Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virroilla sattunut kuolonkolari: äiti nukahti rattiin

Vierailija
20.07.2026 |

Ylen juttu.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lapset selviää vammoitta. Tai siis nuoret aikuiset. Varmaan aika shokki herätä teholta ja sitten tajuta että kolarissa meni molemmat vanhemmat. Erikoista kyllä miten niin väsynyt, tekikö jotain asiantuntijatöitä ja työt painanu? Kesälläkin? 

Vierailija
42/75 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin väärässä. Ajattelin, että mies yritti tehdä laajennettua itsemurhaa, mutta olikin nainen ja oli joko nukahtanut rattiin tai sairauskohtaus. 

Vai yritti tehdä laajennettua itsemurhaa? Miksi et laittanut tätä vaihtoehdoksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen väliä sillä on oliko ratissa mies vai nainen? Todella surullinen tapahtuma.

Vierailija
44/75 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on lähes maailman vanhin autokanta, suomalaiset ajavat vanhoilla turvattomilla koslilla. 

Kiitos Suomi tästäkin taposta, olette varmaan tyytyväisiä kun kolarissa mukana olleet lapset ovat henkihievärissä sairaalassa kamppailemassa hengestään ilman kolarissa menehtyneitä vanhempiaan.

Totta, uudempien autojen kaistavahti olisi estänyt tämän kuolonkolarin. Ensin auto ohjaa ja ellei rattiin tule mitään palautetta, auto jarruttaa itsensä pysähdyksiin.

Ei ainakaan minun autossani kaistavahti toimi noin, se vain pyrkii ohjaamaan reunaviivojen sisään jos se sellaiset näkee. En tiedä että se missään tilanteessa pyrkisi hidastamaan auton nopeutta aktiivisesti.

Vierailija
45/75 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen väliä sillä on oliko ratissa mies vai nainen? Todella surullinen tapahtuma.

No ensimmäiset aloitukset tapauksesta juuri väitti että ajaja on ollut mies ja että kyseessä olisi laajennettu itsari? Hirveää miesvihaa kymmeniä ketjuja.

Vierailija
46/75 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ensimmäiset aloitukset tapauksesta juuri väitti että ajaja on ollut mies ja että kyseessä olisi laajennettu itsari? Hirveää miesvihaa kymmeniä ketjuja.

Se väsitämättä ensimmäisenä tulee mieleen, tuo laajennettu itsari, kun monissa tapuksissa niin on ollut jos koko perhe mennyt samalla kertaa.. 

Vierailija
47/75 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti lapset selviää vammoitta. Tai siis nuoret aikuiset. Varmaan aika shokki herätä teholta ja sitten tajuta että kolarissa meni molemmat vanhemmat. Erikoista kyllä miten niin väsynyt, tekikö jotain asiantuntijatöitä ja työt painanu? Kesälläkin? 

Miksi kesällä ei voi olla väsynyt? Mä olen niin väsynyt että nukun joka päivä istulleen.

Vierailija
48/75 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia käy kyllä sääliksi! 

Eiköhän he ole jo täysikäisiä kun vanhemmatkin kuuskymppisiä

Vierailija
49/75 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oli jo ajanut pitkään ja kaikki muut autossa veteli sikeitä. 

Vierailija
50/75 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se väsitämättä ensimmäisenä tulee mieleen, tuo laajennettu itsari, kun monissa tapuksissa niin on ollut jos koko perhe mennyt samalla kertaa.. 

Täällä osa julisti perhesurmaa totuutena ennen kuin aiheesta oli tietoa. Omaisten vuoksi kannattaisi tällaiset julistukset jättää tekemättä julkisella keskustelupalstalla. 

Vierailija
51/75 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy lastenkin olla alaikäisiä kun nainen oli ainoa ajokortillinen, miksihän noin rankka reissu ollut?

Onko kivaa asua tynnyrissä😅?

Vierailija
52/75 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on lähes maailman vanhin autokanta, suomalaiset ajavat vanhoilla turvattomilla koslilla. 

Kiitos Suomi tästäkin taposta, olette varmaan tyytyväisiä kun kolarissa mukana olleet lapset ovat henkihievärissä sairaalassa kamppailemassa hengestään ilman kolarissa menehtyneitä vanhempiaan.

Nyt on lähtenyt pikkuisen lapsesta jutut. Jos mikä tahansa henkilöauto törmää kuorma-auton kanssa nokikkain täysillä vauhdeilla, on ihan yksi lysti millainen auto on alla. Siinä on fysiikan lakeja joita ei voi ohittaa.

Ei se nyt ihan sama ole, vaikka hengenvaarallista kaikissa autoissa tietysti. 

Vierailija
53/75 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko nämä menossa jonnekin tyyliin mökille vai tulossa jostain lomalta?

Vierailija
54/75 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi poliisi heittelee tuollaisia arvioita kun kuitenkin mainitsee lopussa ettei sairauskohtaus tai päihteitä ole vielä suljettu pois. Aika outo aika nukahtaa rattiin.. 

Vierailija
55/75 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton kaistavahti ja automaattiohjauskaan ei ilmeisesti kytkeytynyt päälle ja estänyt törmäystä?

Vierailija
56/75 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajan aina, olin yksin tai aikoinaan exän tai kenen tahansa kanssa matkalla. Vain pisimmät reissut jaan mielellään jonkun toisen kanssa, koska selkä kipeytyy. Muuten ajan aina. Mun äiti oli samanlainen, nyt 80v eikä enää pysty ajamaan. 

Kerran ajettiin johonkin juhliin samaan aikaan pihalle; mun perhe, vanhempani sekä siskoni perheineen - ja jokaisessa kolmesta autosta oli naiskuski. Olisi varmaan palstan sönköttäjämiehet pyörtyneet.

N57

Vierailija
57/75 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, uudempien autojen kaistavahti olisi estänyt tämän kuolonkolarin. Ensin auto ohjaa ja ellei rattiin tule mitään palautetta, auto jarruttaa itsensä pysähdyksiin.

Ei ainakaan minun autossani kaistavahti toimi noin, se vain pyrkii ohjaamaan reunaviivojen sisään jos se sellaiset näkee. En tiedä että se missään tilanteessa pyrkisi hidastamaan auton nopeutta aktiivisesti.

Autot kehittyvät. Toisen auton kaistavahti vain pitää meteliä, uudemman kaistavahti puuttuu ohjaukseen ja uusimmat myös jarruttavat auton pysähdyksiin, mikäli kuljettajalta ei tule mitään palautetta. Vanhemmatkin autot osaavat jarruttaa pysähdyksiin asti, mutta ei välttämättä kaistavahtiin yhdistettynä. Muutama ruotsalainen autolehti testaa nämä järjestelmät samalla tavalla kuin esimerkiksi jarrutusmatkoja.

Vierailija
58/75 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satasen vauhdista törmäys raskaankaluston kanssa. Etupenkkiläiset kuoli ja takapenkkiläiset ovat vakavasti loukkaantuneet. Ihme on jos ei tuollaisessa kolarissa vähintään vammaudu. Järkyttävä tapaus.

Vierailija
59/75 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajan aina, olin yksin tai aikoinaan exän tai kenen tahansa kanssa matkalla. Vain pisimmät reissut jaan mielellään jonkun toisen kanssa, koska selkä kipeytyy. Muuten ajan aina. Mun äiti oli samanlainen, nyt 80v eikä enää pysty ajamaan. 

Kerran ajettiin johonkin juhliin samaan aikaan pihalle; mun perhe, vanhempani sekä siskoni perheineen - ja jokaisessa kolmesta autosta oli naiskuski. Olisi varmaan palstan sönköttäjämiehet pyörtyneet.

N57

Ketkähän ne on täällä sönköttäneet mieskuskista ja laajennetusta itsemurhasta?

Vierailija
60/75 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se asiaton rääpimiskeskustelu miehen itsarista sai olla täällä ties kuinka kauan :) Olisi poliisille kyllä töitä tälläkin palstalla..

Ihmetytti että miten tuollaisen ketjun annettiin olla. Joku oli ihan omassa päässään kehitellyt tarinan perhes urmasta. Jengi on kyllä ihan idiootteja. Miettikää miltä omaisista mahtaa tuntua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan