Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Istun yksin ja itken...

Vierailija
22.05.2007 |

En tiedä miksi menin naimisiin tuon miehen kanssa.

Hankaloittaa elämääni paljon, eikä edes tajua tekevänsä niin.

Nyt meni nukkumaan ja jätti minut yksin itkemään, riita täysin auki.

Saan huomenna olla lasten kanssa, miettien yksin mitä tein väärin saadakseni tälläistä kohtelua.

Pyysin illalla miestä käymään kaupassa, toi vauvalle maitoa, vaippoja ja soseita. Ok, tähän asti meni oikein. Kun pyysin tuomaan huomiselle päivälle jotain ruokaa jota voisin sitten tarjota pojalle ja syödä itsekin. Toi kaksi pientä valmiskeittopurkkia (mikro). Pari valmishampurilaista ja ajattelee sinisin silmin että noilla pärjätään! Noitako minun pitäisi lapselle tarjota?

Itse olen tällä hetkellä heikolla hapella, pitkän sairastamisen vuoksi.

Kauppareissu menee huomenna sitten siten että roikotan kahta lasta mukanani, haukkoen samalla henkeäni (en saa henkeä kunnolla edes istuen, miten sitten rasituksessa). Kantaen ruokaa koko perheelle kun mieheni on niin käsi ettei tajua mitä perheen elättämiseen vaaditaan! Vaivannäköä! Kaupan jälkeen sitten väsyneenä kokkaan molemmille ruokaa (kunhan ensin olen syöttänyt vauvan, mahdollisesti syöttänyt ja vaihtanut kuiviin) + päivän muut työt kuten lasten normaalit ulkoilut.

Mies ei edes sen vertaa voinut keventää taakkaani että olisi oikeesti voinut tuoda sellaista ruokaa jota voi ilman kiukkua syödä.

Olisi kuulemma pitänyt sanoa mitä tuodaan, kun ei kuulemma osaa mitään ostaa! Miksi ei voi opetella sitten? Mikä helvetin valmis kauppalistankirjottaja minä olen? Jos minä osaan valita terveet vaihtoehdot kaupasta ilman listaa, miksi mies ei osaa?

Ei osaa mies edes siivota (sanonut niin), ei osaa pestä vauvan tuttipulloa aamulla saati täyttää tai tyhjentää tiskikonetta. Pestä pyykkiä. Ei sen aina näitä tarvitsisi tehdä mutta edes sillon kun minä olen sairas. Ei osaa imuroida, ei korjata tavaroita omille paikalleen yms. Lista on pitkä! Ainoa mitä osaa tehdä...käy töissä eikä mistään muusta puhukaan. Työ antaa vapaatakin hyvin mutta mitä tekee mies? Istuu tietokoneella monta tuntia päivässä. Kaipaisin mieheni seuraa mutta kun pyydä sanoo:- oota 5min niin sitten tuun (joka tarkoittaa, odota 3h niin ehkä sitten nousen tästä ja menen nukkumaan).

Miksi menin naimisiin noin avuttoman miehen kanssa, miksi! Rakastan häntä, mutta miksi? Koko perhe joutuu kaaokseen tuon takia!

Nytkin mulla on nälkä...

Mutta en suostu noihin valmistavaroihin koskemaan.

Käyn huomenna kaupassa, kannan niska vääränä kaikenlaista syötävää kotiin, vaikka joutuisin sen jälkeen sairaalaan henkitoreissani.

Prkl...sydänsairas ihminen oon mutta ei se miehelle merkkaa mitään.

Sitten kun kuolen niin...toivottavasti tajuaa mitä menetti.

Itsekäs olen...

Miksi helvetissä vaadin miestäkin osallistumaan lastensa ruokkimiseen, siisteyteen ja muuhun ylläpitoon. Edes silloin kun itse olen sairas.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sanon miehelle että käy kaupassa ostaan ruokaa, ni se riittää. Ei tarvi edes sanoa että osta ainekset jauhelihakeittoon, vaan ihan itse älyää kaupassa ottaa siihen tarvittavat aineet. Ja soittaa jopa kotiin ettei muistanu katsoa tarviiko vaippoja, että pitäiskö niitäkin tuoda.

Sen siitä saa kun aina kaiken laittaa toiselle valmiina nenän eteen. Vois ihan itsekin katsoa peiliin ja miettiä missä vika...

Vierailija
42/52 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kirjotan sen aina. siis kirjoitan jatkuvasti ns. puute listaa.

Joka otetaan mukaan kun kauppaan mennään oli kyse sitten minusta, miehestä, tai kauppan lähetetystä teinistä.

Minusta ap. tekee kärpäsestä härkästä. Ja kiukuttelee kuin 5v.

Minäkin ymmärrän että on sairas ( mikäköhän sairaus? ihmettelen tuota hengenahdistusta) Ja silloin haluaa että toinen käy kaupassa, mutta mikä hemmetin vaikeus on tosiaan antaa lappu mukaan. Minustakin mies kyllä yritti auttaa jne.. Tuossa tilanteessa mun miehenikin olis tuonut mitä kummallisimpia juttuja.. pitsää hammpareita jne... joista itse en varmaan olis voinut syödä mitään.. ( keliakia) ; niin ollaan oltu tosiaan 18 yhessä eikä se vieläkään ole oppinut mun " ruokavamaisuuttani"

mutta so what, muuten hyvä ja ihana mies. Ja kaikki me ollaan jollain tapaa huonoja ja muistamattomia ja itsekeskeisiä jne.... Mutta marttyyri asenteella... no ei sillä pitkälle potkita.. Paitsi jos haluaa tulla jätetyksi, ei kukaan mies kauaa katsele tuolasita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset vain tuovat ne " huonot" puolet esiin toisistansa - siksi olisi tärkeää tuntea itsensä ensin ennenkuin sitoutuu suhteeseen ja tekee lapsia!

Hanki itsesi ja miehesi astrologinen kartta;

ja AUTA itseäsi ymmärtämään! Toista et voi muuttaa, omaa ymmärrystäsi voit lisätä.

Vierailija
44/52 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

*buahhahhhahhhhaaaa*

ja yksi huuhaa maakari lisää.... *reps kops*

Vierailija
45/52 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap korostaa tuota miehen palvelemista ihan liikaa. Ei kyllä kauppalistan kirjoittamine mitään semmoista ole..

Vierailija
46/52 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisia miehiä teillä on. mun mies ainakin osaa ostaa kaupasta ruokaa koko perheelle, ja ihan ilman listaa. tietysti jos on jotain mitä erityisesti haluan niin se pitää mainita. ei hän sentään ajatuksia osaa lukea.

Vierailija
47/52 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi ruveta turhaan riitelemään tyhmästä asiasta. Jos mies kerran käy kaupassa, niin voinhan mä sen listan kirjoittaa, niin todellakin saan sitä mitä haluan enkä jotain einespizzaa ja hampurilaisia mitä en pystyisi edes syömään.

Vierailija
48/52 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäinen on esikoinen. olet itse sairas, esikoisesi tarvitsee leikkiä, ulkoilua, lapsiseuraa. sulla on täysoikeus käytttää päiväkodin palveluita.

muista se, että kun kamelilta katkee selkä, niin silloin teidän stoori on ohi. et ole kykenevä hoitomaan lapsiasi kirjoituksesi perusteella.

en ole lukenut muiden vastauksia, mutta tee hyvä ihminen jotain.

Vierailija
49/52 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla sydänteholla.

Vierailija
50/52 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Raahaudun kauppaan vaikka henkitoreissani kunhan mies ei enää tuo VÄÄRIÄ RUOKIA kotiimme."

Ei herranjee. Menisit hoitoon. Taitaa tuolla " hengenahdistuksellakin" olla psyykkinen syy-yhteys.

Vierailija
51/52 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitettu ärsyttämään valmisruokia syövät/lapsilleen syöttävät äidit : )

Vierailija
52/52 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisit sen miehen tehdä asiat omalla tavallaan.

Miehesi ei taida ymmärtää kuinka vaikeaa sinun on sairaana hoitaa kotia ja lapsia. Tässä asiassa en valitettavasti osaa neuvoa kun ei ole kokemusta.

Mutta kokemusta on tuosta osaamattomuudesta. Niin päin että minä olen ollut se osaamaton...

Musta oikeesti tuntui (ja vieläkin välillä tuntuu) etten osannut tehdä mitään oikein. Se taas johtui varmaankin aikaisemmista ihmissuhteistani. Ajattelin että turha on mitään tehdä kun kuitenkin valitetaan ja jopa pelkäsin että mitähän taas teen väärin. Mä todellakin olisin tarvinnut HYVIN YKSITYISKOHTAISET ohjeet kuinka asiat tehdään. Jos mies sanoi: osta maitoa ja leipää, niin jouduin soittamaan kaupasta ja kysymään että mitä laatua ja kuinka paljon ja oliko vielä jotain muuta?

Kannattaa siis ainakin kerran selittää asiat yksityiskohtaisesti ja uudestaankin jos mies kysyy. Ja älä hermostu jos mies tekee jotain väärin, voit sanoa nätisti esim että unohdit ostaa tämän ja tämän. Eiköhän se ens kerralla muista (kunhan sillä on se lista mukana, muuten ei muista).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä