Lähes jokaisella tuolla ulkona katse luurissa ja/tai kuulokkeet korvilla
Aivan uskomattoman dystooppista. Nollat taulussa laahustavia zombeja, omassa atomistisessa kuplassaan lilluvia sähköhelistimen orjia, ainakin se luuri on kourassa turvana vaikkei sitä käyttäisikään. Jopa syödessä sen ruudun pitää olla siinä tuijotettavana.
Aivan järkyttävä maailma. Tähän maailmaan syntyvät lapset, mitä heistä tulee. Luuri tai tabletti heidänkin silmilleen säteilemässä jo lastenvaunuista lähtien.
Ketään ei kiinnosta, kukaan ei pysähdy katsomaan ympärilleen, ajattelemaan.
Kommentit (69)
Ihmiset ovat apinoita. Toimivat niinkuin kaikki muutkin ympärillä, eivät uskalla ajatella omilla aivoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Tai ympäröivä maailma on vain perseestä.
Kuulokkeet ainoa tapa tuntea turvaa.
Vaikutat aika pelokkaalta.
Pidän luurit korvilla vaikka en kuuntele mitään - en vain halua että kukaan tulee juttelemaan minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esitän lähes aina katsovani luuriin, kun joku kävelee vastaan.
Miksi?
Miksi ei? En ole mitään velkaa tuntemattomille.
Taidat pelätä ihmisiä.
Niin pelkäänkin, mitä pahaa siinä on? Kyllä tässä maailmassa tilaa on minullekin, jos sellaisillekin, jotka huutelevat typeryyksiä ohikulkijoille.
Voisit opetella olemaan pelkäämättä.
Vierailija kirjoitti:
Pidän luurit korvilla vaikka en kuuntele mitään - en vain halua että kukaan tulee juttelemaan minulle.
Vaikutat aika epäsosiaaliselta.
Minusta on todella mukavaa kuunnella podcasteja lenkillä, sorry. En kuuntele mitään turruttavaa viihdettä vaan ohjelmia tieteestä, kulttuurintutkimuksesta ja filosofiasta. Jos joku esim. pyytää minulta apua tai tuttu tulee vastaan niin otan kyllä kuulokkeet pois ja olen ihan oikeassa vuorovaikutuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vttuako se sun prsettäs kaivelee?
Vierailija kirjoitti:
Eikö korvaat ala kutisemaan kun jatkuvasti on kuulokkeet korvilla? Ei pääse tuulettumaan lainkaan.
Olen muuten nauranut muutaman kerran ihan tosissani kun luurinpalvojat tulevat väärään bussiin tai eivät älyä jäädä oikealla pysäkillä pois. Sama ratikassa ja siellä sentään tulevat kuulutukset!
Valitettavasti nykyään on ihan normaalia HUUTAA ja huudattaa puhelimista tai muusta soittimesta musiikkia ja kälättää muuten julkisila paikoilla ja julkisilla kulkuvälineillä. Puhumattakaan esimerkiksi pussien kuulutuksista, jotka usein niin kovalla, että ihme etteivät korvat vuoda verta.
Nämä pitävät paikkansa pk seudulla ja kyllä en koe tämän kaltaista äänisaastetta tarvitsevani, siksi käytän vastamelukuulokkeita.
Valitettavasti nekään eivät eristä ko melua kunnolla, vaikka oma musiikki täysillä.
Pystyn hyvin seuraamaan mihin olen menossa, mikä sekään ei auta, kun ihmiset kulkevat hyvinkin erikoisesti. Perusliikenne käytös uupuu.
Koko seurue rinnakkain vastaan tulijoiden väistäminen tai muutoinkaan muiden huomioiminen ei tunnu onnistuvan. Liikenne välineistä poistuville ei anneta tilaa vaan ryysitään sisään vaan.. ym.
Eli voi kyynel ap, taidat olla näitä edellä mainittuja käytös kukkasia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Taidat pelätä ihmisiä.
Tai sitten vain haluta olla rauhassa ja keskittyä omiin juttuihinsa ilman että päätyy turhanpäiväiseen small talkiin tuntemattoman kanssa tmv. ~eri~
Itse kuljen pää pystyssä ja valppaana. Saan olla rauhassa ja keskittyä omiin juttuihini, enkä päädy turhanpäiväiseen small talkiin.
Kukin omalla tyylillään. Hemmettiäkös sitä muut pällistelee pöljänä ja arvostelee mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kielenkäyttösi ei ole asiallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon opettaja, työ jossa pitää olla 8h sosiaalinen, niin vapaa-ajalla nautin puhumattomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä sinun harjoittamasi toisten arvostelu mokomasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi heidän pitäisikään?
Pääasia että hoitavat omat asiansa ja menevät kukin minne menevät ehjänä perille asti.
Sepä se just on kun eivät mene ehjänä perille ! Huvitti kun tuli joku mummo pönttökuulokkeet päässä vaappui sauvojen kanssa, toooosii cool mummo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon opettaja, työ jossa pitää olla 8h sosiaalinen, niin vapaa-ajalla nautin puhumattomuudesta.
Eikö koulussa opeteta ympäristön havainnoinnin tärkeyttä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä sinun harjoittamasi toisten arvostelu mokomasta.
Asiattomasta kielenkäytöstä voi huomauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääasia että hoitavat omat asiansa ja menevät kukin minne menevät ehjänä perille asti.Sepä se just on kun eivät mene ehjänä perille ! Huvitti kun tuli joku mummo pönttökuulokkeet päässä vaappui sauvojen kanssa, toooosii cool mummo
99% heistä pääsee kyllä ehjänä perille ilman mitään ongelmia.
Ymmärrän erittäin hyvin halunsa ja tarpeensa saada olla rauhassa tuolla ulkosalla liikkuessaankin ja kuulokkeet siihen oiva apu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö koulussa opeteta ympäristön havainnoinnin tärkeyttä?
No voi ympäristöä havainnoida kuulokkeet korvilla, enkä yleensä edes kuuntele mitään - kuulen kyllä hälytysajoneuvot ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Taidat pelätä ihmisiä.
Niin pelkäänkin, mitä pahaa siinä on? Kyllä tässä maailmassa tilaa on minullekin, jos sellaisillekin, jotka huutelevat typeryyksiä ohikulkijoille.
Tämä sivusta.
En pelkää, mutta kerro toki, mitä menetän, kun en katso random ohikulkijaa silmiin? Luuletko että monikin pari jää muodostamatta tämän takia? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääasia että hoitavat omat asiansa ja menevät kukin minne menevät ehjänä perille asti.Sepä se just on kun eivät mene ehjänä perille ! Huvitti kun tuli joku mummo pönttökuulokkeet päässä vaappui sauvojen kanssa, toooosii cool mummo
Kuulostat pääasiassa kateelliselta tms. Huvittavaa.
Itse kuljen pää pystyssä ja valppaana. Saan olla rauhassa ja keskittyä omiin juttuihini, enkä päädy turhanpäiväiseen small talkiin.