytyspelko on puhjennu kukkaan ja vollotan harva se hetki kaikkea siihen liittyvää. Lähinnä oon vakuuttunu, että kuolen synnytyksen jälkeiseen verenvuotoon. Kätilö lupas, että perjantain lääkärin kanssa mietitään josko jotain keinoja olis helpottaa mun pelkoa, mut mä en oo kovinkaan luottavaisella mielellä. :(
Hulda 36+6
Monella tuntuu nyt olevan mieli vähän maassa ja pelkoja yms. Liityn samaan joukkoon.
Kiinan-pöpölle: kannattaisiko käydä näytillä? Ei kai ne voi kieltääkään tulemasta jos huolestuttaa? Voimia kauheesti!
Ja tuuli@lle: Tsemppiä odoteluun ellet olekin jo päässyt tositoimiin. Kuten huomaat, täällä ollaan hengessä täysillä mukana.
Tänään olis neuvola yheltä ja sit pitäs mennä kauppaan, blääh...
Fiilis on ollu eilen ja tänään jotenkin niin maassa, eilen itkeskelin muutamaan kertaan ihan vaan ilman suurempaa syytä. Tänään väsyttää niin että haluis vaan nukkua. Mies on pitkän päivän töissä ja hermot ei yhtään jaksais ton 3veen kanssa. Tunnen itseni huonoks äidiks eikä yhtään huvittais olla kotiäitinä...Kauhee olo vaikkei oikeesti minkään pitäis olla pielessä.
Tänään poksahtaa 38 viikkoa...
Joo, nyt KIINAN-PÖPÖ lähdet vaan vaikka sinne äippäpolille. Ja suoraan sanottuna, en kyllä oikein ymmärrä, miten ne sieltä päivystyksestäkään vois kieltäytyä sua ottamasta vastaan... ihmeellistä toimintaa. Kyllähän se nyt kuitenkin on niin, että sen jatkuvan huolen kanssa on aivan mahdoton elää, eikä ole tarviskaan, kun kerran apua on tarjolla. Sitä varten ne lääkärit siellä ovat. Rohkeasti vaan. Itket vaikka puhelimeen, jos ei muu auta (nimimerkillä kokemusta löytyy...).
Miltähän Tuuli@n tilanne näyttää? Tulehan ilmoittautumaan, jos siellä kotona vielä hengaat!
Täällä on monet valittaneet jalkapohjien särkyä ja turvotuksia. Mun täytyy kyllä myöntää, että siltä vaivalta olen vielä toistaiseksi välttynyt. Toisaalta mun kroppa on muutenkin vähän omituinen. Joskus pari vuotta sitten olin etelässä ja siellä iski turvotus -mutta ei jalkoihin ja käsiin, kuten normaalia, vaan kasvoihin ja mahaan ja reisiin. Kotiin tultuani oli viikon reissussa tullut painoa 6kg. Ja kahden päivän pissallajuoksemisen jlk olin taas normaalilukemissa. Nyt tässä raskausaikana olen epäillyt taas samaa, koska jo muutaman minuutin makaamisen jlk, mulle tulee mahaan ja reisiin aivan hirveät painaumat patjasta ja lakanasta. Välillä näkyy selvemmin ja sit välillä ei tuu lainkaan, eli mistä muusta kuin nesteturvotuksesta se vois johtua?!
Mutta tsemppiä vaan kaikille turvonneille. Muistakaahan juoda toooosi paljon vettä, niin helpottaa.
Tänään on ilmeisesti tulossa taas ihan kiva ilma, eilisen sateen päälle. Kivaa. Mennään kaverin kanssa keskustaan jätskille ja yritetään samalla löytää Millille sellainen ruskovillan silkkimyssy. Onko jollain kokemuksia siitä?
Joku kyseli esikoistaan odottavien suhteesta tuleviin isovanhempiin. Meillä on välit tosi hyvät. Ja oikeastaan anoppi myönsikin, että oli vaan oikein tyytyväinen tilanteesta, kun vihdoin hänen poikansa on rauhoittunut. Mun mies kun on ollut nuorempana aika levoton menemään sinne tänne. Kuten kyllä vähän itsekin olen ollut. :)
Omat vanhemmat sekosivat täysin(positiivisesti siis), kun olivathan ne ruinanneet lastenlasta jo ikuisuuksia. Äidille Milli on eka lapsenlapsi ja isälle jo kolmas. Kovasti innoissaan silti ovat kaikki.
Omaan napaan ei mitään muutoksia ole tullut vime päivinä. Ja miksi olisikaan, kun olen vaan kotona maannut. Ei tehnyt eilen mieli poistua pihalle tylsään ilmaan. Eilen suppaili kylläkin hieman enemmän kuin nyt viime aikoina on ollut tapana, mutta nekin vain sellaisia kivuttomia mahankovettumisia... blääh!
Nyt sitten vaan toivottelen kaikille oikein mukavaa päivää... Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu... muutama hassu viikko enää ja kaikki kurja on takanapäin! :) (kovasti nyt yritän itsekin luottaa positiivisuuden voimaan... menestys tässä lajissa vaan ei ole kovin hyvä... heh)
Odessa ja Miltsi 38+4
Olen käynyt lukemassa viestejänne, mutta pitkään ei tässä voi istua, niin en ole kyennyt kirjoittelemaan... nyt tuntuu hieman paremmalta.
Monella on ollut jänniä paikkoja:)
Kiinan-Pöpö: Mene ihmeessä käymään äippäpolilla/päivystyksessä. Älä soittele etukäteen vaan kävele ovesta sisään. Vaadi tutkimusta, se on sinun oikeus. Itse luotan ainakin niin vahvasti omaan vaistooni, ja yleensähän se meillä odottavilla on osunut oikeaan.
Ei ole äitiyspakkaus vielä saapunut, joko te muut olette sen saaneet jotka olette sen ottaneet?
Vauvaa varten alkaa olemaan jo kaikki hankittuna... eilen sain 35.v lahjaksi sitten mieheltä vaunut:) sanoinkin ystäville syksyllä kun selvisi että olen raskaana, että varmaan saan vaunut lahjaksi.. ja niinhän siinä kävi. Onneksi sentään komeitten ruusujen kera.
Oma olo on välillä ihan hirveän tukala. Tällä viikolla olisi viimeinen neuvolalääkäri, joka sitten laittaa lähetteen jorviin. Minulle kun tehdään se sectio, joten pitäisi lyödä päivä lukkoon. Toivottavasti se olisi mahdollisimman pian.
Eipä tässä muuta... tsemppiä kaikille viimeisiin viikkoihin.. itse taidankin kuulua melkein häntäpään porukoihin:)
T: Kiisseli ja masuasukki 35+3
Paitsi ehkä tuulia... mää en olis enään lähteny mihinkään sieltä synnäriltä vaan olisin heitelly kaikki mahdolliset napit naamaan ja tipat suoneen että vauva olis pihalle tullu... sissi siis oot!!
Satu lähtee nyt kilttinä tyttönä sinne ä-polille näytille!!
Ite lähen tästä neuvolaan ja tutkiin postilaatikon joko hobbari olis lähettäny mulle jotain kivaa koottavaa..
Palaan siis myöhemmin tietojen kanssa...
JA TUULIA ANTAA KUULUA ITTESTÄÄN jos vielä kotona kärvistelet... but I don´t think so...
Adios bumbat!
mani & purri rv 37+6
Ihan vaan tuota Mania totellakseni.;) No ei vainskaan, olen yrittänyt koko aamun päästä tänne, mutta meidän tämä kotikone temppuilee jotain pahasti. Grr..just nyt.
KP: Mene ja heti sinne Taysin päivystykseen. Se on sinun lapsesi siellä mahassa ja ne siellä saikulla tekee vain työtään ja eihän se edes ole kovin vaikea operaatio katsoa onko se vettä joka valuu ja totta kai ne katsoo samalla, että vauvalla on kaikki kunnossa. Luotat vain omiin vaistoihisi ja et välitä jostain möhköstä kätilöstä luurin toisessa päässä. Voimia ja tsemppiä sinne! -Halaus-
Oma vointi: Nyt tämän aamun aikana nämä minun sinänsä jo ikävät jomotukset on muuttuneet poltoiksi. Eilen illalla selkä ja perä oli ihan laukeamis pisteessä. Sattui jonnekkin suolen seutuville niin paljon, että ei mitään rajaa. Ja tänään nämä poltot on keskittyneet mahan seutuun, joka on kyllä tällä hetkelläkin niin kipeä, että en tiedä miten päin olla. Mutta supistukset on ja pysyy kadoksissa. Muutama ihan jymy supistus on tullut tälle aamulle, mutta that`s it..perhana.
Niin ja sitten jotain sentäs kai? Aamulla tuli ihan mega kökkö limaa jossa oli ihan rehellistä vertakin mukana. Jospas tämä tästä..?? Mutta minua saa toki etuilla ihan huoletta kaikki halukkaat, koska minä en tiedä mulla jotenkin niin hirveen skeptinen fiilis koko synnytyksen alkua kohtaan.
Niin ja mullahan oli tasan vaihtoehdot jäädä saikulle osastolle makaamaan ja odottamaan synnytyksen käynnistystä tai lähteä kotiin sitä odottelemaan. Kun minähän sen pelkopolin yhteydessäkin kirjoitutin papereihini, että jos uuteen käynnistykseen jouduttaisiin jostain syystä niin otan mieluummin section. Voi olla hullua jonkun mielestä, mutta mulla jäi niin oikea ja paha kammo esikoisen käynnistetystä synnytyksestä ja kun nytten ei etes ole mitään oikeaa syytä käynnistykseen siis vettäkin on ihan normaalimäärä niin minä menen sitten tämän synnytyksen käynnistymisen sitten ihan luomusti ja sitten pitkän kaavan mukaan. Niin lääkärikin sanoi eilen, että toisia vaan koetellaan jostain syystä enemmän ennen, kun synnytys pyörähtää kunnolla käyntiin ja sitten voikin kaikki tapahtua hurjaa vauhtia.
Vauva sai eilen kokoarvioksi muuten 2.8kg.:)
Minäpäs taidan taas mennä vaihteeksi tuonne suihkuun kokeilemaan rauhoittuisiko tämä poltto ja kipu siellä vai paheneeko?? Toivottavasti pahenisi.;)
Tuuli@ 37+4
Eikä kyllä mitään uutta. Vilkas vauva vaan menee mahassa, mutta ei näytä mitään laskeutumisen/kiinnittymisen tms. merkkejä, kivakivakiva.
Mulla oli kyllä verenpaineet tippuneet ennätysalas, sano terkka että ei ihme jos vähän huiputtaa aamupäivisin... Kaikki siis kunnossa eikä merkkiäkään mihinkään lähdöstä. Eilen oltiin naikkarin toisessa valmennuksessa ja tutustumasas lapsivuodeosastoon, todella mukava kätilö meille kertoili toiminnasta ja lapsen ensipäivistä, jäi kyllä erittäin hyvä/turvallinen olo.
Ja jos ei kaikista kehotuksista huolimatta KP vielä lähtenyt, niin mars matkaan, etkä suostu tulemaan pois!!!
:) Eilinen turvotus on kadonnut. JA olen ekaa päivää uuden läppärin kanssa ihan kotosalla!!! VAU!
Tsemppiä huonovointisille ja säryistä kärsiville,
Rouvaii
Kiinan-pöpölle täältä kans edelleenkin käsky mennä näytille, koska kuten kaikki muutkin ovat kirjoittaneet sun ja vauvan etu ja terveys ja tulevaisuus ja kaikki tässä on kyseessä! Eikä kellekään oo terveellistä tuollainen huoli ja stressaus siitä et onko se vettä vai jotain muuta!
Muutenkin ihmetyttää toi touhu, et ei otettais näytille, koska sitä vartenhan sairaalat ja tk:t on! Ja itsehän siitä käyntimaksun tms. maksaa et ei oo sen kätilön pussista pois! Ymmärrän toki että kiire on noissakin kova ja töitä enemmän kuin laki sallii, mutta se ei suoranaisesti ole kenenkään meidän vika - vai onko?! Kyllä mä ainakin antaisin mielelläni jokaiseen sairaalaan ym. muutaman hoitajan ja lääkärin lisää, että kaikkien olisi parempi olla!
Itelle kuuluu nyt lonkkien kolotusta ja särkyä, kävelykään ei kovin innosta saati seisoskelu kun kuorin perunat keittoon, mutta mutta.. Tänään silti aion lähteä ostoksille isompien kanssa ja shoppailla sit tosiaan vauvan tavaratkin melko lailla valmiiksi. Täytyy vielä katsoa joko ostais sen turvakaukalon vai vieläkö siirrän :) Ajattelin et huomisen ja perjantainkin sit otan levon kannalta - siinä mielessä toivon siis vesisateita et hyvällä omalla tunnolla vois vaan olla eikä mieli niin tekis tuonne kukkapenkkien kimppuun.
Joo mut mä lähden kurkkaamaan keittokattilaan, joko sinne sais keittojuurespussin mukaan et pääsis syömään ja sit tuhlaamaan rahat :D
-Sykkis
Vähän noloa... kirjottelin viimeks varmaan joskus vuoden vaihteen tienoilla vai oisko ollu jopa viime vuoden puolella. Nyt on pakko rustata muutama rivi ainakin ennen kuin jakautuminen tapahtuu. Lukemassa oon käynyt ihan säännöllisesti ja tunnenkin oloni välillä ihan tirkistelijäksi kun te olette jo ihan tuttuja, mutta itsestäni en ole antanut kuulua mitään...
Osalla onkin jo aivan huippujännät paikat, hirvittää kun omakin synnytys lähenee... Joka tapauksessa pidän täällä peukkuja pystyssä kaikille. Täällä oli kai muitakin pelkopolilla käyneitä?! Mä kävin viime viikolla juttelemassa pelkopolilla ja oli oikein hyödyllinen käynti. Mulla on esikoinen leikattu (helmikuussa 2005) ja pelko jäi lähinnä siitä, että synnytys käynnistyi vesien menolla muutama päivä ennen suunniteltua sektiota (vauva oli jalkatarjonnassa) ja mä sain aivan valtavan paniikkihorkkatärinän, joka helpotti vasta kun koko alakroppa oli puudutettu. Nyt pelkään sellasta oman hallinnan menettämistä jälleen, se oli nimittäin melkoisen ahdistavaa. Siinä jos ois pitänyt keskittyä ottaan supistuksia vastaan ja yrittää rentoutua niin ei olis tullut mitään! No, ens viikolla mulla on synnytystapa-arvio, katsotaan kuinka päin tämä kaveri on ja jos on oikein päin, mulla on mahdollisuus päästä vielä johonkin rentoutusharjoitusjuttuun, mikä kuulosti ihan hyvältä. Yritän nyt sit vaan pitää vauvan sisällä ainakin sinne asti.
Esikoiselle puhkes toissa yönä aivan hirvee nuha ja kuume nousi yli 39. Mulla itellä on aivan vatsatautinen olo, mutta mistään päästä ei lennä, vaikka melkein jo toivoisin, että olo helppottuis. Ihan kauhulla ajattelin, että jos vielä mahatudin tähän pukkaa ja sit pitäis ruveta sairaana synnyttään... AAARGH! Eikö tää loppuaika nyt vois mennä ilman mitään tällasia ylimääräsiä juttuja!?!
Tuuli@:lle piti sanomani, että yhden ystäväni kanssa just juttelin synnytyksestä ja hän sanoi, ettei tuntenut koko aikana yhtään varsinaista supistusta. Sen supistukset oli siis ainoostaan just noita selkäpolttoja. Että älä liian kauan odottele " tavallisia" suppareita jos poltot pahenee.
Nyt nuhanenä huutelee kun ei saa unta, täytyy mennä avittaan nukkumattia. Yritän aktivoitua nyt kun äippälomallakin olen!
Hemppa 36+6
Kiinan-Pöpö: Alappas mennä jo äippäpolille jos et ole vielä lähtenyt!!! Muut ovat jo ehtineet perustella lähtemistä niin hyvin etten viitsi toistaa itseäni.
Tuuli@lla on kyllä tosi lupaavat merkit sen suhteen, että tällä viikolla saadaan kesäkuisiin eka kapalokääryle :) Tsemppiä ja supistuksia!!!
(.) Aamuisin jalkapohjat on arat ja sormet turrat. Viimeyönä tunsin ekan kerran supistuksen ollessani levossa. Siihen heräkinkin neljän aikaan :) Eipä se vieä kipeä olut, mutta kovaksi kuitenkin veti. Hassua! Eilen kun olin iltakävelyllä niin sain jo kipeitäkin kouristuksia. Ehkä kehoni sittenkin valmistautuu pikkuhiljaa vauvelin tuloon...
Tänään on kolmas synnytysvalmennus ja huomenna synnytystapa-arvioon ja tutustumaan synnytyssairaalaan. Touhua siis riittää. Eilen oli shoppailemassa ja kävin hakemassa itselleni sellaisen Hug-a-bub kantoliinan. On se kyllä pätevän tapainen. Suosittelen lämpimästi vaikka ainoana haittana on kallis hinta. Tosin olen kurkkinut tuonne Huuto.netin myyntipalstoille, ja siellä saattaa saada huggigsen noin 50¿:lla.
G: Onko uudelleen synnyttäjissä kestovaippailijoita, joilta voisi kysellä vähän neuvoja?
Cana ja Kirppu 36+2
Kiinan-Pöpö: Varmaan olet jo mennytkin polilla käymään?
Tuuli: Tsemppiä sinne, varmasti tosi jännittävää kotona odotella noiden
supparin tapaisten kanssa. Ymmärrän ton haluttomuutesi synnytyksen käynnistämiseen, mullahan viimeks käynnistetty pääty loppujen lopuksi kiireelliseen sektioon.
EbbaW Meillä on poika ruoka-aine allerginen, siedätyksellä mennään tällä hetkellä eli jotain 7 vakituista ja 7 kokeiltavaa ruoka-ainetta. Mut onneksi ei saa mitään pahoja oireita, ja siihen on tottunut niin, että
jos tuleva vauva säästyisi allergioilta, se olisi kyllä yhtä juhlaa :-) Täysimetykseen en enää vanno allergioiden ehkäisijänä, poikaa täysimetin 6 kuukautta, ja tulos että ehti allergisoitua äidinmaidon kautta kaikelle mahdolliselle. Enemmän taitaa ne geenit kuitenkin vaikuttaa..
miitu71 Mulla oli sf-mitta 36 tänään, neuvolan täti arvioi nelikiloseksi, synnytystapa-arvio lääkäri taas et olis laskettuna vasta 3700 g, itse luulen et yli neljän kilon menee että heilahtaa :-)
Viimeinen neuvola oli tosiaan aamulla, eipä siellä ihmeempiä. Painoa on taas tänkin raskauden myötä tullut enemmän kuin laki sallii, plääh.
Sen kunniaksi paistankin nyt sitten lättyjä, menee nekin samaan konkurssiin ;-) Vauvan syntymän jälkeen alkaakin sitten uusi kevyt elämä, hope so!
Aika tuntuu loppuvan kesken, pitäs tehdä vaikka mitä, ja toisaalta toivon et synnytys alkas ennen sektiopäivää, vaikka edellisenä iltana kiitos!
Jaksamista ja virkeää mieltä kaikille!
-saliisa- rv 38+5
Neuvolassa kävin pyörähtämässä ja kaikki ihan hyvin. Pissi " puhdas" , hemppa 130, paineet mulle ok eli olikohan ne 136/86 (noilla nurkilla). Sf mitta sama kun viimeks eli 34 ja kuulemma vauva tullu alaspäin.. Masun ympärys ruhtinaallinen 111cm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Painoa tullu viikossa 600g..
Huomiseks laitto mut vielä kumminkin lääkärille, vaikka ei kuulemma mitään ihmeellistä tarvetta/syytä sen kummemmin oo, mutta kummallakin oli taka-ajatuksena toi kohdunsuun ronklaaminen ja synnytyksen vauhdittaminen. Ei neuvolatätikään halua päästää tätä yliaikaseks eli kork. viikolla saa kuulemma mennä eli viim. 41 käynnistetään eli tuo olis just sillon 13-15 päivä millon noi ennustajaeukot mulle sano lapsen (joka tosin piti olla tyttö kummankin mukaan) syntyä.
Että sen verran viisaammaks tolla reissulla tultiin.. ja turvotus on +++++!!
Kotio tultaessa hobbarilta ei siis vieläkään postia ja mua alko v*****!! Sit veti olo voimattomaks.. pojat kiljuu kilpaa ja kaahaa mopoillaan pitkin kotia ja anoppikaan ei voi poikia hoitoon ottaa että sais olla ja levätä (anoppi siis työtön) ja oma äiti pääsee vasta ennen viittä töistä.. ja tuskin ne sinnekkään voi illaks mennä.. jotanka herne nenässä ja pinna kun viulun kieli mennään taas....
Tossa ruokaa väsätessä pojille ja miehelle evääks mua alko juiliin tonne alapäähän tosi kettumaisesti.. veti oikein kropan sillain kasaan.. ilmeisesti ne vihlomiset kohdistu kohdunsuulle.. olisko purri sit laskeutunu niin paljon että alkaa töniä tota suuta sen verran vai mitä tää on? ´Kolmas synnytys edessä, mutta ei pojat laskeutunu vasta kun synnytyssalissa, joten ihan pihalla oon näissä tällasissa tuntemuksissa..
Kaappi tyhjä, ei mitään hyvää syötävää =(
mani: sulla on maha samaa luokkaa mun kanssa, mulla 114cm ympärysmitta! Eiks ole ihanaa katella kaikkia bikini mainoksia ; ) Mulla ainakin on niin vaakku olo että!
KP:lle nyt vauhdilla sinne päivystykseen!!!!! Mä ainakin mene jos yhtään arveluttaa, löytyy kyllä tekstiä takaisin jos sattuu joku nuiva harakka siellä olemaan.... sitä varten ne siellä on!
Omaa napaa: ei edelleenkään mitään ihmettä. Supistelee välillä muttei säännöllisesti. Menkkamaista jomotusta on aikaajoin..... kunhan nyt ei ennen ens viikkoa synny kun mies lähtee huomenna loppuviikoksi Saksaan ja tulee sunnuntaina. Päivisin en saa tehtyä enää mitään, kaikkea pitäis touhuta muttei saa aikaiseksi, harmittaa. Aloin jo eilen stressaamaan ristiäisistä, heh, herra tykkäsi kun aloin valittamaan ; )
Palaillaanpa iltasella vielä.....
Tiina 36 tasan
Tänään kävin siis näytillä sokrujen takia. Kokoarvio oli 3-3,2kg ja viikkoja siis 36+4. Minusta vähän iso, mutta lääkärin mielestä vastaa viikkoja. Mitä ne Tuulia sano sulle vauvan koosta kun sulla pienempi ja olet just viikkoa mua edellä? Se painohaitari voi olla kyllä aika iso.
Nyt sitten supistelee vähän väliä kun piti päästä parissa kaupassakin käymään. Huono omatunto iski, että jos vauva alkaakin syntymään ja minkä takia? No kun eukko on kyllästynyt neljän seinän sisällä olemiseen ja halusi vähän shoppailla:-(
Mikäs se keskosen raja olikaan niinkun viikoissa? Kokonsa puolesta ei varmaan enää ole, mikäli ultraan on yhtään luottaminen. Nyt iski paniikki, että jos syntyy ja keuhkot ei ole kehittynyt ja.....tämä raskaana oleminen saa kaikkia pohdintoja aikaan aivan pienistäkin.
Kohdun suu oli pehmeä ja 1-2 cm auki, siis sisäsuu. Tämäkin lääkärin mukaan aivan normitilanne uudelleensynnyttäjillä.
Tulipas hirveästi omaa napaa, sorry.
Jokohan Tuulia on lähtenyt synnyttämään?
Tsemppiä kaikille " vaivaisille" ( unettomat, lonkkasärkyiset, suppaareita epätoivoisesti odottavat, pää täynnä huolia oleville jne.)
Mama
m@m@2: Keskosuuden raja on painossa 2500g ja viikoissa olikohan nyt niin että 35.
Täällä kanssa ollaan aamu 10 asti kärvistelty kamalista suppareista jotka tuli 5min välein ja just kun olin jo soittamassa äitipolille 15.00 niin ne alkoi harveta. :) Piti näköjään säikäyttää supparit soittouhkauksella ennen kun ne tajus loppua.
Tuon koko 5h:n aja ajattelin vain että kohta ne kumminkin loppuu. hih.
Sisko vain tuossa hiukkasen pelotteli, että hänelläkin teki samaa pari päivää (Eli supisteli pitkiä pätkiä säännöllisesti ja sitten taas loppui.) ja sitten lapsi syntyikin kotiin, kun ei enää sairaalaan ehtinyt.
Kyllä täällä edelleen tulee n 3-4 supparia tunnissa, mutta ei se vauva näillä kyllä ole tuloillaan. :)
Ei tästä tule mitään. Nyt on välit taas harvenneet ja eivät ole enää niin kipeitäkään. Voi jumankekka, että turhauttaa!! Jomotus jatkuu, mutta.....
Loppuis jo koko kiusaaminen, jos ei meinaa synnytys ihan oikeasti sieltä kerta alkaa niin minä voin odottaa ihan suosiolla vaikka jussiin saakka omaa vuoroani, jos vaan ei tarvii kärsiä enää tästä kipujen kanssa leikkimisestä.:(
Nyt lähden silläkin uhalla, että perse laukee tuonne polulle niin tytön kanssa kärryjen kanssa lenkille.
Ai niin anteeksi en muista, nytten nickiä, kuka kysyi tuosta vauvan koosta ja keskosuuden rajasta. lääkäri sanoi eilen, että vauva on samanlainen, kun siskonsa oli syntyessään eli siro ja pieni kokoinen, mutta ihan hyvän kokoinen kuitenkin. Ja sanoi, että kun vanhemmatkin ollaan molemmat aika pieni kokoisia niin sekin selittää tuota vauvojen pientä kokoa. Jostain muistelen lukeneeni, että 2200g on se raja jonka jälkeen vauvan saa viedä kotiin.
Siis mulla on ihan oikeasti ihan hiki koko ajan tässäkin istuessani näiden polttojen ja satunaisten supistusten kanssa,mutta kun ei mitään säännöllistä ala tulla vaikka miten odottaa..Kerpele!
Hihansa polttanut Tuuli@
Ps. Olette muuten kaikki aivan ihania! Annan oikein ison halauksen teille kaikille!:)
Mää en kyllä tiedä, mitä mun pitäis tehdä :´(. Kai mää vaan odottelen täällä kotona kun tää vauva kuolee kohtuun... Vuotoa tulee, ehkä lapsivettäkin - mistä minä tiedän. Supistuksia tulee aina välillä, mutta ei kauan. Neuvolasta käsketään mennä päivystykseen ja sinne ne ei mua halua. Äitiyspolilta sanoivat viimeksi kun kävin, että sinne saa tulla niin pitäskö mun mennä sitte sinne, mutta sekin tuntuu väärältä paikalta. Oon ihan rasittunut tän tilanteen vuoksi kun sunnuntaina luulin, että kohta lähdetään.
Ei mitään positiivista fiilistä täältä siis -sori. Jotain pitää tapahtua kun tällasta en jaksa kolmea viikkoa...
-satu rv 37+4