Töitä kyllä on jos asenne on kunnossa
Kommentit (97)
Onneksi ei ole asenne kunnossa. Ei tule mieleenkään lähteä taskurahoilla töihin. Se oli lapsena eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, töitä on mutta kuka maksaa palkan?
Työttömyyskorvaus on se palkka
Työttömyyskorvaus on palkka työstä?
Jotenkin nyt ei aukea tämä 🤔
Itse kun olin aina ajatellut, että em. tuki on jonkinlainen minimiavustus tilanteessa, jossa työtä ei ole realistisesti saatavilla.
Töitä voi tehdä siitä hyvästä että saa tukia, ei ne mitään hyväntekeväisyyttä ole.
Työmarkkinatukihan nimenomaan on hyväntekeväisyyttä tilanteessa, jossa henkilö on työtön. Ei kyseessä ole mikään kansalaispalkka.
Tuet voivat olla myös vastikkeellisia, ka tämä voi tietyissä tilanteissa olla hyväkin asia, mutta helposti mennään ojasta allikkoon. Valtion hätäaputyöt aikoinaan lopetettiin kannattamattomina, koska matalan tuottavuuden ja erikoistumisen työvoiman kysyntä on laskenut. Ei tarvita viittäsataa lapioukkoa kaivamaan ojaa, kun saman työn tekee kaivinkone edullisemmin ja paremmin.
Voidaan aloittaa asiasta rehellinen keskustelu, jos haluat, mutta voit siinä tapauksessa jättää provoilevat one-linerit pois ja perustella näkemyksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Palkasta kertyy eläkettä ja lomapäiviä. Työttömyyskorvaus on nimensä mukaisesti korvaus tilanteessa, että töitä ei ole. Pitäisi sinunkin tuon verran käyttää aivojasi, että sen ymmärtäisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Palkasta kertyy eläkettä ja lomapäiviä. Työttömyyskorvaus on nimensä mukaisesti korvaus tilanteessa, että töitä ei ole. Pitäisi sinunkin tuon verran käyttää aivojasi, että sen ymmärtäisit.
Ennen vanhaan meni noin, jatkossa ei mene.
Ap on Henna. Ikänsä loisinut työkyvyttömyyseläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on enää töitä vain jos kuulut eliittiperheeseen tai hyvä-veli-sisko-kerhoihin...
Koulutuksella tai osaamisella ei enää ole merkitystä.
Tuo on täyttä paskaa. Olen kahden rapajuopon vanhemman lapsi ja töitä on aina ollut niin paljon kuin tehdä jaksaa ja haluaa.
Kyse on vain siitä, että minulla riittää äly ja kyky tuottaviin töihin, joista firmat mielellään maksavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kun olin aina ajatellut, että em. tuki on jonkinlainen minimiavustus tilanteessa, jossa työtä ei ole realistisesti saatavilla.
Ehei! Tämä on uusi normaali. Olet työttömyyskorvauksella mutta sen eteen on tehtävä jotain hyödyllistä yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööööh!
Puppis🎈🎈👴🏻🎈🎈💕💕🥩👍
Näinhän se menee 👴🏼🥣🍺🐟
Meneekö ihan varmasti?
Onkohan vaan? Myös kuuskymppisille.
Jos Ruotsissa asuisi. Kyllä olisi. Muttei Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehei! Tämä on uusi normaali. Olet työttömyyskorvauksella mutta sen eteen on tehtävä jotain hyödyllistä yhteiskunnalle.
Ei tule tapahtumaan. Sellaisen systeemin rakentaminen tulisi liian kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kela.
En halua töihin enää koskaan, oli töitä tai ei. Ap saa maksaa mun kotona makaamisen silti 🤗
Ei ole yli 50-vuotiaille tai ulkkareille.
Onkohan pomoilla asenne kunnossa vai jotain luonnehäiriöitä, jos ei tekijöitä löydy.
Vierailija kirjoitti:
Minne ne risut sieltä metästä voi viedä?
Ei saa ottaa puutavaraa toisten metsistä ilman lupaa.
Nuo tukea vastaan työtä tekevät korvaavat ennen pitkää melkein kaikki palkansaajat koska kyllähän se tulee työnantajalle halvemmaksi kun valtio maksaa orjia. Miten jotkut eivät sitä voi ymmärtää?