Suomen talous kasvaa ja kotitaloudet kuluttavat jälleen. Kiitos hallitus!
Kommentit (52)
Nousiko palkat vai laskiko hinnat?
Ollaan löydetty oikeat lääkkeet. Nyt entistä isommilla saksilla leikkaamaan tukia niin talous nousee kohisten.
Vierailija kirjoitti:
Mitä puppua taas. Työttömyys sen kun vain kasvaa, samoin korot ja öljyn hinta, joka nostaa hintoja.
Meille syötetään valetta valeen perään.
Ja vielä samalla piilosyylistävät niitä joiden taloudessa ei mene hyvin. Phyi, miten kummottavaa uutisointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alas.
Molemmille sivuille.
Minä toivon että ihmiset jotka tuntevat olonsa syyllisiksi siitä mitä minä olen kirjoittanut ymmärtäisivät että minä en sano tätä koska haluan heille pahaa, vain koska minä uskon että tämä on heidänkin etu ymmärtää, loppu tulee joko hyvällä tai pahalla, hyvällä ei ole pöydällä korttina pelattavissa loputtomiin.
Ongelma ei ole järjestelmä, ongelma on että sen terveydestä ei enää huolehdita, käytännössä jokainen järjestelmä toimii kun se toteutaan oikein, mutta yksikään ei kestä kun mekanismeja ei suojella, kun eliitille sallitaan laillistettu rikos.
Lobbaukset on lahjuksia eli demokratia on kaupan.
Sisäpiirikauppoja ei valvo enää oikein kukaan, eikä niistä vastuusen joudu.
Eturistiriidat sijoituksissa ajaa käytännössä kaikki poliitikot ajamaan vain oman ja kavereidensa lompakkojen etua.
Työn arvo on irroitettu tekemisestä kikkailuun ja vedonlyöntiin pörsseissä.
Valtionvelka valuu suoraan yksityisille lainaajille.
Lähes kaikki valtion tuottava omaisuus on myyty yksityisille.
Ei ole semmoista järjestelmää joka kestäisi tämmöistä määrää korruptiota.
jokainen korruptioon osallistuva aina sen perustelee itselleen näin, "tämä minun korruptio on niin pientä ja kaikkihan sitä tekee", niistä puroista kasvaa iso joki, postin yksityistämisen olisi kestänyt, taksi-alan tuhoamisen myös, julkisten varojen siirtämisen yksityiseen terveydenhuoltoon, tekevän työn lähettämisen halpa-maihin, ulkomaalaisten raijaamisen tänne halpa-työvoimaks jne jne, mutta kaikki yhtä aikaa on se kusinen soppa jossa me nyt uimme.
Suomi on niitä harvoja valtioita, joissa ei ole korruption ehkäisemiseen keskittynyttä toimielintä. Helppohan siinä on todeta, ettei meillä ole korruptioita, kun kukaan ei sitä tarkkaile eikä tutki. Ei ole siis esittää mitään dataa. Ei valtion sisäpuolelta eikä ulkopuolelta.
Tämän tien päässä on se että täältä tuikataan pörssi ja data-keskukset tuleen ja velat nollataan, työnteon välineet ja korruptoituneen oligarkki-porvariston omaisuus jaetaan uudelleen ja heitä jahdataan pitkin maailmaa vuosikymmen vastuuseen, usko euroon katoaa ja markka tulee takas ja me aloitetaan alusta banaanivaltiona.
Näennäisen itsetuhoisia päätöksiä kuten halpa-työvoimaa ulkomailta tehdään tämän prosessin hidastamiseksi, että se tilanne jäisi jonkun muun korjattavaksi ja itse voi laittaa taskut täyteen ja paeta ulkomaille, valitettavasti koko maailma kärsii samasta ongelmasta, missään ei ole kohta turvallista heille.
Vierailija kirjoitti:
Mitä puppua taas. Työttömyys sen kun vain kasvaa, samoin korot ja öljyn hinta, joka nostaa hintoja.
Työttömyys kasvaa koska ennätysmäärä työttömiä joutuu hakeutumaan työmarkkinoille, kiitos leikkausten.
Taasko tämä juttu että orpon hallitus tuhlasi tonnin saadakseen kympin. Tämä hallituskausi on ollut hallitsematon katastrofi! 100,000 uutta työtöntä, ihmiselämiä jotka tämä hallitus pilasi! Konkurssien määrä 90-luvun laman tasoa. Ihmisoikeuksia halveksuvat leikkaukset pelkästään köyhille! Olemme EUn ykkösiä työttömyydessä ja talouden tarkkailuluokalla leikkauksista huolimatta! Niistä huolimatta velkaa tuli taas 40 miljardia lisää! Ja nyt maassamme harjoitetaan avoimesti hyvin afrikkalaista korruptiota!
Tämä hallitus ei saanut mitään hyvää aikaan!
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Iltasanomat ja Iltalehti ovat täyttä Fox News-tasoa ja silkkaa Pravdaa nykyään. Täyttä valheellista puolueen propagandaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Medialukutaidosta m vai? Et sitten ole huomannut että kyseessä on kamppis missä noita puffeja on vain nyt päätetty tuutata eri medioista että ainakin osa ihmisistä saataisiin uskomaan tuota ennen ensi kevään vaaleja.
Siihen kuuluu myös, että esim eilen julkistettujen työttömyyslukujen yhteydessä, joissa työttömyys edelleen kasvoi ja työllisyysaste huononi edelleen, juttu kuitenkin uutisoitiin hädissään isolla niin että: työttömyyden kasvu hidastui. Vaikka se siis edelleen kasvoi jo ennestään kammottavista luvuista.
Myöskään yhdysvaltain ja israelin hyökkäysten kiihtymistä ja sodan sekä energia, vilja ja lannoitekaupan ongelmien kärjistymistä tai siitä seuraavaa inflaatiota ei oikeastaan suomessa nyt uutisoida, vaan media on ohjattu pitämään siinä matala profiili ja sivuuttamaan ne pikku uutisina.
Ei helvetti olet sekasin päästäsi. Uskotko edes itse omia mielenvikasia salaliittoteorioitasi? Elätkö vaihtoehtoistodellisuudessa?
Me elämme siinä todellisuudessa jossa velkaa tuli 40 miljardia, työttömiä 100,000 lisää, Suomi joutui tarkkailuluokalle ja myymälävarkaudet ovat lisääntyneet. Siinä on nykytodellisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oli rohkeutta leikata kunnolla ja uudistaa talouden rakenteita!
Leikkaukset eivät ole säästäneet vaan ovat tulleet tutkitusti kalliiksi.
Leikkaukset eivät ole tutkitusti tulleet kalliiksi vaan ovat olleet täsmälääke Suomen ongelmiin.
Leikkaukset veivät rahaa pois sisämarkkinoilta ja aiheuttivat konkursseja kun yritykset menettivät maksavia asiakkaita. Tämä on markkinatalouden ihan perustotuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oli rohkeutta leikata kunnolla ja uudistaa talouden rakenteita!
Paljonko kokoomuksen puoluetoimisto maksaa sinulle tämän paskan levittämisestä ja siitä että vehkeilet omia maanmiehiäsi vastaan?
Tätä kasvukauttahan on manattu jo muutama vuosi. Jospa se tällä kertaa tulisi ja työpaikatkin vähitellen realisoituisivat.
Mun kaltaisella pörssiin sijoittaneella kermaperseellähän ei ole ollut hätäpäivää, kun osakekurssit senkus nousee.
Vierailija kirjoitti:
Tätä kasvukauttahan on manattu jo muutama vuosi. Jospa se tällä kertaa tulisi ja työpaikatkin vähitellen realisoituisivat.
Mun kaltaisella pörssiin sijoittaneella kermaperseellähän ei ole ollut hätäpäivää, kun osakekurssit senkus nousee.
Sulla nouse muu kuin maha🤣🤣
Huoh.. Kyllä on ihmiset hyväuskoisia ja sinisilmäisiä. Jokainen, joka lukee tämän viestin, laittakaa googlen hakuun youtube kuuntelija-podcast.
Perehtykää sisältöön. Voi hieman avautua maailmankuva siitä, kenen syy tämä 'ennätystyöttömyys on'. Se ei ole nykyisen hallituksen.
Pakko laittaa säästöön kun ei tiedä miten paljon joutuu maksamaan esim. hammasremontista kun julkiselle ei pääse. Toisaalta julkisen hinnat on nousseet melkein samoihin yksityisten kanssa ja jonotusaika on vuoden.