Ystävä unohti syntymäpäiväni, vaikka olin juuri muistanut hänen syntymäpäivänsä
Minulla ja ystävällä oli nyt kesällä syntymäpäivät ihan muutaman päivän välein. Kun ystäväni täytti vuosia, annoin hänelle lahjaksi herkkukassin täynnä ystävän suosikkiherkkuja ja onnittelukortin. Ystävä kiitti lahjasta, mutta ei vaikuttanut ilahtuneelta. Ystävällä ei siis ollut mitään juhlia, vaan tavattiin syntymäpäivän aikaan muuten. Kun minä täytin vuosia pari päivää myöhemmin, ystävä ei muistanut koko asiaa mitenkään. Kun olin illalla laittanut someen julkaisun syntymäpäivääni liittyen ja ystävä oli nähnyt julkaisun, oli ystävältä tullut sen jälkeen viesti "ainiin, sulla on tänään synttärit, onnea!". Kiitin onnitteluista. Kun mainitsin syntymäpäivästäni myöhemmin kasvokkain nähdessämme, niin ystävä totesi "En mä muistanut, että sullakin oli silloin synttärit. Muistin vaan kahden muun ystäväni syntymäpäivän, kun niillä on synttärit tuona päivänä. Eikä mulla ole tapana mitenkään muistaa syntymäpäiväänsä viettäviä."
Tuli kurja olo tuosta kommentista ja siitä, että ystävä oli unohtanut syntymäpäiväni. Olisitko sinä loukkaantunut, jos ystäväsi unohtaisi syntymäpäiväsi? Miksi/miksi et?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Siis aikuinen ihminen viettää synttäreitä. Minä kun täytin 40v. ja menin noutamaan lapset exältä, pyysin että ei sinä päivänä just käyttäisi henkistä väkivaltaa, niin totesi vain että "häntä ei kiinnosta vìttuakaan joku syntymäpäivä".
Lisäksi hän vielä otti minut siinä rappukäytävän lattialla väkisin lasten kannustaessa ja lyöden tahtia.
Laskin vielä 8-vuotiaan esikoispoikamme liukkaille.
Kiihotun vieläkin tilanteesta.
Onko ystäväsi lihava? Jospa hän ymmärsi väärin lahjasi ja luuli, että haluat hänen lihavan herkuista entisestään. Kuulostaa aivan narsistilta, joka vähättelee muita ja varsinkin sinua.
Eihän hän unohtanut syntymäpäivääsi, jos onnitteli viestillä.
Minun "ystävä" oli ostanut syntymäpäivälahjan minulle, mutta ei muistanut antaa sitä. Tämän hän kertoi puhelimessa muutama viikko syntymäpäivän jälkeen. Tuosta syntymäpäivästä on jo useampi vuosi, mutta lahjaa ei ole näkynyt vieläkään. Tosin en sitä enää odotakaan saavani.
Nyt on taas kunnon pullukka ongelmaa
Onko kyseessä siis uusi tuttavuus vai miten olette aikaisempina vuosina toisianne muistaneet? Ehkä hän ei koe sinua niin läheiseksi, että muistaisitte toistenne syntymäpäivät. Saattoi olla hyvin kiusaantunut lahjastasi.
Mistä tiesit, että hänellä on syntymäpäivä ja miksi oletit, että hän tietäisi sinun syntymäpäiväsi?