Onko jollain taikakonstia keinuvaan huimaukseen?
Luulen tosin, että olen kokeillut jo ihan kaikkea, mutta jos olisi vielä joku oljenkorsi :(
Kommentit (48)
Mulla oli kuukauden kestävä huimaus. Meinasin tulla hulluksi, kun huimasi jatkuvasti, maatessa ja pystyssä ja liikkeessä. Lääkäri ei löytänyt vikaa, hieronnat ja manööverit eivät auttaneet. Vitutuksissani vedin perinteiset perskännit, ja seuraavana päivänä huimaus oli poissa. En tiedä, oliko sattumaa, mutta voi kokeilla omalla vastuulla.
Yli 20 vuotta samasta kärsinyt. Se on nyt vain osa elämää eikä häiritse enää, vaikka on jatkuvaa.
Särkylääkkeet, mikäli kyseessä on migreeni ( voi olla ainoa migreenioire).
Vierailija kirjoitti:
poistu laivasta.
Itse asiassa mietin, että jos menisin laivaan, niin se vois nollata tasapainojärjestelmän.
Ap
Käy kävelyllä päivittäin, alkaa olo tasoittumaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kuukauden kestävä huimaus. Meinasin tulla hulluksi, kun huimasi jatkuvasti, maatessa ja pystyssä ja liikkeessä. Lääkäri ei löytänyt vikaa, hieronnat ja manööverit eivät auttaneet. Vitutuksissani vedin perinteiset perskännit, ja seuraavana päivänä huimaus oli poissa. En tiedä, oliko sattumaa, mutta voi kokeilla omalla vastuulla.
Mulla tää on kestänyt melkein vuoden. En tiedä uskallanko kokeilla, kun menen jo yhdestä hitaasti juodusta oluesta todella epätasapainoiseen tilaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Käy kävelyllä päivittäin, alkaa olo tasoittumaan.
Käyn joka päivä vähintään kerran kävelyllä.
Ap
Jokin lääke voi aiheuttaa huimausta. Itsellä alendronaatti jäi pitkälle tauolle ja pian huomasin että asentohuimaus katosi. Mikrossa lämmitettävää kauratyynyä kannattaa niskan tienoolla kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Lihasjännitys laukeaa kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan kuitenkaan. Katso youtubesta se video Epleyn manooveristä.
Tämä on hyvä. Itse olen hoitanut huimausta tällä menetelmällä. Ikävää on se, että tuon hoidon jälkeen on yleensä niin paha olo että oksettaa.
Lisää tietoa pls.
Missä tilanteessa huimaa vai huippaako koko ajan?
Paljonko on verenpaineet?
Edit tähän, sori luin liin hätäiseen => Kauanko on huimannut - pari päivää/viikon/kuukausi/enemmän?
Oletko tehnyt jotain normaalista poikkeavaa kun huimaus alkoi/alkaa?
Syötkö riittävästi (ehkä tyhmä kysymys, mutta yritän oikeasti etsiä syytä).
Oletko käynyt lääkärillä/tehnyt omaolo-kyselyn että mistä voisi johtua?
Määrittele keinu-huimaus miltä se tuntuu.
Itellä huimaus vuonna 5 johtui liiasta tietokonetyöstä töissä - niska jumissa
Panokeinu ja av-mamma siinä keinumassa.
T: 20v Ykä 😎
vuonna 2006 syntynyt ykä.
Jos käytät tietokonetta runsaasti, tarkista onko ergonomia kunnossa!
Vierailija kirjoitti:
Jokin lääke voi aiheuttaa huimausta. Itsellä alendronaatti jäi pitkälle tauolle ja pian huomasin että asentohuimaus katosi. Mikrossa lämmitettävää kauratyynyä kannattaa niskan tienoolla kokeilla.
Juu ap muu lääkitys tänne jos sellasta on niin on tärkeä tähän.
Kauratyyny oli itsellä käytössä, väliin kylmänä ja väliin lämmitettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan kuitenkaan. Katso youtubesta se video Epleyn manooveristä.
Tämä on hyvä. Itse olen hoitanut huimausta tällä menetelmällä. Ikävää on se, että tuon hoidon jälkeen on yleensä niin paha olo että oksettaa.
Laittoko joku jo linkin tähän?
Jollei niin voisko laittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisainta olisi käydä lääkärissä.
En enää viitsi mennä, kun eivät osaa auttaa.
Ap
Mitä tutkimuksia on tehty?
Mua huimaa, koska oon parisuhteesta johtuen jatkuvasti jännitystilassa.