Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietyt hammastahnat eivät vain sovi minun limakalvoille tai kielelleni. Tulee outoa pientä näppylää ja epämiellyttävää oloa

Vierailija
21.07.2026 |

Nyt en millään saa päähäni, minkä merkkinen oli se hammastahna, josta joka kerta käytettäessä tuli just outoa oloa limakalvoille, sellaista kokonaisvaltaista arkuutta ja näppylää. Olikohan se Sensodyne. Sain sitä hammaslääkäriltä ja ostin omin päin kaupasta. Tai sitten se oli joku muu merkki, piti lopettaa kesken sen käyttö ja oireet paranivat tosi pian.

Vaihtelen siis hammastahnoja fiiliksen mukaan, en aina käytä samaa. Suurimmasta osasta ei tule mitään oireita limakalvoille.

Nyt sitten ostin pitkästä aikaa Elmex hammastahnan. Noin viikon käytön jälkeen koko kieli on tuntunut näppyläiseltä ja suun limakalvot aroilta. Olen ihmetellyt tässä, että mistä johtuu, kunnes keksin, että tietenkin se on tuo hammastahna.

Noh, pitkän sepustuksen tarkoitus onkin ihmetellä sitä, että mikä ainesosa saa tuon aikaan? Keksiikö joku?

Hammastahnoista Pepsodent xylitol on ainakin sellainen, ettei aiheuta mitään oireita. Eli jotain tossa Elmexissa ja Sensodynessa on, joka ärsyttää.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee aftoja.

Käytän Laveran minttua niin ei tule: https://www.ruohonjuuri.fi/products/lavera-complete-care-mint-75-ml-ham…

Vierailija
22/47 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile Ecodenta Whitening -hammastahnaa. Siinä ei ole m3rmostomy4rkky fluoria. Olen käyttänyt sitä monta vuotta ja hyvin toimii!

ja sen kyllä huomaa!

Niin huomaa...hampaat ovat valkoiset, ei ole aftoja eikä hampaita enää viillä. Ja pääkin toimii paremmin ilman sitä her m o s to my r...kyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile sellaista halpaa missä ei ole mausteita yms

mulla toimi

Vierailija
24/47 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista: Salutem

Uusi löytöni Lidlistä: Dentalux sensitive care

Vierailija
25/47 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salutem on ainoa mitä pystyn käyttämään. Ei maku- tai väriaineita eikä vaahtoa. Ärsyttää kun tuota minttuaromia on 99% hampaiden ja suun hoidon tuotteissa, olen herkistynyt juuri sille!

Vierailija
26/47 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile Ecodenta Whitening -hammastahnaa. Siinä ei ole m3rmostomy4rkky fluoria. Olen käyttänyt sitä monta vuotta ja hyvin toimii!

Älä ainakaan näitä fluorittomia tahnoja käytä. Samaa kastia homeopatian kanssa.

Fluori on h3rmomyrkky! Hammastahnassa on ihan muita aineita jotka putsaavat hampaat! Fluori on haitallista ihmisille. Olen käyttänyt fluoritonta vuosikausia ja hampaani ovat loistokunnossa. En voi mitään sille, että sinut on aiv0pesty.

Tätä hevonkukkua ei todellakaan kannata ottaa tosissaan. Hammastahnojen fluoripitoisuudet ovat olemattomia haittojen kannalta. Olen myös hoitanut potilaita, jotka aidosti uskovat suunterveyden olevan hyvä kun fluoria ei käytä. Päinvastoin, paljon löytyy alkavaa ja paikattavaakin, mutta eivät usko ennen kun hammas on siinä kunnossa, että se pitää poistaa.

T. Hammaslääkäri

Just joo, aivopesty ja maksettu p.askiainen. Käytä itse vaikka ämpärittäin fluoria, mutta älä pakota muita käyttämään. Fluori on tunnettu h ermomyrkky. Sen lisäksi että te hammaslääkärit olette tyhmiä kuin saappaita, olette te myös ilkeitä ja raha-ahneita. 

Vierailija
27/47 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fluori on h3rmomyrkky! Hammastahnassa on ihan muita aineita jotka putsaavat hampaat! Fluori on haitallista ihmisille. Olen käyttänyt fluoritonta vuosikausia ja hampaani ovat loistokunnossa. En voi mitään sille, että sinut on aiv0pesty.

Tätä hevonkukkua ei todellakaan kannata ottaa tosissaan. Hammastahnojen fluoripitoisuudet ovat olemattomia haittojen kannalta. Olen myös hoitanut potilaita, jotka aidosti uskovat suunterveyden olevan hyvä kun fluoria ei käytä. Päinvastoin, paljon löytyy alkavaa ja paikattavaakin, mutta eivät usko ennen kun hammas on siinä kunnossa, että se pitää poistaa.

T. Hammaslääkäri

Just joo, aivopesty ja maksettu p.askiainen. Käytä itse vaikka ämpärittäin fluoria, mutta älä pakota muita käyttämään. Fluori on tunnettu h ermomyrkky. Sen lisäksi että te hammaslääkärit olette tyhmiä kuin saappaita, olette te myös ilkeitä ja raha-ahneita. 

Juurikin näin!

Vierailija
28/47 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan kans aftoja Pepsodentistä ja Colgatesta. Oranssi Elmex sopii,

Vierailija
29/47 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Hammaslääkäri

Saattaisit hyötyä fluorin lisäksi litiumista.

Vierailija
30/47 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama ongelma, suu on tulessa suurimmasta osasta hammastahnoja ja osa avaa suupielet verille pitkäaikaisessa käytössä. Minulle on sopinut I-Cos-merkin makuhammastahnat ja ruotsalainen Fresh & Go. Saksasta löysin joskus 10 vuotta sitten hyvää herkän suun hammastahnaa, mutten muista enää merkkiä.

Vierailija
32/47 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Pepsodent polttaa suun limakalvoja, Colgate ei.

Vierailija
33/47 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä mahtaa olla miellyttävin hammastahna? Kertokaa suosikkejanne vinkkeinä, kiitos.

Oxygenol paras. Varsinkin herkkä versio. Mieto, toimii omille surkeille legoille, suositusten mukainen määrä fluoria, ei vaahdotu hullun lailla ja suomalainen. 

Vierailija
34/47 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan oli kiinnostava sepustus. NOT.

Vierailija
35/47 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liimaa toi sepustus tekoälylle. Älä vaivaa sillä oikeita ihmisiä.

Vierailija
36/47 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://bernershop.fi/products/oxygenol-hammastahna-herkka-75ml

Kuka ostaa yhtään mitään tuolta Suomen taksijärjestelmän tuhonneelta huijarilta?!

Vierailija
37/47 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsodent tontut ovat käärmeissään.

Vierailija
38/47 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi sulfaatiton hammastahna

Salutem jota myy apteekit.

Vierailija
39/47 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elmex Sensitive Care.

Vierailija
40/47 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä mahtaa olla miellyttävin hammastahna? Kertokaa suosikkejanne vinkkeinä, kiitos.

Golgate on ollut jos Pepsodent liian ärhäkkä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme