~~KESÄKUISET keskiviikkona~~
Linkki eiliseen piinailupinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10372002&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (24)
Heips tytöt, kiitos taas kovasti tsemppailusta. Mä hermostuin aamulla itsekin tuohon omaan ruikuttamiseen ja päätin lopettaa tän odottamisen ja lähdin marttyyrina shoppaileen =)! Aattelin, että syntykööt perhana keskelle bussimatkaa tai sinne ostoskeskukseen. No, ei syntynyt vaan reissu meni yllättävän hyvin! Ja mieli on nyt huomattavasti parempi kun ostin itselleni ja tytölle läjän ihania kesävaatteita :-D.
Huomenaamulla mulla on neuvola ja luulen, että sieltä se täti passittaa mut päivystykseen, joten huomenna sitten se. Tuun kertoileen sit miten kävi!
Mut nyt pitää kiirehtiä meidän tontille kun ollaan menossa uuden naapurin kans istutteleen kukkapenkkiä.
Täällä siis täys höyry päällä ;-).
-satu-
Monella alkaa jo h-hetki kutkuttaa.. Tässä alkaa ihan jo synnytyskertomuksiakin mielenkiinnolla odottelemaan :)! KIINAN-PÖPÖ:llä ja TUULI@:lla ainakin jo tosi kuumottavat oltavat. Sylintäydeltä tsemppiä molemmille!!!
Itsellä tänään neuvolassa todettiin vatsa laskeutuneeksi ja todentotta olen huomannutkin että viime päivinä vessassa on pitänyt ravata.. Supistelujakin on ollut nyt paljon enemmän ja olen kokenut rasittuvani fyysisesti tosi pienestä; henkeä ahdistaa ja leposykekin on varmaan lähes 100... Valmista kauraa sitä alkaa siis itsekin olla vauvan tuloa ajatellen... Tosin nyt olisi kolmelle seuraavalle viikonlopulle tulossa kekkereitä joihin haluaisi osallistua.. Eli meni miten meni olen tyytyväinen. Jokainen kuitenkin varmaan toivoo ettei ihan hirveästi menisi yliaikaiseksi eli siinä myös mun ainoa toiveeni..
Muuten neuvolassa oli kaikki ok. Jännä vaan kun tällä masuasukilla on perussyke jatkuvasti 155 ja liikkeiden aikana nousee herkästi johonki 175:eenki jopa. Saapa nähdä minkälainen elohopea sieltä maailmaan sitten putkahtaa. Esikolla oli jatkuvasti 120-130 eikä hirveästi heitelly, ja rauhallinen tyttö on ollu... Jännä sitten nähdä onko asioilla minkäänlaista yhteyttä... Muutenki kyllä nyt synnytyksen läheisyys nostattaa ihanan kutkuttavan olotilan.. Ihana nähdä minkälainen tyyppi sieltä maailmaan putkahtaa! Ja kyllä kieltämättä uutta synnytyskokemustakin odotan; hyvässä ja pahassa, sekä ilolla että osin myönnettäköön hienoisessa paniikissakin... :)!
Mutta ei tällä kertaa nyt oikeastaan muuta kuin hyviä vointeja kaikille kesäkuisille tasapuolisesti! Toivotaan että tulee ihania synnytyskokemuksia ja terveitä suloisia lapsia!
Päivikk11 rv 37+4
Kävin sitte eilen Jorvissa synnytystapa-arvioinnissa. Lantio normaali ja vauva raivotarjonnassa, kokoarvio ultran mittojen mukaan 3,1kg ja käsikopelolla lääkärin mielestä n.3,5kg. Ilmeisesti hurjasta sf-mitasta huolimatta (37) ei ole ihan jättiläistä tulossa.
Kohdunkaula pehmeä, 3cm, ulkosuu sormelle auki...eli ei tässä vielä vähään aikaan synnytellä.
Sisätutkimus sai aikaan kyllä kivuttomia supistuksia tavallista enemmän.
Lähdin äippäpolilta sitte shoppailemaan Ikeaan, kun kerran vieressä olin ja peräti yksin liikkeellä.
Tänään olin sitte esikoisen kanssa kaupoilla ja ostin muksuille vähän vaatteita. Niin se vaan nykyään menee, itselle ei tuu ostettua mitään. Ei osaa oikein kesävaatteitakaan katsoa, kun ei tiedä missä tahdissa näistä valaan muodoista pääsee eroon.
Vauva on ollut masussa tavallista hiljaisempi tänään. Oma olo muutenkin ihmeen seesteinen ja hyvä. En ole tuskastunut odotukseen, jos sitte parin viikon päästä lähtis synnärille? : )
Nyt jännäilen lähinnä niiden puolesta, joilla jo selvästi tositoimet häämöttää...Paljon tsemppiä matkaan!
T.miitu rv 38+6
Nyt MarikkiP:kin liittyi joukkoon supistelujen kanssa, tsemppiä kaikille! Tuskastuttavinta onkin juuri varmaan tuo odottaminen että alkaako vaiko ei. Jos alkais niin alkais kunnolla tai sitten ei ollenkaan. Esikoiselta mulla ei ollu yhtään supistusta ennenkuin ne sitten oikeesti alkoi illalla-kesti yön-vähän laantu aamulla vain tihetäkseen puolen päivän jälkeen niin että klo 16 lähdettiin sairaalaan. Illalla 21 oli poika maailmassa. Vastaavanlaista toivoisinkin nyttekin jos saa toivomuksia esittää:)
Täällä ollaan vielä tuolla " ei ollenkaan" -linjalla.
Neuvolassa tänään oli kaikki ok. Painoa on tullut nyt +10kg alkuun. RR 115/62, hemppa vähän alhaalla (105), pitää kai alkaa vielä ottaan rautaa. Sf-mitta 29 (eli pieni!) mutta terkkakin sanoi että pää on todella alhaalla, ettei sitä kunnolla tunne, sekin pienentää mittaa. Arvioi vauvan kuitenkin 2,5-3kg eli ihan hyvänkokoiseksi.
Nyt vähän pötkötteleen kun käytiin kaupoillakin monta tuntia neuvolan jälkeen. Tuli ostettua vauvallekin tarvikkeita: tutteja, puuteria, tuttipullon tutteja ja liivinsuojuksia. Tuli vähän parempi mieli aamuisesta:)
rv 38 tasan