Voiko mistään saada samanlaista mielihyvää kuin syömisestä?
Monesti tulee ilon kyyneleet silmiin, kun saa hyvää ruokaa.
Kommentit (22)
Aika pinnallista ja köyhää on elämä, jos tämä on sen suurin ja korkein nautinto.
Ruuan laittaminen hyvistä aineksista ja se kun näkee miten muut hiljentyvät syömään nautinnollinen ilme kasvoillaan.
aika läpinäkyvää...mutta kyllähän hyvä, ja hyvin tehty ruoka on nautinto, muitakin toki on...
Liikunta ja nukkuminen ovat myös nautinnollisia aktiviteetteja.
Paljonkohan tässä ketjussa on keskimääräinen painoindeksi?
No voi, vaikkapa rankasta urheilusuorituksesta, pitkästä breathwork sessiosta, paastosta, unista, erittäin laadukkaasta romanssista, huumeista... Onhan noita. Auringossa makoilukin on aika tehokasta, vapauttaa kaikkia mielihyvähormoneita.
Vierailija kirjoitti:
Aika pinnallista ja köyhää on elämä, jos tämä on sen suurin ja korkein nautinto.
Köyhä kyllä olen, mutta ruoka ei mielestäni ole yhtään pinnallinen asia.
Ap
19 vuotiaan teinitytön persereiän nuoleminen
Vierailija kirjoitti:
No voi, vaikkapa rankasta urheilusuorituksesta, pitkästä breathwork sessiosta, paastosta, unista, erittäin laadukkaasta romanssista, huumeista... Onhan noita. Auringossa makoilukin on aika tehokasta, vapauttaa kaikkia mielihyvähormoneita.
Melkein kaikista näistä tulee mulle vain huono olo.
Ap
Syöminen on vain välttämätön paha. On pakko syödä jotain ja hyvä ruoka on huonoa parempaa tietenkin mutta siihen se sitten jääkin. Nautin monesta muusta asiasta paljon enemmän. Esimerkiksi vaikka joku tosi kaunis maisema tai väriyhdistelmä liikuttaa ja herkistää paljon enemmän. Visuaalisena ihmisenä se mitä näen on paljon muita aistimuksia merkityksellisempää.
Vierailija kirjoitti:
Syöminen on vain välttämätön paha. On pakko syödä jotain ja hyvä ruoka on huonoa parempaa tietenkin mutta siihen se sitten jääkin. Nautin monesta muusta asiasta paljon enemmän. Esimerkiksi vaikka joku tosi kaunis maisema tai väriyhdistelmä liikuttaa ja herkistää paljon enemmän. Visuaalisena ihmisenä se mitä näen on paljon muita aistimuksia merkityksellisempää.
Väriyhdistelmä? Jestas.
Kyllä esim. hyvästä ruuasta voi ja pitääkin nauttia, mutta ei sitä silti tarvitse koko ajan tehdä. Ehkä se nautinto jopa vähenee, jos koko ajan syö-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väriyhdistelmä? Jestas.
Niin juuri. Väriyhdistelmä. Näin vastikään tosi kauniin väriyhdistelmän. Tietyn sävyistä vaaleanpunaista ja vaaleanvihreää. Ne värit sopivat yhteen ihan älyttömän hyvin. Oli tosi kauniin ja harmonisen näköistä. Tuollaisesta kauneudesta saa iloa ja tulee hyvälle mielelle. Se ravitsee sydäntä.
No mä yks ilta rupesin itkemään kun tähtitaivas oli niin hieno
Syöminen on välttämätön pakko,olen kokki ammatiltani ei minulle syöminen nyt hirveästi nautintoa tuo.On pakko tankata se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väriyhdistelmä? Jestas.
Niin juuri. Väriyhdistelmä. Näin vastikään tosi kauniin väriyhdistelmän. Tietyn sävyistä vaaleanpunaista ja vaaleanvihreää. Ne värit sopivat yhteen ihan älyttömän hyvin. Oli tosi kauniin ja harmonisen näköistä. Tuollaisesta kauneudesta saa iloa ja tulee hyvälle mielelle. Se ravitsee sydäntä.
Tykkään kyllä syömisestäkin, mutta viime viikolla olin uimassa ja jossain kauempana oli ukkonen, tuollakin alkoi sataa. Auringonlaskun valo ukkospilvien läpi tai ohi teki sateen kanssa todella hienon vaaleanpunaisen valaistuksen. Kyllä tämä oli todella mukava kokonaisaistimus, tuoksu, tunne iholla ja se mitä näki.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Visuaalinen ja audio dominoi
+
matemaattisena analyytikkona
laskelmoin annokseni jouleja ja ravintoarvoja; montako mg folaatteja,
molybdeenia, koliinia, tiamiinia,
riboflaviinia.. kuinka suuri
prosentuaalinen segmentti tästä
annoksesta koostuu versus mitä
> kehoni/aivoni tarvitsevat
summa summarum juuri tänään optimaalisesti toimiakseen..
😩🧐🤨😁 -nErdiE
[*ainoa kommenttini ketjussa]
Lolz. Tahallani laitoin matikat.
Tottakai hyvä ruoka ON
mahtava nautinto. Oon samaa
mieltä. Ee
Ruoasta saatava iloinen mieli on ainutlaatuista. Ei sitä voi verrata mihinkään muuhun.