Miettiikö alkoholitivanhempi koskaan mitä tuhoa aiheuttaa lapselleen?
Eikö koskaan syvenny miettimään miltä,oma juominen tuntuu lapsestaan?
Kommentit (5)
Oletko saanut vamman jo äidin kohdussa?
Alkoholisti potee sairautta, alkoholismia.Alkoholisti ulkoistaa syyt muiden niskaan.Se on jonkun muun syy koska hän juo.Kaikki on muiden syytä.
Ei, hän ajattelee vain milloin voi taas juoda.
Ei, siksi on alkoholisti. En ole tavannut yhtäkään alkoholistia, joka osaisi asettua toisen ihmisen asemaan tai ymmärtäisi miltä toisesta tuntuu.
Ei. Ei ainakaan mun isää vaivannut yhtään, vaikka pilasi juomisellaan mun lapsuuden ja nuoruusajan. Ja ihan varmaan ymmärsi, mitä teki, ei se niin tyhmä ollut. Mutta ei välittänyt, mitäpä noista.
Raitistui sitten pakon edessä kun sairastui, mutta vasta siinä vaiheessa, kun minä en enää asunut kotona. Eikä ehtinyt sitten suuremmin paikata mitään kolhuja sittenkään, kun kuoli siihen sairauteensa muutamassa vuodessa.
Joskus ajattelin, kun hautaansa hoidin, että mitä pirua tässä oikein teen. Mutta tein kumminkin.
Ei kai noilla juopoilla mikään omatunto kolkuta ja vaikka kolkuttaisikin, niin viina voittaa aina kaiken.
Yksi juoppo ja hullu naapurin mies kerran kovaan ääneen solkotti meille, että ei hän joisi jos siitä perhe kärsisi, mutta kun ei ne kärsi, niin hän voi vetää viinaa vaikka kaksin käsin. Ihan hyvinhän tuo vaimo ja lapset tuossa elää, ei niillä mitään hätää ole. Minä otan mitä otan ja kekkulivei, elämä on mukavaa!!!
Ero niille kumminkin sitten tuli. Vaimo sanoi että olisi tullut jo itsekin hulluksi jos olisi siinä jatkanut, yhtä paskaa koko elämä sen kanssa.
Ei mieti.