Moni eläkkeelle jäänyt alkoholisoituu, koska arki on harmaata ja tylsää.
Alkomahooli tarjoaa edullisen viihteen. Matkailu vaatii paljon rahaa, ja siihen harvemmalla eläkeläisillä rahat edes riittäisi.
Kommentit (24)
Onko sinulla esittää jotain tutkimuksia tai tilastoja vai mutuiletko muuten vain?
Olen eläkkeellä lisännyt alkoholinkäyttöä juurikin sen takia että päivät vaan seuraa toisiaan samanlaisina, kuntoilen kyllä joka päivä ja olen selvinpäin iltapäivään asti, sitten voi tissutella, mutta kyllä terveys asiat pyörii mielessä. Kylillä köpöttelee äijiä rollaattorien kanssa kun ovat juoneet jalat alta, tätä kohtaloa en itselleni halua. No tänään pysyin lujana vaikka viinapiru tuli taas houkuttelemaan, huomenna taas varmaan sama vääntö.
Eläkkeellä saa juoda juuri niin paljon kuin huvittaa. Kaikki velvollisuudet on jo hoidettu niin ihan mitä vaan että viihtyy.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä saa juoda juuri niin paljon kuin huvittaa. Kaikki velvollisuudet on jo hoidettu niin ihan mitä vaan että viihtyy.
Juurikin näin.se on ansaittua vapaa-aikaa.
Eläkkeellä kelpaa siemailla hyvää konjakkia kiikkustuolissa.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos jäi työeläkelaitoksen maksamalle tk-eläkkeelle parikymppisenä?
Pyh! Eläkeläisenä ne kiireet vasta alkaakin. On yhdistystoimintaa, retkiä, juhlia, liikuntaa, harrastuksia. Vuorovaikutusta. Naisia on monet, miehiä ehkä vähemmän.
Sitten on ihmiskunnan häpeäpilkut eli miehet jotka raivostuu jos ei heti pääse "saatille". Sellaisen kanssa on turha puhua, kun niiden järki on haaroissa, se on siellä.
Turha tunkea kännissä yhdistyksen juhliin riehumaan. Kun ei osaa käyttäytyä, se on aivan oma vika.
Isäni on ollut eläkkeellä 10 vuotta ja sinä aikana seurustellut jallupullon kanssa niin säännöllisesti, että nyt on toimintakyky mennyt ja on oikeastaan ihme, että maksa ei sano jo poks. Aika surullista seurata sivusta sitä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Pyh! Eläkeläisenä ne kiireet vasta alkaakin. On yhdistystoimintaa, retkiä, juhlia, liikuntaa, harrastuksia. Vuorovaikutusta. Naisia on monet, miehiä ehkä vähemmän.
Sitten on ihmiskunnan häpeäpilkut eli miehet jotka raivostuu jos ei heti pääse "saatille". Sellaisen kanssa on turha puhua, kun niiden järki on haaroissa, se on siellä.
Turha tunkea kännissä yhdistyksen juhliin riehumaan. Kun ei osaa käyttäytyä, se on aivan oma vika.
Sait heti vakuuttumaan etten osallistu mihinkään tuollaiseen sitten kun pääsen eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Olen eläkkeellä lisännyt alkoholinkäyttöä juurikin sen takia että päivät vaan seuraa toisiaan samanlaisina, kuntoilen kyllä joka päivä ja olen selvinpäin iltapäivään asti, sitten voi tissutella, mutta kyllä terveys asiat pyörii mielessä. Kylillä köpöttelee äijiä rollaattorien kanssa kun ovat juoneet jalat alta, tätä kohtaloa en itselleni halua. No tänään pysyin lujana vaikka viinapiru tuli taas houkuttelemaan, huomenna taas varmaan sama vääntö.
Sinulle voisi sopia AA-ryhmä tai A-kilta. Kun pääsee johonkin yhteisötoimintaan elämän laatu paranee kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sait heti vakuuttumaan etten osallistu mihinkään tuollaiseen sitten kun pääsen eläkkeelle.
Miesten mielestä kaikki on aina naisten syytä, joten kommenttisi ei yllätä.
Järjen köyhyyttä, jos ei eväät riitä mielekkäämpään tekemiseen kuin tissuttelu.
Totta tuokin. Vanhat mummelit ja papparaiset ovat yksinäisiä, kukaan ei käy, ovat unohtuneet koteihinsa, vielä kuitenkin elämä tuntuu että elää, niin siihen sitten viiniä ja siideriä, jotta tuntuisi edes joltain. Suomi on surullisten tarinoiden maa !
Olen 66-vuotias mies ja koko elämä on mennyt juopottelematta ja tupakoimatta. Jäin eläkkeelle noin kolme vuotta sitten ja tilanne on sama edelleen. Jäätelöä ja suklaata on mennyt aina liikaa ja menee näin eläkkeelläkin. Onneksi paino on pysynyt kurissa.
Vierailija kirjoitti:
Järjen köyhyyttä, jos ei eväät riitä mielekkäämpään tekemiseen kuin tissuttelu.
Eivätköhän ole järjenköyhiä tissuttelijoita jo ennen eläkettäkin. Jos ei ole elämässä kuin työ ja tissuttelu, eläkkeellä ei sitten ole enää kuin tissuttelu. Ketään tuollaista en tunne.
Spurguilla on syy juomiseen joka tapauksessa.
Minulla kävi päin vastoin kun jäin eläkkeelle , nyt en juo alkoholia läheskään niin paljon kuin töissä ollessani , ei ole enää sitä älytöntä stressiä , mikä työstä aiheutui .
Saa syödä munkkipossuja ja juoda viinaa.
Menee töihin. Jäin eläkkeelle 1.6. ja aloitan työt 1.8. Kesällä olen opiskellut.