Tietomurron jälkeen: miten kilpailuttaa puhelinliittymä luottotiedottomana?
Tietomurron takia olen joutunut ottamaan vapaaehtoisen luottokiellon, jotta kukaan ei käyttäisi tietojani väärin. Se tekee puhelinliittymien ja muiden hankintojen kilpailuttamisesta hankalaa, koska ensin pitää todistaa luottokiellon olevan vapaaehtoinen.
Luottotiedottomana en siis saa esimerkiksi verkkokaupoista hankittua mitään muuten kuin maksamalla ostoksen heti tai käyttämällä maksamiseen ennen tietomurtoa hankittua luottokorttia. Klarna yms. hylkäävät automaattisesti maksuyritykset, jos valitsee kassalla maksa 30 päivän sisällä -vaihtoehdon.
Onko jollain hyviä vinkkejä siihen miten hankkia säästöjä palveluja kilpailuttamalla kun on omaehtoinen luottokielto?
Nykyinen puhelinliittymä on kallis, mutta ei oikein huvita missään kauppakeskuksessakaan kaiken kansan kuullen alkaa selittää myyjille miksei pysty tietomurron takia kovin helposti liittymää vaihtamaan.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erot ovat sen verran marginaalisia ei maksa vaivaa.
Olen tästä eri mieltä. Liittymää säännöllisesti kilpailuttamalla säästää hinnassa ja voi saada kaupanpäällisiä.
Onko sulla luottokielto?
Kuulostat ihan idiootilta, ja lisäksi vielä hysteeriseltäkin.
Itse eläisin ihan vaan normaalia elämää ja unohtaisin koko jutun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla kuin muissakin ”verkkokaupoissa”. Maksat vuoden laskut kerralla+ vakuusmaksun.
Kenellä on rahaa maksaa vuoden laskut etukäteen?
Öööö, esim minulla.
Miksi tämä ketju kerää alapeukkuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla kuin muissakin ”verkkokaupoissa”. Maksat vuoden laskut kerralla+ vakuusmaksun.
Öööö, esim minulla.
No lähetäpä sitä rahaa sitten tännekin, jos sinulla kerran on ylimääräistä.
Otat itse luottokiellon pois päältä siksi aikaa kun liittymätilaus tehdään. Itse tein just näin viime viikolla. Olin palvelun tarjoajaan puhelinyhteydessä, joten saatoin palauttaa kiellon heti sen jälkeen.
Aloittaja, get over it ja jatka normaalia elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erot ovat sen verran marginaalisia ei maksa vaivaa.
Olen tästä eri mieltä. Liittymää säännöllisesti kilpailuttamalla säästää hinnassa ja voi saada kaupanpäällisiä.
Onko sulla luottokielto?
Ennen luottokieltoa toimin näin ja moni käsittääkseni yhä saa näin säästettyä suhteellisen paljon rahaa.
Sulle on nyt ap kerrottu miten muut vastaavassa tilanteessa olevat toimii. Noudata neuvoja. Sun hysteria haittaa ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööö, esim minulla.
No lähetäpä sitä rahaa sitten tännekin, jos sinulla kerran on ylimääräistä.
Raha jota käytän itseeni ei ole ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Jatkaisin, mutta tietoni ovat ympäri nettiä ja saan siksi yhä huijauviestejä ja soittoja.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sinun ongelmasi? Ilkeilet netissä rikoksen uhrille. Et taida olla mieleltäsi terve.
Vierailija kirjoitti:
Sulle on nyt ap kerrottu miten muut vastaavassa tilanteessa olevat toimii. Noudata neuvoja. Sun hysteria haittaa ajattelua.
Marttyyrius on narsismin piirre.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen puhelinliittymä on kallis, mutta ei oikein huvita missään kauppakeskuksessakaan kaiken kansan kuullen alkaa selittää myyjille miksei pysty tietomurron takia kovin helposti liittymää vaihtamaan.
Kuinka monta kauppakeskuskeskustelua olet oikeasti kuunnellut? Ei siihen jää kukaan toinen viereen ja muistiinpanoja sinusta tekemään. Meinaan vaan, että jos tuo on ainoa syy, joka estää sinua, niin kannattaisi vaan unohtaa moinen pelko.
Ymmärrät varmaan että vaikka jäisin mahdollisten ohikulkevien tuttujen kuullen kauppakeskuksen käytävälle selittämään luottokiellosta, en silti saa uutta liittymää ennen kuin esitän dokumentit luottokiellon vapaaehtoisuudesta.
Suoraan sanoen en ymmärrä, mikä ongelma on esittää ne dokumentit? Onko ne siis vaikea saada? Jos joku tuttusi menee ohi ja näkee sinut juttelemassa liittymämyyjän kanssa, hän tuskin välittömästi tajuaa, että sinulla on käsissäsi dokumentti vapaaehtoisesta luottokiellosta, joka johtuu tietomurrosta.
Ymmärrän täysin sinulle syntyneen epäilyksen tunteen, mutta järjellä ajateltuna mitään kauheaa ei tapahdu, jos hoidat asian kauppakeskuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sinun ongelmasi? Ilkeilet netissä rikoksen uhrille. Et taida olla mieleltäsi terve.
Rikoksen uhrilla on uhri status hautaan saakka? Ap tekee itselleen ihan turhaan asiat hankalaksi myötätunnon toivossa. Pikku hiljaa jonkun jo aika sanoa se totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kauppakeskuskeskustelua olet oikeasti kuunnellut? Ei siihen jää kukaan toinen viereen ja muistiinpanoja sinusta tekemään. Meinaan vaan, että jos tuo on ainoa syy, joka estää sinua, niin kannattaisi vaan unohtaa moinen pelko.
Ymmärrät varmaan että vaikka jäisin mahdollisten ohikulkevien tuttujen kuullen kauppakeskuksen käytävälle selittämään luottokiellosta, en silti saa uutta liittymää ennen kuin esitän dokumentit luottokiellon vapaaehtoisuudesta.
Suoraan sanoen en ymmärrä, mikä ongelma on esittää ne dokumentit? Onko ne siis vaikea saada? Jos joku tuttusi menee ohi ja näkee sinut juttelemassa liittymämyyjän kanssa, hän tuskin välittömästi tajuaa, että sinulla on käsissäsi dokumentti vapaaehtoisesta luottokiellosta, joka johtuu tietomurrosta.
Ymmärrän täysin sinulle syntyneen epäilyksen tunteen, mutta järjellä ajateltuna mitään kauheaa ei tapahdu, jos hoidat asian kauppakeskuksessa.
No, ei ole. Ap haluaa esittää uhria ja hän nauttii siitä. Silkkaa huomiohuoraamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marttyyrius on narsismin piirre.
Olet häiriintynyt. Ilkeilet netissä vieraille ihmisille, koska sinulla ei ilmeisesti ole minkäänlaista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkaisin, mutta tietoni ovat ympäri nettiä ja saan siksi yhä huijauviestejä ja soittoja.
No mikä sitten muuttuisi? Ei mikään, joten poista kielto päiväksi, jotta saat uuden sopimuksen tehtyä.
Tai sitten kannat mukana tulostetta siitä, että luottokielto on omaehtoinen. Miksi sä teet tästä nyt niin hankalaa. Olen nro 16, itsekin tietomurron uhri ja mulla on vielä turvakieltokin, josta kannan myös kopiota mukana ja esitän joka paikassa.