Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä eroon NOKKOSISTA nurmikolla?

Vierailija
22.05.2007 |

Onko kenelläkään kokemuksia, kuinka nokkosesta pääsisi eroon nurmikolla? Muuten saisivat minun puolesta olla, mutta lapset polttavat kätensä jos niistä ei pääse eroon. Nokkosta on mm. pensasaitojen juurella. Tiedätkö hyviä myrkkyjä tai teknisiä välineitä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta. Ollaan viisi vuotta asuttu tässä eikä kertaakaan kukaan ole kuseksinut takapihalle.

Vierailija
2/5 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyvelle suolaa, niin kuivuvat pystyyn. Tämä ei aina tehoa, on olemassa myös jotain nokkosmyrkkyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kasvoi tietty uudestaan kun juuri oli katkennut mutta parissa vuodessa sain kaikki pois.

Irrotettuja nokkosia ei saa pistää kompostiin, koska juuret ei maadu. Parasta polttaa tai hävittää sekajätteen mukana.

RoundUp:ia voisit myös kokeilla. Sitä laitetaan rikkakasvin lehdille, josta se imeytyy kasviin ja tappaa juurineen. Sillä tapoin koiranputket.

Vierailija
4/5 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on valmiina suihkepullona käytettäväksi tai sitten voi itse laimentaa johonki suihkepulloon.

Vierailija
5/5 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkoset on tosi terveellisiä ja niitä voi käyttää vaikka missä ruuanlaitossa. Itse ajattelin juuri käydä poimimassa. Parhaimmillaan näin keväällä tai alkukesällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan