Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkö sinulta kauppojen mobiiliedut käyttämättä?

Vierailija
20.07.2026 |

On jo ikää eikä kädet ole enää niin näppärät. Älypuhelimen käyttö on muutenkin hyvin haastavaa. Etsittävä puhelin ensin laukusta, avattava se. Näyttö menee pimeäksi nopeasti, oltava nopea. Pitää kirjautua, mitkä ne salasanat sun muut oli, sieltä lävähtää tilin saldo näkyviin. Pitää zoomata, että näkee, minne kohtaan pitää mennä, että löytää mobiilikuponkiedut. Nolottaa, että ihmiset näkee toilailuni ja tilini tietoja. Tulee painettua väärää kohtaa. Alettava alusta. Kassajono seisoo ja odottaa. Ja niitä alennuksia on enemmän kuin yksi, joita haluaisin käyttää. Eikö tätä käytäntöä voisi uudistaa, että ne alennukset vaikka hyvitetään jälkikäteen, kun tiedot ostoksista kuitenkin jää kaupalle ja bonuksiakin tulee. Itseltä jää siis tämän takia nämä hyvät alennukset käyttämättä. Maksan normaalihinnan. Tuntuu, että on tarkoituksella tehty näin hankalaksi. Peukuta ylöspäin, jos koet nykysysteemin yhtä hankalaksi kuin minä ja haluat muutosta tähän. Peukuta alaspäin, jos systeemi toimii sinun kohdalla hyvin. Tuskin tätä palstaa lukevat, mutta ehkä muutosta joskus tulee, jos muutkin kuin minä tämän asian kanssa tuskailee. Tulihan kotiinkuljetuskin ruokaroboteista puhumattakaan.

Kommentit (735)

Vierailija
561/735 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tuota ongelmaa. S-Ryhmän edut ovat pankin sovelluksessa. Ei hyvä. Lopetan s-pankin tilin. On muutenkin perseestä.

S-Pankilla on ollut säännöllisesti jotain tietoturvaongelmia, joten on pitänyt punnita; alennuskupongit vai tietoturva. Olen tähän asti valinnut jälkimmäisen, enkä ole mitään S:n appeja asennellut. 

No eihän ole, Op kaatunut jatkuvasti ja ostosten tuplaveloituksia.

Vierailija
562/735 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei tietenkään jää, kaikki mahdolliset edut käytän, jos niiden tuoteryhmien tavaraa tarttetaan, just osti nelipyörästä autonkin niin sai 10000 eur edestä bonusta S kampanja heinäkuun loppuun asti, ton sai myös esittelyautoon, vaikka ensin toisin väittivät. Mutta löydettiin sivustolta pienellä tekstillä printti niin oli pakko antaa (ekaks meinasivat et on vaan 500 eur edestä sitä bonusta muka) Nyt esim. lähi Prismassa kuulokkeet ja kaiuttimet -20% mobiilikupongilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/735 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin jää! Kaupassa käynti on muutenkin niin stressaava kokemus, että mihinkään ylimääräiseen kännykän räpläämiseen ei ole mahdollisuutta, jos meinaa että kaikki tarpeelliset muistaa ostaa ja selviää kassalta ulos ilman, että on hukannut puhelimen tai lompakkonsa jonnekin. Otan ne edut mitä käteiskortilla saa (S-etukortti ja K Plussa) ja muut jääköön muille. Maksu pankin omalla kortilla, niin siinä on jo korttien kanssakin tarpeeksi säätämistä. Joskus S-kaupoissa huomannut kun jotkut paniikissa kaivelee ruuhkaisella kassalla niitä äppejään auki saadakseen jonkun euron tai parin edun. Lidilissä en käy kun äärimmäisessä pakossa. Mutta onhan tuo nyt jotenkin outoa, että paremmat edut saa äpillä kuin fyysisellä kanta-asiakaskortilla.

Vierailija
564/735 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No todellakin jää! Kaupassa käynti on muutenkin niin stressaava kokemus, että mihinkään ylimääräiseen kännykän räpläämiseen ei ole mahdollisuutta, jos meinaa että kaikki tarpeelliset muistaa ostaa ja selviää kassalta ulos ilman, että on hukannut puhelimen tai lompakkonsa jonnekin. Otan ne edut mitä käteiskortilla saa (S-etukortti ja K Plussa) ja muut jääköön muille. Maksu pankin omalla kortilla, niin siinä on jo korttien kanssakin tarpeeksi säätämistä. Joskus S-kaupoissa huomannut kun jotkut paniikissa kaivelee ruuhkaisella kassalla niitä äppejään auki saadakseen jonkun euron tai parin edun. Lidilissä en käy kun äärimmäisessä pakossa. Mutta onhan tuo nyt jotenkin outoa, että paremmat edut saa äpillä kuin fyysisellä kanta-asiakaskortilla.

Tämä nyt menee ohi aiheen muttaa menkööt.

Kaupassa käynti tuntuu todellakin oleva joillekin kovin stressaavaa. Mulle ei, tykkään käydä kaupassa ja ennen kaikkea kun saan ihan itse valita ne tuotteet mitä nyt olen sieltä hakemassa. Ja HUOM!! jokainen toimiin niin kuin itselle on parasta. Vaikka tykkää käydä kauassa niin on ihan jees jos joku haluaa tilata tavarat suoraan kotiin tai hakevat valmiiksi kerätyt tuotteet. Joskus esim joulun alla on kyllä hieman hikiset oltavat kun ihmisiä on joka paikka täynnään ja kassoilla pitkät jonot kun kaikilla on kärrykaupalla tavaraa.

Mutta aiheeseen sen verran että jos puhelimesta pitää kauppareisulla hakea ostoslistaa tai mobiilietuuksia saattaa todellakin sen kännyn hukata. Vaan kyllä käytän kaupassa kännyä minäkin kun vaikka etsin jotain tuotetta ko kaupasta, siis cittarista joka on mun ns omakauppa. Avaan cittarin verkkokaupan ja menen osioon "ostoksille" ja löydän sieltä sitten hyllyvälin ja ja hyllypaikan, toimii ihan ilman kirjautumatta. 

Prismassa pitäisi kai olla s-pankin sovellus jota en halua itselleni. Haahuilen ympäri kauppaa ja jos käy hyvä tuuri pongaan myyjän jolta voi kysyä mistä löytyy sitä mitä etsin. Jos myyjää ei löydy jää se etsimäni tuote ostamatta.

Vierailija
565/735 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen edut ei ole sen vaivan arvoisia minkä pienen edun niistä saisi.

Vierailija
566/735 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai jää. Ketä ne kiinnostavat ??????? Aina on pelkkää roskaa tarjolla. En ymmärrä niistä yhtään mitään. Täysin käsittämättömiä !!!!!!!!!!!! 

Vierailija
567/735 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästyy vuodessa paljon rahaa kun jättää ostamatta tuoteet joka ovat halvempia  bonus tai mobiilietuna. Eikä tule turhia heräteostoksia.

Vierailija
568/735 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästyy vuodessa paljon rahaa kun jättää ostamatta tuoteet joka ovat halvempia  bonus tai mobiilietuna. Eikä tule turhia heräteostoksia.

Se noissa "tarjouksissa" on vikana että aika harvoin jokin tuote on tarjouksessa jonka olisi ostanut muutenkin, ostaa vain kun halvalla saa.

Vierailija
569/735 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös siinä säästän rahaa kun en osta tuotteita joissa on paljon lisäaineita tai keinotekoisia makeutusaineita. Jäävät automaattisesti hyllyyn, vaikka saisi ilmaiseksi. 

Vierailija
570/735 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä S-ryhmän edut jää käyttämättä. En paljoa ostele esim. vaatteita ja kosmetiikkaa joten Sokoksen edut jää käyttämättä. Oman alueen osuuskauppa tarjoaa alennuksia lähinnä Saleen, ja ne samaiset tuotteet on ilman tarjoustakin yleensä halvempia Prismoissa, joten mieluiten käyn ostamassa ne sieltä ja itsepalvelukassan kautta kotia. Lähin alepa on pitkän ja hankalan matkan päässä ja ne edut pitäisi näyttää vielä myyjälle. Turhaa mennä sinne, ei ole vaivan ja ajan arvoista. Rahaakaan ei siinä säästyisi.

K-kaupoissa edut on fiksummin ja pystyy käyttämään myös pikakassoilla. 

En tiedä miksei S-ryhmä voi tehdä samoin. Tekniikka on ainakin olemassa.

Vierailija
571/735 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää kaikki mahdolliset edut käyttää vaikkei tuotetta tarvitsisi, silloin on vika itse ihmisessä.

Itse ostan vain tarpeelliset tarpeeseen niin kyllä siinä säästää.

Vierailija
572/735 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää kaikki mahdolliset edut käyttää vaikkei tuotetta tarvitsisi, silloin on vika itse ihmisessä.

Tuo on aivan totta, mutta väitän että heräteostoksia tehdään todella paljon joka päivä ja niistä kertyy kaupalle aikamoinen rahamäärä vuodessa.

Vierailija
573/735 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aivan totta, mutta väitän että heräteostoksia tehdään todella paljon joka päivä ja niistä kertyy kaupalle aikamoinen rahamäärä vuodessa.

Mobiiliedut ja muut edut alentavat kynnystä tehdä heräteostos.

Vierailija
574/735 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voi kaivaa esiin jo ennen kassalle menoa. Ei mikään estä. Tuntuu vaan monella olevan tapana, että näitä aletaan kaivelemaan vasta kun kassa on sanonut summan. 

Sama maksamisessa. Monelle tuntuu tulevan yllätyksenä, että kaupassa pitää maksaa. Sitten kun kassa sanonut summan niin aletaan kaiveleen laukusta / taskusta sitä lompakkoa, sieltä sitten korttia, ja sitten muistellaan koodia… mulla on aina kortti jo kädessä ku maksun hetki tulee. 

Vierailija
575/735 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne voi kaivaa esiin jo ennen kassalle menoa. Ei mikään estä. Tuntuu vaan monella olevan tapana, että näitä aletaan kaivelemaan vasta kun kassa on sanonut summan. 

Sama maksamisessa. Monelle tuntuu tulevan yllätyksenä, että kaupassa pitää maksaa. Sitten kun kassa sanonut summan niin aletaan kaiveleen laukusta / taskusta sitä lompakkoa, sieltä sitten korttia, ja sitten muistellaan koodia… mulla on aina kortti jo kädessä ku maksun hetki tulee. 

Eli tavarat kassahihnalle yhdellä kädellä

Vierailija
576/735 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Koen kans ongelmaksi nuo mobiilietukupongit, jakaa liikaa kansaa. Mulla on k-plussa kortissa valmiina ja s-ryhmässä käytän bonuskorttia,jos sillä on tarjouksia. Olen kohta 60v.

Vierailija
577/735 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää käyttämättä. En osaa, viitsi enkä halua.
N60.

Vierailija
578/735 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On teillä mummoilla tuo elämä sitten vaikeaa.

Et tiedäkään, kuinka kovia aikoja ovat kokeneet. Ilku ihan rauhassa, jos saat sillä itsellesi paremman fiiliksen. 

No tuota nyt on kyllä niin, että ne mummot, jotka käyvät vielä 2026 itsenäisesti kaupassa ja kykenevät käyttämään älypuhelinta edes auttavasti, eivät ole niitä kovia kokeneita, vaan heidän lapsiaan. Aniharva 100+-vuotias on siinä kunnossa, että edes pääsee kauppaan saati että älypuhelimella onnistuisi mikään. 

Vierailija
579/735 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännykkään ostoslista k ruoka sovellukseen. Klikkaat kotona tarjoustuotteet valmiiksi listaan. Maailman helpoin tapa ostaa ruokaa. Plussakortti pankkikorttiin ja saat ne maksaessa. Satoja euroja säästöä joka vuosi. Itselläni yli 600€ joka vuosi. Tyhmää jättää käyttämättä. Tulee rutiini kun muutaman kerran toistaa.

Vierailija
580/735 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se noissa "tarjouksissa" on vikana että aika harvoin jokin tuote on tarjouksessa jonka olisi ostanut muutenkin, ostaa vain kun halvalla saa.

Outoa. Minulla tulee plussatarjouksia just niistä tuotteista joita ostan säännöllisesti. Esimerkiksi wokkivihannekset, maitojuoma, kananmunat, jogurtit, jauheliha jne. Tulee myös paljon tuotteista joita en osta, en ottaisi edes ilmaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi