Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ja missä tutustut paikallisiin ulkomailla asuessasi?

Vierailija
24.07.2026 |

Luen tässä juuri uutisia Suomesta. Kaukana Suomesta.

Miten te muut, jotka olette töiden takia muuttaneet ulkomaille, missä ja miten tutustutte paikallisiin? Vai oletteko kuin minä, kuuntelette suomalaisia radiokanavia myös ulkomailla. :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarissa.

Vierailija
2/9 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli uudessa kotimaassa jo pitkäaikainen kirjekaveri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustun helposti uusiin ihmisiin esim; kahviloissa, ravintoloissa, työpaikalla tai ihan kassan jonossa. Ei ole tarvetta enää kuunnella suomalaisia radiokanavia tai muuta vastaava koska Suomessa olin työpaikkakiusattu

Vierailija
4/9 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnassa

Vierailija
5/9 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen just Radio Suomea. Tutustunut töissä, musiikkipiireissä, baarissa, tuttujen kautta ja naapuruston tyyppeihin.

Vierailija
6/9 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellihuoneessani. Panemalla.

N28

Vierailija
7/9 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa suurissa kaupungeissa toimii MeetUp tai jokin muu vastaava paikka.

https://www.meetup.com/

Vierailija
8/9 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun opiskelin Lontoossa, tutustuin paikallisiin lähinnä kantapubissani. Muuten kaverit olivat muita ulkomaalaisia opiskelijoita. Paikallisilla oli jo omat ystäväpiirinsä, aivan kuten minullakin Suomessa.

Vierailija
9/9 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustun ihmisiin helposti.

Meillä oli toki ystäviä alueella jo ennestään mutta ensimmäiset ystävämme täällä nykyisessä kotikylässä olivat talonostoreissun majapaikan omistajat, yhä ystäviämme vuosia myöhemmin. Heidän kauttaan olemme saaneet ystäviä paikallisista ja muista skandeista. Suomalaiseen perheeseen tutustuimme kun olimme juhlimassa kaupantekoa, yhä yhteydessä.  Naapurit tietty kun päivittäin olemme tekemisissä. 

Rannikolla ollessa saattaa naapurilavetin mummo alkaa kertomaan elämäntarinasnsa ja päädymme kahville. Lyhyt hetki mutta molemmille antoisa

Facen muuttolintu ryhmistä olen myös saanut ystäviä joita tapaan lounaalla tai teemme retkiä, parinsadan kilometrin säteellä meitä lienee ainakin 100 perhettä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi