Some paljastaa kateelliset ihmiset
Kateellinen ei voi jättää tykkäystä julkaisuun, missä olet hyvännäköinen tai julkaisuun mistä tulee kuva, että olet onnellinen tai rikas tai muuta sellaista mitä tämä henkilö ei näe itsessään.
Helppo bongata negatiiviset ihmiset, kun vähän seuraa kuka tykkää milloinkin.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sulla kyllä köyhä elämä jos pitää jotain tykkäyksiä kytätä ja analysoida.
Yllättävän monet tekee tuota somessa. Yksi kaveri paljasti kyttäävänsä jopa tarinoidensa katsojia! Ja hän on parisuhteessa, ei parisuhteen ulkopuolista ihastusta. Sen siis ymmärrän, jos kyttää onko ihastus katsonut tarinan. Mutta hänen tilanteessa ei ole kyse tuollaisesta.
Itse olen piilottanut ko. kaverin tarinat eli minä en katsojalistoilla ole, ja mulla syynä ei ole todellakaan kateus, vaan se, että hän on tehnyt minulle ohareita ja aiheuttanut sellaisen luottamuspulan, etten vaan halua nähdä hänen elämästään mitään. En tiedä, yrittikö hän vihjata nimenomaan siihen suuntaan, että minä en katso hänen tarinoita, kun otti puheeksi ne tarinoiden katsojat ja että seuraa niitä?
Ap:ta ymmärrän sillä tavalla, että onhan sellainen ilmiö olemassa, jossa osa ihmisistä "tykkää" joko somessa tai muuten, jos sulla menee jotenkin huonosti, mutta sitten kun sulla menee hyvin ja olet hyvinvoiva, nämä ihmiset ignooraa.
Juuri näin. Somen tykkäykset ja reagoinnit on nykypäivän mielenosoitusta, kiusaamista ja manipulointikeino.
Some on erinomainen keino testata ihmiset :D
Testaan aina joka ikisen ihmisen myös livenä.
Suosittelen 👍
Miten? Itse en alkaisi testailemaan ihmisiä, somen kautta varsinkaan. Ihmiset yleensä näyttävät mitä ovat, ilman testailuakin.
- tuon pitkän viestin kirjoittanut
Vierailija kirjoitti:
Ja tehdä johtopäätöksiä, jotka eivät välttämättä edes pidä paikkaansa. Tai vieläkin parempi, hivelevät omaa egoa!
Minun tykkäyksiä ei voi seurata, koska en käy missään instassa tai facessa tai vastaavassa. Peukutan vain toisinaan tubessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo totta on, selkeästi erottuvat ihmiset, jotka ovat mielinkielin päälle päin mutta eivät koskaan somessa tykkää. Kyllähän siinä jotain sanattomasti viestittää. Sitten on taas niitä jotka tykkäävät joka jutustasi, vaikka laittaisit nenäsi kuvan. Itse saan aina paljon tykkäyksiä, mutta tykkään myös monien päivityksistä itse. Sehän on vain viihdettä, en ota paineita.
Se että ei tykkää voi tarkoittaa myös ettei ole nähnyt julkaisua. Ei mitään muuta. Ja ei kai kukaan kaikesta jaksa tykätä??? Varsinkaan niiltä jotka laittavat joka päivä jotain???
Tämä keskustelu sai minut viimeinkin tajuamaan, että poistan somen kokonaan. En pidä siitä että tykkäyksiäni kytätään ja vedetään niistä pahimmillaan väärät johtopäätökset, jos jätän vahingossa tykkäämästä. Maailma on mennyt ihan kummalliseksi. Kaipaan aikaa kun somea ei ollut olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän monet tekee tuota somessa. Yksi kaveri paljasti kyttäävänsä jopa tarinoidensa katsojia! Ja hän on parisuhteessa, ei parisuhteen ulkopuolista ihastusta. Sen siis ymmärrän, jos kyttää onko ihastus katsonut tarinan. Mutta hänen tilanteessa ei ole kyse tuollaisesta.
Itse olen piilottanut ko. kaverin tarinat eli minä en katsojalistoilla ole, ja mulla syynä ei ole todellakaan kateus, vaan se, että hän on tehnyt minulle ohareita ja aiheuttanut sellaisen luottamuspulan, etten vaan halua nähdä hänen elämästään mitään. En tiedä, yrittikö hän vihjata nimenomaan siihen suuntaan, että minä en katso hänen tarinoita, kun otti puheeksi ne tarinoiden katsojat ja että seuraa niitä?
Ap:ta ymmärrän sillä tavalla, että onhan sellainen ilmiö olemassa, jossa osa ihmisistä "tykkää" joko somessa tai muuten, jos sulla menee jotenkin huonosti, mutta sitten kun sulla menee hyvin ja olet hyvinvoiva, nämä ihmiset ignooraa.
Juuri näin. Somen tykkäykset ja reagoinnit on nykypäivän mielenosoitusta, kiusaamista ja manipulointikeino.
Some on erinomainen keino testata ihmiset :D
Testaan aina joka ikisen ihmisen myös livenä.
Suosittelen 👍
Mitä sä niin kuin testaat? Ja miksi? Kyllä kusi--päät paljastavat itsensä ilman testaustakin.
Koominen ketju. Olen itse facessa ryhmien takia ja satunnaisesti katson pari ekaa päivitystä, mutta en todellakaan jaksa lukea kaikkia ihmisten jorinoita, saati tykkäillä niistä.
Ehdottomasti en tykkäile matkustuspäivityksistä ja monesta muustakaan. Matkustusjuttuihin syynä on, että se asia ei kaipaa yhtään enempää hypeä, päin vastoin.
Eniten tykkään tyyliin jostain arkisen hassun sattumuksen kuvauksista, lähiseudun käymisen arvoisten juttujen jakamisista ja joistain harrastusjutuista. Näitä tykkäilen, jos kohdalle osuu.
Itse en päivitä tätä nykyä faceen mitään enkä ole vuosiin päivittänyt. Koskaan en ole tehnyt varsinaisia matkapäivityksiä myöskään saati esitellyt jotain omistamaani tai kotiani. Lisätään tähän vielä, että olen varakas enkä kateellinen mistään, mitä rahalla voi ostaa ja minulla on myös työ, joka mahdollistaa aika vapaan matkustamisen. En halua hieroa näitä kenenkään naamaan enkä ole niistä ”ylpeä”, kiitollinen kyllä. Ei mitään tarvetta niitä esitellä. Matkustan ja ostan kyllä, harkiten ja pidän omana tietonani ja läheisten ilona.
Algoritmi ei tuo näkyville läheskään kaikkia kavereiden postauksia/tarinoita. Usein mennyt sekä instassa että facessa ohi postauksia ehkä kavereiden isoistakin esim. elämänmuutoksista ja sitten olen täysin kuutamolla, kun tapaamme irl. Ehkä vähän typerää olettaa, että kaverit ovat kateellisia, jos eivät reagoi postauksiini. Todennäköisempää on, että eivät ole edes nähneet postausta.
Olen myös huomannut, että nuoriso scrollailee postauksia hurjaa vauhtia eteenpäin. Puolet menee ohi ja sekin on ok.
Vierailija kirjoitti:
Saan tykkäyksiä eniten juuri silloin, kun olen kuvassa huonoimmillaan. Mutta jos kuva on edustava tai tekstini on onnea tai tyytyväisyyttä elämää kohtaan huokuva, niin eipä tule tykkäyksiä.
Millaisia sometuttuja sulla oikein on? Kyllä mulla myönteiset päivitykset saavat kaikkein eniten tykkäyksiä ja kommentteja. Toki murheitani en somessa yleensä edes jaa, paitsi sitten kun johonkin huolenaiheeseen löytyy ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on se syy miksi minä en koskaan tykkää mistää tai kirjoittele mihinkään Facebookissa, koska siitä tulee tunne että jos yhdelle sen tekee niin pitää tehdä kaikille, ja kun itse tekee, toinen tekee takaisin ja siitä tulee kierre missä pitää kokoajan olla aktiivinen. Itseasiassa minulla on käyny jopa mielessä poistaa koko Facebook ja tehdä kokonaan uusi tunnus sinne sillei että minä en ota kaverikseni ketään, en siis yhtää ketää, koska pelkästään se että kaverilista on täynnä sukulaisia ja entisiä tuttuja, tuo omanlaisensa esteen olla itse nimenomaan aktiivinen koska nämä kyttäävät kokoajan kaikkea mitä toinen tekee.
Ei vit tu mihin pas kaan jotkut sotkeutuu. Teillä on elämä niin pas kaa että ette edes itse tajua sitä.
Mä en ikinä paina tykkää poseerauskuviin koska nautin feedistäni enemmän kun se on luontokuvia, maisemia ja taidetta, ei tissivakoja ja pyllyjä, pahimmillaan täytettyjä.
Jos se tuntuu vaikealta se sometilin pito, niin poista se sometili kokonaan.
Minulle on muutama tyyppi sanonut suoraan olevansa kateellinen tai "voisin olla jopa kateellinen". Näistä kaksi käyttäytyy normaalisti ja toinen onkin hyvä ystävä, joka ei ole koskaan pahantahtoinen.
Kolmas on teiniaikojen kaveri, jonka kanssa jutellaan aina kun nähdään. Hänellä käytös on erittäin outoa, ja on esim. piilotellut kaupassa minua, jonka jälkeen tuli someen tykkäilemään vanhoista postauksistani. Siis samana päivänä, tuon piilottelun jälkeen. Katsoo aina kaikki tarinat yms., mutta tykkää vain "tylsistä" jutuista eikä mistään mielenkiintoisesta. Jälkeenpäin saattaa kyllä tulla yhtäkkiä tykkäilemään monista eri julkaisuista. Muuten en tätä asiaa edes seurailisi, mutta kun se hänen käytös on niin outoa, niin olen alkanut pistämään merkille :D Sanoi tuon kateellisuus-asian muutama vuosi sitten, ja sen jälkeen aloin huomaamaan hänellä sellaisen mustan katseen välillä kun katsoo minua tai sanoo jotain. Some ei tähän siis sinänsä edes liity, on vain yksi osa-alue.
Ja tuolla tyypillä on tosi hyvä elämä, vähän naurattaakin jos hän oikeasti on jotenkin kateellinen minulle.
Facebookissa ei ainakaan edes pahemmin enää näe suoraan kavereiden julkaisuja koska tulee kaikkea turhaa paskaa vain näkyville. Mainoksia, tuntemattomien julkisia julkaasuja, typerien sivujen tai ryhmien julkisia julkaasuja. Eikä Instagramissakaan käydessä kaikkien kavereiden julkaisut tule aina vastaan. En ala erikseen käymään ihmisten profiileissa katsomassa onko siellä jotakin uutta. Ei vain jaksa ja kiinnosta. Laitan tykkäyksen, jos sattuu julkaisu tulla vastaan.
Ap on typerä trolli tai muuten vain typerä joka kuvittelee itsestään aivan liikoja.