Lapset eivät saa koskea toisia kädestä rippileirillä, koska sensitiivisyys ja muu nykypaska
"Solmuleikissä nuoret muodostavat käsi kädessä suuren solmun, joka on selvitettävä auki ilman, että kukaan päästää toistensa käsistä irti.
Nuorisotyönohjaajan mukaan leikkiä ei enää järjestetä, koska läheinen kontakti voi tuntua joistain nuorista epämukavalta."
"myös muita leikkejä on mennyt kiellettyjen listalle sensitiivisyyden vuoksi"
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f05d2ebb-a564-4f5c-9d7e-f256748a65ff
Kommentit (152)
Suomalaiset traumatisoituu, kun menee Etelä-Eurooppaan ja ihmiset tekee väkisin poskisuudelmia.
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään enää duunissa halata asiakkaita, vaikka he joskus itse tahtoisivatkin halaavaa lohdutusta. Väärinymmärrys ja syytökset ovat liian mahdollisia tänäpäivänä.
- nuorisokodin miesohjaaja
Kohta varmaan päiväkodissakin kielletään ottamasta lapsia syliin yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään enää duunissa halata asiakkaita, vaikka he joskus itse tahtoisivatkin halaavaa lohdutusta. Väärinymmärrys ja syytökset ovat liian mahdollisia tänäpäivänä.
Tämä on surullista kuulla.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä ihmissolmussa ollaan hyvin tiukasti lähekkäin ja sylikkäin, kosketusta on paljon enemmän kuin kädestä pitäminen. Luulisi kyllä ettei leikkiä tarvitse kieltää vaan kysyä nuorilta haluavatko leikkiä sitä.
Pojilla alkaa jöpöttää, ei pysty.
Solmuun ei jäädä. Se on nopea asia. Kädet pääsi irti mutta ei haitannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanan wokea!
"Miksi miehet eivät hakeudu varhaiskasvatukseen wöö partiarkaatti"
"Yäk päiväkodissa on mies, se pitää saada pois sieltä kun kuitenkin r ai skaa kaikki lapset"
Kun viattomat leikit seksualisoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuntuu surulliselta nuorten puolesta. Muutos on tapahtunut viimeisen 5-6 vuoden aikana.
- ohjaajana 27 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Joo ei nykyään saa missään ammatissa kähmiä mutta meneppä työhaastatteluun on heti joku jakkukalkkuna tyrkyttämässä etukäpäläänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko naisohjaajilla samaa huolta tai pelkoa ongelmiin halaamisen takia joutumisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon lebensborn-meininki.
Nyt kun saataisiin vielä ydinperheet rikki ja kommuunit tilalle, niin olisi hyvä, että lapset olisivat ideologian eivätkä vanhempien kasvattamia.
T. Feministi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
En ole halaajatyyppiä mutta ymmärrän, että joskus toinen voi kokea kosketuksen lohduttavana. On surullista jos ahdistunutta nuorta tai koti-ikävästä kärsivää pientä leiriläistä voi enää halata tai ottaa syliin siinä pelossa, että joutuu ongelmiin tämän vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä ihmissolmussa ollaan hyvin tiukasti lähekkäin ja sylikkäin, kosketusta on paljon enemmän kuin kädestä pitäminen. Luulisi kyllä ettei leikkiä tarvitse kieltää vaan kysyä nuorilta haluavatko leikkiä sitä.
Pojilla alkaa jöpöttää, ei pysty.
Meinaakko ettei tytös sitä huomais ja mielessään tykkäis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tarhasedät tohtii ottaakaan. Naisille ei mitään ongelmaa. Miesviha ja demonisointi.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaisia leikkejä ollut riparilla ysärillä, onko tää joku uusi juttu vai?
Eikä 80luv. Sen sijaan oli kilpailu, jossa oli 5 tyttö-poikaparia. Tyttöjen piti tehdä pojalle vessapaperista (1 rulla) juhlapuku. Se oli just hauskaa!
10-15 vuotta sitten miehiä sivallettiin armotta että on kyvyttömyys fyysiseen läheisyyteen. Noh nyt heitä tulee kuin liukuhihnalta joten on turha ihmetellä 5 vuoden päästä miksi ei ole mm. seksiä enää.
Joskus 2000 luvun alussa oli uutiskevennys missä kerrottiin kuinka on ns. halaamisterapiaa missä ihmiset halaili toisiaan. Miehet piti sitä kuvottavana pelleilynä naiset kehui kilpaa somessa kuinka ihanaa ja viatonta ja kuinka hyväksi terveydelle ja miehet on vain estyneitä....
Vierailija kirjoitti:
10-15 vuotta sitten miehiä sivallettiin armotta että on kyvyttömyys fyysiseen läheisyyteen. Noh nyt heitä tulee kuin liukuhihnalta joten on turha ihmetellä 5 vuoden päästä miksi ei ole mm. seksiä enää.
Kyky fyysiseen läheisyyteen kehittyy vain siten, että siihen saa haluttomia harjoituskappaleita? Sitten on hyvä pysyäkin etäällä.
SE ON JUUTALAISMOHAMETTISTA KLEOPATRAOPPIA . LOPETTAKAA NIIDEN KANSSA NAIMINEN.
Mutta tuntemattomia ei voi halata päätäit ja tartunta taudit .