Festarikokemus pilalla sateen vuoksi
Käykö muille niin, jos sataa? Henkilökohtaisesti en halua näyttää uitetulta rotalta ihmisten ilmoilla ja niin minulle käy, kun hiukseni kastuvat. Jätin tänään Tammerfestin väliin.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Mikään ei ole vastenmielisempää kuin olla sadevaatteissa jossain tapahtumassa.
En tajua näitä, joille on jäänyt joku lapsuustrauma kuriksista, eikä aikuisena voi sitten millään pukea sadevaatteita, vaikka tulisi mitä taivaalta.
Festareille pukeudutaan näyttävästi ja mennään juhlimaan, eikä kahlaamaan vesilätäköissä kurikset jalassa 🙄
Toiset menee festareille kuuntelemaan musiikkia, toiset esittelemään persettä. Luulis että jälkimmäisen voi tehdä ilman satojen eurojen lippujakin, ei sitten sääkään ole ongelma 🤷
Mulle voi tulla esittelemään persettä vaikka kotiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa hyviä somekuvia! Tammerfestin vip-alue tulvi ja fiilis meni nollaan monella.
Ei se siltä näyttänyt. Myös vip alueella juhli iloista väkeä. Ei pidä ottaa iltalehden lööppejä tosissaan.
Eilen näin Mellakkaan osallistujia kaduilla likomärkänä. Nostan kyllä hattua nuorten intohimolle juhlia säässä kuin säässä.
Valitettavasti hyvää säätä ei voi etukäteen tilata.
Nykyään saa upeita sadevarusteita. Moni tuli kysymään mistä olen hankkinut korolliset kumisaappaat. Jos ei halua pukeutua mustaan niin Julasta saa oranssin sadeasun 40€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Mikään ei ole vastenmielisempää kuin olla sadevaatteissa jossain tapahtumassa.
En tajua näitä, joille on jäänyt joku lapsuustrauma kuriksista, eikä aikuisena voi sitten millään pukea sadevaatteita, vaikka tulisi mitä taivaalta.
Festareille pukeudutaan näyttävästi ja mennään juhlimaan, eikä kahlaamaan vesilätäköissä kurikset jalassa 🙄
Toiset menee festareille kuuntelemaan musiikkia, toiset esittelemään persettä. Luulis että jälkimmäisen voi tehdä ilman satojen eurojen lippujakin, ei sitten sääkään ole ongelma 🤷
Just näin :D
Vierailija kirjoitti:
Sadevaatteet on keksitty. Takki, housut, kumpparit, sadehattu.
Joo, sadevaatteet on IHANIA ja hengittäviä ja sateessa muutenkin kaikki on kivempaa ja musiikki kuulostaa paremmalta!
Vierailija kirjoitti:
Näin se on aikuiselämä valintoja. Jos ei halua kastua tai suojautua kunnon sadevarustuksella niin pitää pysyä sateella sisällä. Katsoisin kuitenkin että festarikokenuksen pilaa ennemminkin oma joustamattomuus, asenne ja haluttomuus/kyvyttömyys varustautua, kuin itse sade. Eihän se mielipahaa vähennä, voi käydä päin vastoin kun vika löytyykin itsestä eikä sään jumalista.
Ai sinusta rankkasade ei pilaa yhtään mitään? 🤦
Vierailija kirjoitti:
Käyn harvoin festareilla, mutta kyllä minulle kiva kesäilma on olennainen osa sitä. En lähtisi kaatosateeseen.
No tietenkin on mukavampi festaroida hyvällä säällä. Mutta kesäsää on arvaamaton ja välillä voi sataa. Jos mulla lippu olisi hankitt, niin kyllä menisin vaikka sataa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa hyviä somekuvia! Tammerfestin vip-alue tulvi ja fiilis meni nollaan monella.
Ei se siltä näyttänyt. Myös vip alueella juhli iloista väkeä. Ei pidä ottaa iltalehden lööppejä tosissaan.
Viinaa päähän, niin suomalainen = iloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, sadevaatteet on IHANIA ja hengittäviä ja sateessa muutenkin kaikki on kivempaa ja musiikki kuulostaa paremmalta!
Panosta laatuun. Se muovinen kertakäyttösadetakki ei hengitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
* jakamaan persettä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan mummo, mutta hengittäviä sadevaatteita ei ole. Ja jos olisi, se hengittäminen tapahtuisi kaatosateeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan mummo, mutta hengittäviä sadevaatteita ei ole. Ja jos olisi, se hengittäminen tapahtuisi kaatosateeseen.
Kumma kun purjehtijat ja vaeltajat pärjäävät luonnossa kunnon sadevaatteilla, ilman valitusta siitä ettei sadevaatteet hengitä.
Ps. Pitäisi varmaan huolestua jos olisin 20v jo mummo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo panosta sinä vaan sadevaatteisiin niin paljon kuin haluat, minä panostan elämässä muihin, ihaniin asioihin.
Mummous on henkinen tila, ja sinä koska päivystät kesäpäivänä av:lla, olet siellä syvällä.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ostanut hienot sadevaatteet ja nätit kumpparit ja ne päällä on mukava mennä missä vaan. Ei ole pakko pukeutua siihen läpinäkyvään muovikassiin vaan voi näyttäytyä tyylikkäänä myös sateessa jos se on se tärkein asia itselle.
Tätä juuri olen miettinyt nyt uutisia lukiessani. Eikö sateisista festareista voisi kehitellä värikkäät ja iloiset sadeasujuhlat, kun siihen sateeseen kuitenkin joutuu varautumaan? Ihastellessa omia ja toisten sadevaatteita sään masentavuuden voisi unohtaa, ja muistaa, että olemme tässä yhdessä.
Siinä on palstamamman festarivaate:
https://www.swedemount.com/fi-fi/article/vaderoarna-coat-w/A66806_401/
Vierailija kirjoitti:
Siinä on palstamamman festarivaate:
https://www.swedemount.com/fi-fi/article/vaderoarna-coat-w/A66806_401/
erityisesti 4. kuva
Oli ne edellisetkin päivät rankkoja, kun oli hellettä ja alue pölyinen. Jalat likaisena polviin saakka. Eilen sitten jalat märkänä polviin saakka.
Mutta hieno festari oli.