Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marrasmasut keskiviikkoon :)

23.05.2007 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen heräs taas 6.50 vaikka meni myöhään nukkuu. Nyt on jo vähän äksyilly eli mitäköhän kiukuttelua tästä päivästä tulee? Harmittaa ettei tyttö pysty nukkumaan univelkoja pois aamusin eli tänään taas tosi aikasin nukkumaan. Kuopus nukkuu tyytyväisenä ja varmaan yli kasiin taas niin ku aina.

Eilen oli noista hankinnoistaki juteltu täällä eli ollaanko osteltu uudelle vauvalle mitään. Itte asiassa ei olla. Oon vaan ostanu raskauden ajalle dobblerin ja mammavaatteita mutten vauvalle viel mitään. Meillä on kuopuksen vanhat vaunut, vaatteita paljon sekä rintareppu ja kantoliina. Sitteri on tosin aika kulahtanu (ostettiin jo käytettynä muutamalla eurolla esikoiselle) eli sellasen uuden haluisin meille. Sunnuntaina käytiin ostamassa uus matkasänky kuopukselle mökille eli se sama sit menee vauvalle ens kesänä mökkeillessä tai muualla matkatessa. Tekis kyl jo mieli vähän hypistelemään ihania vauvanvaatteita :)

Tänään illalla sit rentoutumaan Mamma Mia-musikaaliin. Sitä ennen mennään jonneki herkuttelee, mä siis luultavasti suolasella ku ei makee oikeen himota. Joku oli menossa tänään kattoo Pirates of the Caribianian 3:sta. Mä meen huomenna ja varmasti on taas hyvä :)

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Tarald ja tiitiäinen 14+4

Vierailija
2/16 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin aamuvirkku, on se vaan kumma miten sitä herää aikaisin kun ei tarvii !!

Kuopukset syö aamupalaa ja kohta vien ne eskariin, illalla onkin sitten eskarilla kevätjuhlat.

Pimut ovat ihan innoissaan esityksestään, saa nähdä kuinka äiti taas itkee..

Hankinnoista oli ollut puhetta, minä en ole hankkinut vauvalle vielä mitään kun en ole uskaltanut ja lupasin itselleni antaa " luvan" np-ultran jälkeen mutta kunhan tilipäivä koittaa niin pikkuhiljaa...

Kesällä on aikaa lomalla kiertää kirppareita ym..

Tälle päivälle olisi ohjelmassa taas sitä pyykinpesua ja siivousta ja täytyy sanoa että voi olla että makoilen ja lueskelen vaan...

Ruuaksi tilattiin ranskalaisia ja nakkeja joten helpolla senkin suhteen pääsen.

Mukavaa päivää kaikille !!

Isotikru+tikrunpentu 14+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Minäkin olen menossa tänään miehen kanssa Mamma Mia katsomaan. Jo ennen joulua liput ostettiin, joten kiva vihdoin päästä se näkemään.

Me ollaan ostettu vauvalle 3 bodya kun on tullut vastaan mieluisia. Sitten mietimme vauvarinkan ostoa koska olemme tälläisiä metsä/vaellusihmisiä. Vaunut yms olemme ajatelleet ostaa heinäkuussa. Olen kyllä tosi malttamaton näiden vauvajuttujen suhteen ja luulen että meillä on kaikki jo syyskuussa valmiina :)

Maha on viikon sisällä pullahtanut esiin. Tänään ekaa kertaa töissä kireä paita joten hauska nähdä miten ihmiset reagoi.

Vierailija
4/16 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli nukuttua pitkään, mutta silti vielä väsyttää...zzZZZzz

Me ei olla vauvalle vielä paljoakaan hankittu. Muutama vaate on lähdenyt kaupasta mukaan, mut ei muuta...

Jospa sitten kesällä loman aikana perehtyisi vähän tarkemmin.

Pirates of the caribean pitäisi kanssa käydä katsomassa. Viimeksi jäi niin kutkuttavaan paikkaan. Muutenkin Johnny Depp on aivan huippu!!

ON: ei kuulu oikein ihmeempiä. Masu näkyy jo hieman. Mies on kysellyt jo pari päivää, että koska se oikein näkyy kunnolla...heh.

Olo on ihan hyvä, ei pahoinvointia enää pitkään aikaan. Täällä kun tuntuu monella sitä vielä olevan. Rakenneultra on sitten n.parin viikon päästä.

Nyt syömään jotain aamupalaa, jospa sitten pääsis istuttamaan kesäkukkia.

Dragondream+kirppu 17+0

Vierailija
5/16 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Pirates of Caribean pitäis käydä katsastamassa..Depp on kyl ihan sopiva siihen osaansa, on niin söpökin:) Eikä Bloomkaan hirveesti hävii..;)

Nyt on yhdet kaverit pyytäneet tyttöä heille hoitoon, joten heitä vois nyt käyttää avuksi, et päästäis miehen kans kahestaan menemään. En ees muista millon ollaan elokuvissa käyty, joten siitä on jo aikaa..

Tänä aamuna pysytin jo juomaan kahvia, jee! Toissailtana tosin jo anoppilassa maistelin kahvia, mut nyt maistui paremmin. Ihanaa kyllä ettei tullut heti semmoinen yökkö olo, kun tuon kahvin haistoi.

Koitan muuten nyt unohtaa tuon kohdun kokeilun, tuntuu että huoli vaan kasvaa kun sen huomaa vaan paikallaan junnaavan, ilman kasvua..ehkä joku päivä sit yllätyn, kun se onkin jo yli navan tms.

Nyt pitää lähtee valmistautuu kauppaan lähtöön, tyttö kerkes jo vaatteensakin heittää taas..on se niin mukavaa kun pieni harjottelee:)

Milenna ja Onni 15+4

Vierailija
6/16 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä päin kaikki odottajat käyvät kunnallisessa hammashoidossa tarkastuksessa ja tarpeen vaatiessa hammaslääkärissäkin. Sainkin tosi nopeasti ajan ja yksi paikka korjattiin. Synnytyksen jälkeen käskivät vielä tulla hammaskuvaukseen, kun vanhoista kuvista on niin paljon aikaa ja epäilivät viisaudenhampaassa jotain piiloreikää. Jotain hyötyäkin siis raskaanaolosta: pääsee nopeasti hammaslääkäriin. Mitenkäs teillä muilla? Oletteko jo olleet hammaslääkärissä tai kuuluuko se odottavan äidin ohjelmaan teilläpäin?

Täällä ei meinaa töistä tulla mitään. Pidän työstäni, mutta huominen Viron reissu ja omat ja muksun vaatteiden pakkaus pyörivät jo mielessä. Pääasia, että muistan laittaa mummolaan pojan astmalääkkeet ja muut panacodit yms. Voi sitten vapaammin rentoutua matkalla.

Pelottaako tai mietityttääkö teitä jokin tulevassa vauva-ajassa? Itse pelottaa toki masennusmahdollisuus, mutta myös se, että esikoisellamme oli hemangiooma korvasylkirauhasessa (on vaaraton verisuonikasvain), jota hoidettiin 4 kuukautta piikittämällä häntä reiteen kerran päivässä 3-7-kuukautisena. Sanovat, ettei hemangiooma ole perinnöllinen, mutta itselläni ja pojallemme on se ollut ja vähän pelottaa, että tulokaskin saa. Se on oikeastaan ainut sellainen huoli, mitä välillä mietin.

No taas iloisempiin matkatunnelmiin ja töiden pariin!

Rila ja Hippu 14+5

Vierailija
7/16 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Kaikki muut voivat selvästi paremmin kuin tämä napa: pari tuntia leffateatterissa kuulostaisi pahimmalta painajaiseltani. Yhdeksän aikaan illalla meikäläisestä ei irtoa kuin kärttyistä murinaa murojen takaa (ovat ainoita mitä voi syödä).

Eilinen pino oli imettämisestä. Imetin esikoistani 10 kk ja rakastin sitä puuhaa. Onneksi pieni oli aivan yhtä ihastuttava imutellessaan tuttipulloa, joten saatiin äiti vierotettua. Velli menee vieläkin tuttipullosta, ikää 2 v 3 kk, joten en ole kovin tarmokas ollut...

Ensimmäisellä kerralla en tiennyt sukupuolta, joten meidän kaikki 1-4 kk vaatteet on (lahjoja lukuunottamatta) täysin sukupuolineutraaleja. Nyt olin ajatellut selvittää sukupuolen, sillä on jotenkin helpompi kertoa esikoiselle että tulee poika tai tyttö kuin jompikumpi. Sitten kun tiedän, saatan jotain hankintoja tehdäkin.

Tarhasta hakiessan eilen yksi tädeistä kysyi odotanko vauvaa (kiertoilmauksella tosin, ettei esikoinen ymmärtänyt). Ei tämä mikään salaisuus taida olla kellekkään.

t. Tuulinäiti 14+1

Vierailija
8/16 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Np-ultrassa käyty ja turvotus oli 1,2mm eli hyvä tilanne =) Laskettuaika säilyi edelleen siellä marraskuun viimeisenä päivänä. Jokohan sitä nyt jo uskaltaisi huokaista helpotuksesta ja uskaltais vaikka jo jotain ihania pieniä vaatteita ostaa...no ehtiihän tässä myöhemminkin =)

Hankinnoista: Mitään ei olla ostettu pikkuiselle vielä ja lähinnä jos jotai ostetaan niin ne on sit tuota vaate puolta kun vaunut, turvakaukalo, syöttötuoli ja pinnis yms jo löytyy. Itselleni sain lahjaksi mieheltä koti dopplerin ja se on kyllä ollut ihana kapistus =)

Voinnissa ei oikeestaan mitään muuta uutta kuin että kuvotus on ehkä jo helpottamaan päin, ja nyt kun näin sanoin niin tiedän että illalla sitten taas huomaan ettei se kuvotus olekkaan helpottanut..Väsymys vaivaa vieläkin ja voisin nukkua vaikka kellon ympäri, eiköhän se väsymyskin pian helpota.

Meillä olisi kans tarkoitus ukon kanssa käyä katsoon se pirates 3n, on varmasti sekin hyvä niinkuin aiemmatkin.

Nyt lasten kanssa ulkoilemaan!

K & Himpula rv12+5

Vierailija
9/16 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamu alkoi perinteisesti oksentamalla ja vieläkään ei pysy mikään sisällä! Milloinkahan tämä loppuu?

Kävin eilen kaupungilla ja taas tarttui vaate mukaan eli ostin 62 senttisen yöpuvun:) Pikku hiljaa ostelen niin ei tule kaikki sitten kerralla hommattua.

Menen pitkälleen ja sitten töihin.

rv 16 ja taas on viikko täynnä :)

Vierailija
10/16 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sain saunan ja kylppärin kuurattua lattiasta kattoon. Ihanan puhtaalle tuoksuu nyt. Sitten jos rupeis makkarin kaappeja läpikäymään ja turhat tavarat roskiin ja varastoon kuljettais. Nyt on hieman pilvisempi ilma kuin alkuviikolla, välillä sateleekin, niin voi sisähommia sitten tehdä.

Hankinnoista: Oon ostellu kestovaippoja huuto.netistä. Mitään muuta en oo vielä hommannu. Mut ajattelin pikkuhiljaa tässä kesän mittaa ruveta pieniä tavaroita ja vaatteita ostelemaan, kun en sitä pakkausta aio ottaa. Isommat hankinnat, kuten vaunut, kaukalo ja sänky varmaan ostetaan vasta syksymmällä. Meillä on tää kämppä niin pieni ja varastotilaa vähän, että hankitaan ne vasta sitten hieman ennen kuin käyttöön tulevat.

Joku puhui mietityttääkö synnytyksessä tai vauvassa erinäiset asiat. Minua hieman synnytys jo mietityttää, koska tiedän että minulla on todella alhainen kipukynnys. Lisäksi minun äidillä on ahdas lantio, niin mietityttää sekin että oonko perinyt häneltä sen. Minä ja minun sisarukset ollaan kaikki syntyessämme painettu reilusti yli 4kg osa lähemmäs 5kg, niin ei oo kovin hyvä yhtälö ahtaan lantion kans. Äiti on minut synnyttänyt alateitse ja olin juuttunut kanavaan ja olivat sitten imukupilla joutuneet repimään niin että kohdunsuut ja kaikki oli repeytyneet, muut on sitten suosiolla saaneet syntyä sektiolla. Miehen puolellakin vauvat on olleet aika isoja jässiköitä. Mies on kaksonen ja he ovat syntyneet kk etuajassa ja silti olleet molemmat reilusti yli 3kg, miehen sisko synnytti yli 6kg pojan alateitse. Joten hieman kauhistuttaa miten isoksi se meijän vaavi näillä geeneillä kerkiää tuolla masussa kasvaa. Miehen toisella siskolla on synnytyksen viivästymisen takia synnytyksessä vammautunut cp-vammainen poika, joten hieman pelottaa, että jos alatie synnytys ei ala sujumaan, niin lapselle jää jotain vammaa. Pitää varmaan loppuraskaudessa kiinnittää tosi paljon huomiota omaan syömiseen, ettei ainakaan mässäilyn takia lapsi hirveästi ylisuureksi kasva.

Mutta nyt jatkamaan siivoilua!

Sanle ja DJ 15+1

Vierailija
11/16 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sade mennyt jo ohi ja aurinko paistaa!

Mä olin Mamma Mian ensi-illassa viime keskiviikko ja se oli tosi hyvä!:) Volyymi oli vaan ihan sika kovalla ja tunsin, miten toukka kääntyili mahassa. Teki mieli laittaa kädet vauvalle korvatulpiksi:)

Ja myös Pirates of Caribian on ohjelmassa lauantaina:) Varasin jo liput päivänäytökseen. Sama ohjelma tuntuu olevan monella:)

Aamulla olin neuvolassa ja TAAS 3 kiloa lisää mittariin. Mutta täytyy vaan tyytyä siihen, että en pysty hallitsemaan sitä painonnousua niin kuin en esikoista odotellassakaan. Kyllä se sitten lähtee pois. Neuvolassa vielä varoitettiin, että kesähelteet pahentaa sitä turvotusta jo raskauden tässäkin vaiheessa, että tiedossa pulska kesä. Huomaan jo nyt, että sormukset alkaa käymään ahtaiksi, et varmaan laitan ne suosiolla kesällä jo säilöön odottamaan hoikempia päiviä.

Muuten on olo kyllä tosi reipas ja virkeä. Muu perhe ollut kovassa flunssassa ja esikoisella on paha silmätulehdus, mutta muhun ei ole taudit tarttuneet. Toivotaan, että sama jatkuu:)

Hömme ja pikku-i 15+4

Vierailija
12/16 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uusi marrasmasu kurkistelee! Varmaan jo uskallan liittyä joukkoonne =) Meille on kolmas pikkuinen tulossa ja laskettu aika olisi 22.11. Vauvaa kanssani odottaa mieheni ja 3-vuotias tyttö sekä 2-vuotias poika.

Mulla on hyvin mennyt tämä alkuraskaus, oikeestaan väsymys on ollut ainoa kiusa. Sekin on nyt tosin helpottamaan päin, mikä on tosi ihanaa! Mä olen ollut kotiäitinä esikoisen syntymästä saakka, joten sinänsä ei ole tuo väsymys ollut niin kiusallista.

Nyt mulla on muutamana päivänä ollut hurjia kohdun kiinnike/-kasvukipuja! Soitin jo neuvolaankin, että tarviiko huolestua, mutta kuulemma kohtu alkaa just näillä viikoilla kasvamaan ylöspäin ja pienet kasvukivut ovat normaaleja. Ja jos on esim. joitain vatsan alueen leikkauksia takanapäin, kuten minulla sectio, niin silloin saattaa tuo kasvu tehdä kipeämpää juuri kiinnikkeiden ja arpikudoksen takia. Toivotaan kuitenkin, ettei aivan koko loppuraskautta tarvitse tuosta vaivasta kärsiä!

Vauvan hankinnoista täällä oli ollut puhetta. Meillä ei ole vielä mitään ostettu vauvalle. Ehkä osittain siksi, että vaikka mitä on jo säästössä isommilta lapsilta. Ainoa mitä tarvii hankkia, on hoitopöytä, mutta senkin nyt kerkiää sitten myöhemmin. Vauvan vaatteet olen kaikki laittanut eteenpäin, mutta äp:n meinaan ottaa ja tiedän että niitä vaatteita sitten taas siunaantuu hurjat määrät kun vauvan syntymä lähestyy.

Minä kun kakkosen jälkeen päätin, ettei meille enää vauvoja tule... Vaan kuinkas kävikään =) Kohta se alkoikin tuntua niin ihanalta, ja tässä sitä nyt sitten ollaan. Huomenna täyttyy jo rv 14.

Hyviä vointeja kaikille marrasmasuille!

Vierailija
13/16 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta vauvan koosta piti sen verran tulla sanomaan, et ite oon ollut, samoin kuin veljeni, n.3,8kg. Mieheni taas oli ollut tosi jössikkä, n.4,6kg. Toivoin et ois periytyny miun puolelta, mut tyttö painoi melkeen 4,5kg syntyessään. Miulta etukäteen katsoivat että mahtuu tulemaan, mut niin piti vaan imukupilla auttaa, kun ei tullut muuten..Tytöllä tosin oli toinen käsi otsalla, se varmaan ainakin osaltaan vaikeutti sitä. Niin ja tyttö viihtyi viel niin hyvin siel yksiössään, ettei millään ois halunnut tulla pois, rv 41+5 oli kun lopulta syntyi käynnistettynä.

Ja ei sitten mitenkään pelotteluna tms. ensisynnyttäjille, vaikka ois iso vauva tulossa, itsekin siitä selvisin ja uudelleenkin oon menossa:)

Anopilla, mieheni oli ollut suurin vauvana, eräs miehen sisko oli ollut vajaa 3kg syntyessään, et aika paljon voi kootkin vaihdella. Sisko ei ollut ees keskonen tms.

Vierailija
14/16 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Yazminille[/b] tervetuloa mukaan Marrasmasuihin!

Voi Mamma Mia! Täällähän on monella liput Abba-musikaaliin. Melkein alkaa käydä kateeksi :-/ Olen aivan tolkuton Abba-fani, mutta tykkään nimenomaan kaikista niistä alkuperäisistä sovituksista. Olen kyllä kuullut otteita tuosta musikaalista eikä ole huonolta kuulostanut sekään.

Vauvantarvikkeista on ollut täällä puhetta. Meillä on jos jonkinlaista nuttua kaapissa odottamassa, kun olen jo parin vuoden ajan ostellut kivoja vauvanvaatteita kirpputoreilta. Kerään kai jotain vauvakapioita :-) Lisäksi olen neulonut suloisia töppösiä, pipoja ja neuletakkeja ja ommellut tilkkupeitteitä sekä valtavan kasan taskuvaippoja. Niin, ja hahtuvalangasta on myös tullut näperreltyä villavaippahousuja. Suurin osa näistä on ollut valmiina jo ennen raskauden alkamistakaan. Noita minikokoisia juttuja on vaan niin kiva tehdä, kun se on söpöä ja ennen kaikkea nopeaa. Kaikesta tuosta tavaramäärästä huolimatta aiomme ottaa myös äitiyspakkauksen. Saa nähdä sitten, mahtuuko asuntoomme marraskuussa enää muuta kuin vauva ja vaatteita.

RvaRuljanssi ja Nuu 13+1

Vierailija
15/16 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä yksi turvotuspallo. jalat muistuttaa mehikasvia sadekauden jäljiltä. oli töissä pakko laitella ice-power suihketta testeristä kun polvet turpos jo eilen niin että niihin ihan sattuu ja on jäykät. viime kesänä vastaava tilanne johti siihen että jouduin fysioterapiaan ja sain kyynärsauvat,mjotka jumitti joulukuuhun asti vessan nurkassa käyttämättöminä... tuntu niin idiootilta käyttää niitä kun ei mikään paikka ollu rikki, ainoastaan niin turvoksissa että sattui kovaa. tänään huomasin että ei taida olla turvallista polven kannalta kykkistellä kun se rutisee niin pahasti ja ylös noustessa tuntuu siltä että nivel poksahtaa ihan just. onkohan mulla reuma tai jotain kun nivelet prakaa jatkuvasti..

mahassa on ollu aktiivista työntelyä tänään. penska ilmeisesti siirtelee huonekaluja tai jotain. tai sitten " muuttaa" isompiin neliöihin kämppäänsä. ihan kauhee työntely tuntunu millon mihinkin suuntaan, saanu sormella tökkiä takaspäin ipanan :D

tavaroita tekis mieli hankkia, mutta varmaa eka pitäis järkätä tilaa niille :) ainakaan vaatteet ei mahu vielä mihinkään.

ostin ittelleni rautamehua, kun sen pitäis olla muka hyvän makusta ja koska en tabletteja pysty nielemään. nooo, 20ml on ihan liikaa sitä. jo aamusen oksennuksen jälkeen iltapäiväks jätetty 5ml aiheutti sellaset kakomiset että huh. heti ku nielasee maku muuttuu suussa ihan ku oli verta nielly.

lisäks sain töistä vaniljan makuista kalanmaksa-helokkiöljy-litkua. kuulosti hyvältä, mutta ku kastoin kielen KÄRJEN lusikkaan tuli taas juostua oksentamaan. ja sen jälkeen yökkien äkkiä makkaraa suuhun että peittäis öljyisen kalan maun. ihan karmeeta. en juo sitten sitäkään. jippii.

jotain olki mitä piti kommentoida, mutta empä muista mitä. jatkan ku muistan.

freya ja napero 16+6

Vierailija
16/16 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni on menossa kattoo ton pirates of the caribeanin. mä niin haluaisin nähä sen mut en voi lähtee leffaan koska A. joutuisin käymään välillä pissalla B. siellä on ärsyttäviä muista ihmisiä ja C. sinne pitäis laittaa päälle muutaki ku pikkuhousut ja ritsikat :) mies saa harrastaa piratismia kotona ja imuroida sen mulle ni katon täällä sen sit ku ehdin. ja mikäs tässä katellessa ku hifi-harrastaja mies. melkein ku olis privaatti leffateatterissa kun on kunnon hd-videotykki ja kunnolliset äänentoistot (ittelle tosin riittäis vaikka ihan toi vuodelta sata ennen sotia oleva pommiksikin luokiteltava telkkari tuolla makkarissa).

ja viikonloppuna. sillon mennään hakee matkalaukku porukoilta pojan kanssa ja alustavasti ollu puhetta että menis käymään samalla piha! ja eläin! messuillakin, sinne ku porukoiden luota on niin lyhyt matka että poika jaksais sen kävellä vaikka päällä seisten.