Some paljastaa kateelliset ihmiset
Kateellinen ei voi jättää tykkäystä julkaisuun, missä olet hyvännäköinen tai julkaisuun mistä tulee kuva, että olet onnellinen tai rikas tai muuta sellaista mitä tämä henkilö ei näe itsessään.
Helppo bongata negatiiviset ihmiset, kun vähän seuraa kuka tykkää milloinkin.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Onko siinö jotain väärää, että on kateellinen? Minäkin olen monesta asiasta kateellinen, koska se on luonnollista.
On. Kateus luo vain negatiivisuutta ympärille. Luonnollinen tunne, mutta suositeltavaa päästä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siinö jotain väärää, että on kateellinen? Minäkin olen monesta asiasta kateellinen, koska se on luonnollista.
On. Kateus luo vain negatiivisuutta ympärille. Luonnollinen tunne, mutta suositeltavaa päästä eroon.
Yleensä siitä ei eroon pääse, vaikka yrittäisi mitä. Onnekkaita ovat he, joilla tahdonvoima riittää.
täysin turha tunne tuo kateus, "vie kalatkin järvestä vain"
On sulla kyllä köyhä elämä jos pitää jotain tykkäyksiä kytätä ja analysoida.
Kyttääksä jonkun tykkäämättä jättämisiä, niinku ihmiset päivytäis sun päivityksiä liketyssormi valmiudessa. Psyko.
Tuo on se syy miksi minä en koskaan tykkää mistää tai kirjoittele mihinkään Facebookissa, koska siitä tulee tunne että jos yhdelle sen tekee niin pitää tehdä kaikille, ja kun itse tekee, toinen tekee takaisin ja siitä tulee kierre missä pitää kokoajan olla aktiivinen. Itseasiassa minulla on käyny jopa mielessä poistaa koko Facebook ja tehdä kokonaan uusi tunnus sinne sillei että minä en ota kaverikseni ketään, en siis yhtää ketää, koska pelkästään se että kaverilista on täynnä sukulaisia ja entisiä tuttuja, tuo omanlaisensa esteen olla itse nimenomaan aktiivinen koska nämä kyttäävät kokoajan kaikkea mitä toinen tekee.
No höpö höpö nyt taas. Itse en laita tykkäyksiä juuri mihinkään. Pitää olla ihan oikeasti joku niin iso juttu, että reagoin, esim. lapsen syntymä, koiranpennun hankinta, tai valmistuminen oppilaitoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Kyttääksä jonkun tykkäämättä jättämisiä, niinku ihmiset päivytäis sun päivityksiä liketyssormi valmiudessa. Psyko.
Joo, laitan exceliin ylös kuka tykkää mistäkin ja mistä ei. Etkö itse muka laita?
Tai sitten tuttavasi ovat jo aikaa sitten lakanneet seuraamasta somejulkaisujasi.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän monet tekee tuota somessa. Yksi kaveri paljasti kyttäävänsä jopa tarinoidensa katsojia! Ja hän on parisuhteessa, ei parisuhteen ulkopuolista ihastusta. Sen siis ymmärrän, jos kyttää onko ihastus katsonut tarinan. Mutta hänen tilanteessa ei ole kyse tuollaisesta.
Itse olen piilottanut ko. kaverin tarinat eli minä en katsojalistoilla ole, ja mulla syynä ei ole todellakaan kateus, vaan se, että hän on tehnyt minulle ohareita ja aiheuttanut sellaisen luottamuspulan, etten vaan halua nähdä hänen elämästään mitään. En tiedä, yrittikö hän vihjata nimenomaan siihen suuntaan, että minä en katso hänen tarinoita, kun otti puheeksi ne tarinoiden katsojat ja että seuraa niitä?
Ap:ta ymmärrän sillä tavalla, että onhan sellainen ilmiö olemassa, jossa osa ihmisistä "tykkää" joko somessa tai muuten, jos sulla menee jotenkin huonosti, mutta sitten kun sulla menee hyvin ja olet hyvinvoiva, nämä ihmiset ignooraa.
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö nyt taas. Itse en laita tykkäyksiä juuri mihinkään. Pitää olla ihan oikeasti joku niin iso juttu, että reagoin, esim. lapsen syntymä, koiranpennun hankinta, tai valmistuminen oppilaitoksesta.
Miksi et laita? Sun kaltaiset ihmiset on outoja. Kaiken kyttää, mutta mihinkään ei reagoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän monet tekee tuota somessa. Yksi kaveri paljasti kyttäävänsä jopa tarinoidensa katsojia! Ja hän on parisuhteessa, ei parisuhteen ulkopuolista ihastusta. Sen siis ymmärrän, jos kyttää onko ihastus katsonut tarinan. Mutta hänen tilanteessa ei ole kyse tuollaisesta.
Itse olen piilottanut ko. kaverin tarinat eli minä en katsojalistoilla ole, ja mulla syynä ei ole todellakaan kateus, vaan se, että hän on tehnyt minulle ohareita ja aiheuttanut sellaisen luottamuspulan, etten vaan halua nähdä hänen elämästään mitään. En tiedä, yrittikö hän vihjata nimenomaan siihen suuntaan, että minä en katso hänen tarinoita, kun otti puheeksi ne tarinoiden katsojat ja että seuraa niitä?
Ap:ta ymmärrän sillä tavalla, että onhan sellainen ilmiö olemassa, jossa osa ihmisistä "tykkää" joko somessa tai muuten, jos sulla menee jotenkin huonosti, mutta sitten kun sulla menee hyvin ja olet hyvinvoiva, nämä ihmiset ignooraa.
Juuri näin. Somen tykkäykset ja reagoinnit on nykypäivän mielenosoitusta, kiusaamista ja manipulointikeino.
Kyllähän tuo totta on, selkeästi erottuvat ihmiset, jotka ovat mielinkielin päälle päin mutta eivät koskaan somessa tykkää. Kyllähän siinä jotain sanattomasti viestittää. Sitten on taas niitä jotka tykkäävät joka jutustasi, vaikka laittaisit nenäsi kuvan. Itse saan aina paljon tykkäyksiä, mutta tykkään myös monien päivityksistä itse. Sehän on vain viihdettä, en ota paineita.
kateus ja katkeruus näivettävät sinut lopulta...
Saan tykkäyksiä eniten juuri silloin, kun olen kuvassa huonoimmillaan. Mutta jos kuva on edustava tai tekstini on onnea tai tyytyväisyyttä elämää kohtaan huokuva, niin eipä tule tykkäyksiä.
Entä jos ärsyttää se, kun joku yrittää pönkittää itseään tai lesoilla fine dining kuvilla? Ärsyttää kun täällä Suomessa moni on leikkausten jälkeen joutunut kurjaan taloustilanteeseen ja jollain ihmisillä on pokkaa palvoa rikkauksia ja esittää varakasta. En minäkään päivitä mitään nettiin, vaikka käyn tapahtumissa ja tekisin jotain ns. luksusta. Ennemminkin katson sellaista ihmistä kieroon, joka kertoo jokaisen pieraisun someen kuin katsoisin jotenkin ihaillen. Juuri tämä tykkäysten kyttääminenkin on sairasta. Kaverini poisti minut somesta, kun jätin kerran tykkäämästä päivityksestään. Minulla on muutakin tekemistä kuin päivystää muiden päivityksiä.
Some paljastaa parittajat, ihmiskauppiaat ja kiristäjät.
En ole kateellinen kenellekkään mistään. Mua ei kiinnosta muiden elämä ja siksi en ylä enkä alapeukuta koska ei voisi vähempää kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Somen tykkäykset ja reagoinnit on nykypäivän mielenosoitusta, kiusaamista ja manipulointikeino.
Some on erinomainen keino testata ihmiset :D
Testaan aina joka ikisen ihmisen myös livenä.
Suosittelen 👍