Lasten loputon mankuminen Suomessa taas herätti huomion
...eikä hyvässä, Olin lomailemassa etelä euroopassa ja siellä lapset käyttäytyy todella hyvin ja ovat herttaisia. Ei kuulu semmoista tyytymätöntä mankumista mikä on Suomella joka puolella. heti kun palasin, se alkoi sattua korviini. En osaa selittää mutta joku ininä kun lapsi on jatkuvasti tyytymätön. Ja en puhu nyt vauvoista vaan vanhemmista lapsista. Miksi suomalaiset lapset ovat tällaisia?
Kommentit (27)
Isästä poikaan. Kun vanhemmilla ei ole käytöstapoja niin mistä lapset niitä oppisivat? Maristaan eikä jakseta edes armeijassa niin kauan että edes vähän miehistyisi. Minunkin piti hakea MIES ulkomailta.
Ap:n tyytymätön mankuminen täällä on minusta rasittavaa.
Minulla on tuollainen mankuva lapsi. Ollut vauvasta asti todella lyhytpinnainen. Vaatii kasvattajalta paljon enemmän kuin rauhallisen temperamentin lapsi, mutta on ansainnut saman rakkauden.
Vierailija kirjoitti:
Omille lapsille kerroin, että mankumalla ei saa tahtoa läpi vaan voi jopa menettää ylimääräistä hyvää. Tokihan sitä silti välillä yritettiin, mutta aika harvoin kuitenkin. Itsekkäästi omien korvieni vuoksi sen tein, kai jonkun huurmannin mielestä aiheutin lähtemättömät traumat.
Nujersit omat lapset.
Meidän suomalaisten lapset tosiaan on mankujia. Olen käytännössä testannut asiaa. Ensimmäisen lapsen kohdalla, aina puhdas siivottu koti, lakanat silitetty kuin mummojen aikaan, petattu sänky lapselle kun hän tulee koulusta ja siinä päälle taiteltu puhdas pyyhe peseytymistä varten. Tavallista normaalia kotiruokaa tarjolle kuten vaikka jauhelikastike ja perunamuusi, salaatti jne. Ostettu hyviä ja laadukkaita leluja, uusia vaatteita ja harrastusvälineitä. Silti lapsi mankui, että ei ole ruokaa ja valitti minusta koulussa opettajille. En ymmärrä en. Toisen lapsen kohdalla olen luopunut hotelli tason palvelusta ja lapsi syököön mitä satun tarjoamaan ja puhtaat lakanat suorasaan vaan sänkyyn ryppyisenä, ei mitään lakanoiden silittämistä ja muuta turhaa, koska lapset silti mankuu.
"Minulla on tuollainen mankuva lapsi. Ollut vauvasta asti todella lyhytpinnainen. Vaatii kasvattajalta paljon enemmän kuin rauhallisen temperamentin lapsi, mutta on ansainnut saman rakkauden."
Lapsi tarvii muutakin kuin rakkautta. Tarvitsee myös rajoja. Lyhytpinnaiselta lapselta pitää vaatia paljon, jotta pinna kasvaa. Tiedän kokemuksesta. Olen tällaisen lapsen aikuiseksi kasvattanut, ja nyt on keskimääräistä pitkäpinnaisempi. Harjoitusta, harjoitusta, harjoitusta. Nykyvanhempien suurin virhe on täydellisyyteen pyrkiminen. Lapsen tulee saada pitkästyä, joutua odottamaan, pettyä jne. Näitä taitoja tarvitaan aikuisena. Maailma ei pyöri lapsen ehdoilla, eikä edes aikuisten ehdoilla. Yhteiskuntaan sopeutuminen vaatii, että mennään yhteiskunnan ehdoilla. Nykyisin monet työpaikat palkkaavat mielellään maahanmuuttajia, koska he ymmärtävät tämän. Suomalainen on myös työpaikalla minä, minä. Joten suomalainen saa etsiä muita töitä. Mikään ei ole rasittavampaa kuin työntekijä, joka ei ymmärrä, että työyhteisö ja esimies eivät ole häntä varten, vaan hän on työyhteisöä varten. Suomalaisilta aikuisilta puuttuu nöyryys, ja sitä mitä ei itse osaa, ei voi opettaa lapsilleenkaan.
Uskon että Suomessa monet vanhemmat eivät vastaa lasten tarpeisiin. Rähistään vaan lapselle. Ulkomailla on huolenpitoa ja mukavuutta. Ilmastokin.