Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Festarikokemus pilalla sateen vuoksi

Vierailija
18.07.2026 |

Käykö muille niin, jos sataa? Henkilökohtaisesti en halua näyttää uitetulta rotalta ihmisten ilmoilla ja niin minulle käy, kun hiukseni kastuvat. Jätin tänään Tammerfestin väliin. 

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilosaarirockissa Joensuussa oli poutaa. Paljon väkeä.

Vierailija
22/76 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se harmittaa jättää menemättä jos 100€ lippu jo ostettu sille päivälle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mikään ei ole vastenmielisempää kuin olla sadevaatteissa jossain tapahtumassa.

En tajua näitä, joille on jäänyt joku lapsuustrauma kuriksista, eikä aikuisena voi sitten millään pukea sadevaatteita, vaikka tulisi mitä taivaalta.

Festareille pukeudutaan näyttävästi ja mennään juhlimaan, eikä kahlaamaan vesilätäköissä kurikset jalassa 🙄

No sitten varmaan kannattaa mennä katetussa tilassa järjestettävään festariin tai johonkin aavikolle, jossa ei sada lähes koskaan.

Vierailija
24/76 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se harmittaa jättää menemättä jos 100€ lippu jo ostettu sille päivälle. 

Tämähän ei johdu sateesta vaan omasta valinnasta.

Vierailija
25/76 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa hyviä somekuvia! Tammerfestin vip-alue tulvi ja fiilis meni nollaan monella.

Vierailija
26/76 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ainakin on hauskaa olla kännissä sadetakissa ja kumppareissa😄

Ei muista jos olet keski-ikäinen, noloa.

Vierailija
27/76 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaatosateessa ole kiva olla ulkoilmaatapahtumassa. Turha muuta väittää. 

Joka muuta väittää ( jankuttajat tässäkin ketjussa) eivät ole koskaan kaatosateessa festareilla ollutkaan. Jos nyt ovat ikinä missään muulla  kuin kotona komeroitumassa. Ei mulla ainakaan ole mitään sadevaatteita  enkä aio sellaisia hankkiakaan. Kertakäyttösadetakki juu, mutta en halua siinäkään kaatosateessa olla.

Olen pahoillani kaikkien tapahtumajärjestäjien puolesta, joiden tapahtumia nämä säät on haitanneet. Ja heitä, joiden häät ja muut juhlat on kaatosateessa jouduttu viettämään. Mutta mikäs teet, ilmat ovat annetut.

Vierailija
28/76 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadetta Suomen kesässä, mikä yllätys

Vierailija
29/76 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mikään ei ole vastenmielisempää kuin olla sadevaatteissa jossain tapahtumassa.

En tajua näitä, joille on jäänyt joku lapsuustrauma kuriksista, eikä aikuisena voi sitten millään pukea sadevaatteita, vaikka tulisi mitä taivaalta.

Festareille pukeudutaan näyttävästi ja mennään juhlimaan, eikä kahlaamaan vesilätäköissä kurikset jalassa 🙄

Toiset menee festareille kuuntelemaan musiikkia, toiset esittelemään persettä. Luulis että jälkimmäisen voi tehdä ilman satojen eurojen lippujakin, ei sitten sääkään ole ongelma 🤷‍

Vierailija
30/76 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka muuta väittää ( jankuttajat tässäkin ketjussa) eivät ole koskaan kaatosateessa festareilla ollutkaan. Jos nyt ovat ikinä missään muulla  kuin kotona komeroitumassa. Ei mulla ainakaan ole mitään sadevaatteita  enkä aio sellaisia hankkiakaan. Kertakäyttösadetakki juu, mutta en halua siinäkään kaatosateessa olla.

Olen pahoillani kaikkien tapahtumajärjestäjien puolesta, joiden tapahtumia nämä säät on haitanneet. Ja heitä, joiden häät ja muut juhlat on kaatosateessa jouduttu viettämään. Mutta mikäs teet, ilmat ovat annetut.

Sade ei pitäisi tulla yllätyksenä kun lähtee festareille.  Olen tanssinut kumppareissa kuralätäkössä ja sadevarusteet päällä. 
Asenne ratkaisee. Vesisateesakin voi olla hauskaa kuunnella artistia.

Vierailija
31/76 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asennekysymys. Toiset osaa tehdä limpparia kun elämä antaa sitruunoita, toiset osaa ruikuttaa.

Kyllä, olen ollut kaatosateessa festareilla ja kyllä, on ollut hauskaa siitä huolimatta tai jopa sen vuoksi.

Vierailija
32/76 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän näytät rotalta muutenkin.

Vierailija
33/76 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et voi olla tosissasi. Et kehtaa näyttäytyä märillä hiuksilla? En ole koskaan kuullut mitään noin naurettavaa.

Vierailija
34/76 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tarkistanut, onko kotivakuutuksessasi sääsuoja sateen ja myrskyn varalta? 

Vierailija
35/76 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Festarit nimenomaan on mutavelliä ja vesisadetta. Märässä teltassa yöpymistä ja krapulaa. Kaikki muu on teeskentelyä.

Vierailija
36/76 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että koskaan ei ole satanut yhtä paljon yhden Tammerfest-päivän aikana kuin tänään. 

Kello 15-24 välillä varmaan puoli tuntia ilman sadetta ja monta tuntia kaatosadetta.

Onneksi en ollut itse paikalla kuin omassa kodissa lähistöllä.

Niin varmaan oli sateisin päivä. Minä olin paikalla ja pärjäsin hyvin sadetakissa kuten ne muutkin 9500 ihmistä. Hieno kokemus!

Vierailija
37/76 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin eilen viettämässä Tammerfestejä. Oli hyvä sää istua nurtsilla Ratinan ulkopuolella ja kuunnella Kuumaa bändin keikkaa ja viettää vähän piknikkiä.

Tänään on satanut kaatamalla koko päivän, että ei muakaan olisi saanut ulos kämpästä. On ihan ok olla mukavuudenhaluinen. Osa festarinautintoa on hyvä sää ja mukava tyylikäs pukeutuminen. Ei innosta pomppia lätäköissä kaatosateessa joku kerttissadetakki päällä. Tai no Tampereella on satanut niin paljon, että ei voi enää puhua pelkistä lätäköistä. Täällä kadut lainehtii.

Tyylikäs pukeutuminen festareilla? Sellaista ei ole.

Vierailija
38/76 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paikalla. Päällä Normalin kertakäyttösadetakki ha jalassa le karitsa. Ihailin monien upeita sadevarusteita. Päätin, että ostan hyvän sadeviitan ja kumisaappaat.

Pärjäsin kyllä hyvin. Kävin välillä hotellissa vaihtamassa vaatteet sekä saunassa ja uimassa.

Vierailija
39/76 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ostanut hienot sadevaatteet ja nätit kumpparit ja ne päällä on mukava mennä missä vaan. Ei ole pakko pukeutua siihen läpinäkyvään muovikassiin vaan voi näyttäytyä tyylikkäänä myös sateessa jos se on se tärkein asia itselle.

Vierailija
40/76 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan, kun Provinssi oli vielä Rock, sade oli valitettava mutta olennainen osa tapahtumaa toisinaan. Kuului asiaan kahlata mutavellissä ympäri aluetta.

Silloin tuli vielä käytyäkin, kun Provinssi oli vielä Rock.