Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka hullu ostaisi tällaisen talon?

Vierailija
19.07.2026 |

https://huutokaupat.com/kohde/6372628/villa-novilla-kumpulantaival-11-h…

Purkukuntoinen suojeltu ja ilkivallan kohteena ollut rämä, joka on vuokratontilla ja jossa ei saa edes asua ja muutenkin kaupan päälle saa läjän karseita ehtoja. Ja sitoudut 30 vuodeksi maksamaan vielä vuokraa tuosta? Siis onko tämä todellista? 

Kun ajattelee miten paljon oikeustapauksia ja vahingonkorvauksia on määrätty myyjille kaikenlaisten röttelöiden myymisestä jo ihan jonkin arvoisen maapohjan kanssa, niin tuo Helsingin kaupungin harjoittama myynti pitäisi jo lähtökohtaisesti olla lailla kiellettyä.

Harjoittakoot kaupunki ihan itse jotakin nihilististä pilkun nussimista ja "puisto-toimintaa" tuolla, eikä yrittäisi kusettaa hyväuskoisia ihmisiä moiseen paskaan.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(meillä painovoimaisen ilmanvaihdon talo enkä halua koskaan muuttaa koneelliseen takaisin.)

mutta itse ap:n kysymykseen: siellähän se vastaus tekstissä oli: "Rakennukseen on mahdollista sijoittaa puiston toimintaan kytkeytyvää virkistystoimintaa kuten esim. kahvila- tai muita toimitiloja."

Tuollainen ihminen  tai taho sen varmaan ostaa. 

Ei kahvilat menesty Helsingissä. Polttaa tuo pitäisi.

Vierailija
22/31 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku siitä on tarjouksen kuitenkin tehnyt. Jos olisi helvetisti ylimääräistä rahaa, niin voisin perustaa taloon kissalahvilan. 😄

Ja terveystarkastajat syynäävät kaiken pilkuntarkasti.

Joku miljonääri voisi toki polttaa rahojaan tuohon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(meillä painovoimaisen ilmanvaihdon talo enkä halua koskaan muuttaa koneelliseen takaisin.)

mutta itse ap:n kysymykseen: siellähän se vastaus tekstissä oli: "Rakennukseen on mahdollista sijoittaa puiston toimintaan kytkeytyvää virkistystoimintaa kuten esim. kahvila- tai muita toimitiloja."

Kahvilalla rikastuu...🍻

Joo, tosiaan. Älkää olko naiiveja.

Hyvin moni yrittäjä ei pääse rikastumaan vaan kustantaa oman (vaatimattoman) elämänsä omalla työllä. Vaikka pitämällä pientä kahvilaa. Mielestäni se on enemmän kunnioitettavaa kun naiiviutta.

Vierailija
24/31 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnilla on käsittämättömiä utopioita myydä rakennuksia, joilla on suojelumerkintä ja lisäksi kunta edellyttää usein suunnitelmaa rakennuksen tulevasta käytöstä. 

Halutaan siis yksityinen henkilö rahoittamaan kohdetta, sen kunnostusta ja ylläpitoa, jonka käytöstä määrää kunta, kaava, museovirasto ja iso joukko kommunistisesti ajattelevia, "valveutuneita" kansalaisia, jotka tulevat mielipiteineen, valituksineen ja kansanliikkeineen määräilemään, mihin rakennusta pitäisi käyttää. 

Olimme kerran itsekin ostamassa vanhaa osuusliikkeen kauppaa. Kun selvittelimme sen käyttötarkoitusta, yläkerrassa olisi saanut asua, mutta alakerta olisi pitänyt jättää esim. kioski/lähikauppa käyttöön, vaikka kyseinen palvelu oli siitä lopetettu vuosikymmen aiemmin kannattamattomana. Rakennustarkastaja ja alueen hörhöt museoaktivistit olivat jo ennen kauppaa määräilmessä silmät kiiluen, mitä meidän pitäisi rakennukselle tehdä, miten kunnostaa ja mitä siihen laittaa ja maksaa kaikki heidän toiveidensa toteuttaminen itse. Tietenkään näillä ehdoilla ei ostajia löytynyt ja rakennus rapistui vaaralliseksi, siirtyi jonkun varattoman bulvaanin omistukseen ja jäi kunnan vastuulle, joka käytti sen purkamiseen kymmeniä tuhansia muutaman vuoden päästä. 

Me olisimme tehneet tästä hienosta 300m2 kivitalosta myös alakerran osalta asuintiloja ja vuokranneet puolet, asuen itse toista puolta, säilyttäen sen ulkonäön, kun talo sijaitsi muutenkin asumiseen tarkoitetun pientalo alueen reunalla. 

Vierailija
25/31 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvilalla rikastuu...🍻

Hyvin moni yrittäjä ei pääse rikastumaan vaan kustantaa oman (vaatimattoman) elämänsä omalla työllä. Vaikka pitämällä pientä kahvilaa. Mielestäni se on enemmän kunnioitettavaa kun naiiviutta.

Käsitit väärin. Tarkoitin uusia rakennuksen ostajakandidaatteja, joilla ruusunpunaiset lasit.

Vierailija
26/31 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viemärivedet ulkoseinustalle...Ostaja laittaa kuntoon!

Vierailija
27/31 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvilalla rikastuu...🍻

mitä sinä minulle tuollaisia kitiset, kun missään en ole väittänyt, että kahvilalla rikastuu. ap kysyi kuka tuollaisen ostaisi ja minä kävin kaivamassa hänelle vastauksen myynti-ilmoituksesta. 

Vierailija
28/31 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvilalla rikastuu...🍻

mitä sinä minulle tuollaisia kitiset, kun missään en ole väittänyt, että kahvilalla rikastuu. ap kysyi kuka tuollaisen ostaisi ja minä kävin kaivamassa hänelle vastauksen myynti-ilmoituksesta. 

Älä höpötä joutavia.

Vierailija
29/31 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lakimies virittää tuosta kaikkien piilevien rakennusvirheiden oikeudenkäynnin ÄIDIN? 

Vierailija
30/31 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tarjouksia on tehty. Kuka ostaa niin tietää kyllä mitä tekee.

Vierailija
31/31 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tarjouksia on tehty. Kuka ostaa niin tietää kyllä mitä tekee.

Valitettavasti moni tulee kusetetuksi lyömällä kätensä kaikenlaiseen paskaan. Eli moni ei todellakaan tiedä, mitä tekee.

Kaupunki voisi suoraselkäisesti itse sijoittaa muutama satatonnia tuon hökkelin kunnostukseen ja sen jälkeen suoraan tarjota sitä jollekin kahvila-yrittäjälle vuokralle. Eikä yrittää vierittää valtavaa paskavuorta jonkun hyväuskoisen hölmön harteille ja vielä kyniä siitä rahat. Ihan rikollista tuollainen toiminta ja saa monen autohuijarinkin vaikuttamaan suorastaan rehdiltä ja nöyrältä kauppiaalta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä