Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan ei (ehkä) ole syönyt niin epäterveellisesti koko ikänsä kuin minä

Vierailija
23.07.2026 |

Olen ryypiskellyt silloin tällöin (toki asemani johtavassa virassa asetti rajoja), tupakkaa poltan joskus ja ravintosuosituksista 5 veisaan. Sairastin 17-vuotiaana vesirokon ja joskus kausiflunssia. Siinä ne. Ei ne jumalattomat määrät kasviksia takaa terveyttä. Toki joillekin voi toimia, enkä yleistä.
- n70v -

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se sinun kolesteroliarvo oli?

Kaikki viitearvoissa.

- ap

Ja se sinun kolesterolilääkitys on? 

Vierailija
22/29 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että koska et saanut rasvamaksaa juomisistasi/syöpää polttelustasi ainakaan vielä, niin suosittelet samaa kaikille.

Onko terveellinen elämäntapa hävittänyt kykysi sisäistää lukemaasi tekstiä?

Ei ole, en suosittele tupakointia kenellekään. Sen verran tunnen keuhkosyöpään kuolleita, että sitä loppua en toivoisi pahimmalle vihamiehellenikään.

Keuhkosyöpään kuolee tupakoimattomiakin. En kuitenkaan väheksy tupakoinnin vaikutusta.

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että koska et saanut rasvamaksaa juomisistasi/syöpää polttelustasi ainakaan vielä, niin suosittelet samaa kaikille.

Ei ole, en suosittele tupakointia kenellekään. Sen verran tunnen keuhkosyöpään kuolleita, että sitä loppua en toivoisi pahimmalle vihamiehellenikään.

Keuhkosyöpään kuolee tupakoimattomiakin. En kuitenkaan väheksy tupakoinnin vaikutusta.

- ap

Keuhkosyövän lisäksi syöpiä on melkoinen kirjo. Mihinkään syöpään ei ole mukava kuolla.

Vierailija
24/29 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se sinun kolesteroliarvo oli?

Kaikki viitearvoissa.

- ap

Ja se sinun kolesterolilääkitys on? 

Meinaat, että jos kolestroli on viitearvoissa niin siltikin tarvitaan lääkitystä?

- ap

Vierailija
25/29 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin nuoria viedään kuin litran mittaa. Kaikki uskotaan, mitä joku ravintoguru milloinkin keksii.

Sepä se. Onko kananmunat muuten nykyään terveellisiä vai eivät? En enää tiedä, kun se muuttuu jatkuvasti.

Kananmunatutkimukset on tehty pääasiassa tavallista ruokavaliota noudattavilla ihmisillä, jotka jo muutoinkin syövät paljon kolesterolia. Tällaisilla ihmisillä kolesterolin määrän lisääminen entisen päälle ei vaikuta enää kolesteroliarvoihin, tapahtuu ns. tasanneilmiö. Kuitenkin arvon on nähty nousseen niillä joiden ruokavalioon kolesteroli ei ennestään suurina määrinä kuulu. Lisäksi noin neljäsosalla ihmisistä kolesteroli imeytyy suolistosta poikkeuksellisen hyvin. 

Vau. Annetaanko ihmisille vapaus valita mitä he syövät? Joutuuko kansa turmioon tämän vuoksi?

Mun puolesta jokainen saa syödä ja tehdä terveydellään mitä tahtoo. Minäkin syön sokeria vaikka sanovat sitä pahimmaksi myrkyksi. 

Vierailija
26/29 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Keuhkosyövän lisäksi syöpiä on melkoinen kirjo. Mihinkään syöpään ei ole mukava kuolla.

Tiedän kokemuksesta.

- ap

Vierailija
27/29 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti kuinka terve olisitkaan jos olisit syönyt terveellisesti.

Vierailija
28/29 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti kuinka terve olisitkaan jos olisit syönyt terveellisesti.

Minähän olen terve ja toivottavasti tästä eteenkin päin. Elämäänsä ei kuitenkaan kukaan voi tietää syö mitä tahansa. Olen elänyt niin kuin olen. Mikään valmisruuan syöjä en kuitenkaan koskaan ole ollut vaan teen ruokani itse. 

- ap

Vierailija
29/29 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä käy hampurilaissukupolven? Ja niidet, jotka syövät päivittäin ns. pikaruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi