Asioita, joita teen mielummin itsekseni kuin joku muu seuranani:
- treenaan
- käyn lenkillä
- käyn shoppailemassa/kirpputoreilla
- istun kahvilassa
- syön
- siivoan
Rakastan, kun saan tehdä nämä asiat rauhassa, omaan tahtiin. Saan myös huomattavasti paremmin keskityttyä kyseiseen tekemiseen, tunnelmaan, makuun, fiilikseen, tuntumaan, kun ei ole ketään seurana.
Jotenkin keskittymiseni kärsii ja kohdistuu niin paljon toiseen ihmiseen, jos joku on siinä kanssani, etten pysty kunnolla nauttimaan tekemästäni asiasta. Ruokakin maistuu paremmalta ja maistan paremmin, kun syön yksin :D
Muuten ympärillä olevat tuntemattomat ihmiset (salilla, kahvilassa, kaupoissa...) EI kuitenkaan haittaa.
Liekö introverttipiirre? Muita samanlaisia?
Kommentit (31)
Kahvilla on kiva käydä jonkun kanssa kahvilassa
Vierailija kirjoitti:
Paskannan
Tämäkin, kieltämättä :D
Ap
Sama täällä, aika harvoin kaipaan kenenkään seuraa ja ei nyt tule oikeastaan mitään paikkaa mieleen, missä en mieluummin kävisi itsekseni.
Varsinkin kotona tykkään olla ihan itsekseni, en kaipaa vieraita.
Itsekin tykkään treenailla itsekseni,luxusta olisi viettää tauot yksin rauhassa syöden. Unelma olisi viettää joskus vapaa rauhassa vaikka kattoa tuijotellen..😁
Samat muuten mutta kahviloissa ei tule istuskeltua. Myöskin tykkään mieluiten nukkua ja saunoa yksin.
Olen samaa mieltä siitä, että esimerkiksi toisten kanssa syöminen tai kahvilassa oleminen vie huomiota pois juuri noista kokemuksista. Kuitenkaan tämä ei ole välttämättä huono asia, mikäli muut henkilöt ovat kiinnostavia. Eli jos vaikka haluaisin erityisesti maistaa jotakin tiettyä ruokaa tai juomaa, olisi ehkä parempi olla yksin, mutta jos muut henkilöt ovat kiinnostavampia kuin ruoka ja juoma itse, on heidän läsnäolonsa plussaa.
Hyvä kysymys. Teen monia asioita mielummin yksin kun otan mukaani jonkun, jolle asia ei ole tärkeä ja jaksaa olla paikalla vain hetken tai kärsimättömänä odottelee, että joko voidaan mennä, kauanko vielä menee, pitäisikö jo mennä, jos nyt lähdettäis niin ehtisi vielä…
Esimerkki.
Halusin suosikkibändini X keikalle. Sinne päätti lähteä myös muita kavereita puolisoineen, joille bändi oli ok, mutta ei niin tärkeä. Ehkä kaveriporukka ja itse tapahtuma oli heille tärkeämpi juttu. Iso porukka halusi sinne ja tänne, oluelle, kauppaan, oluelle, vessaan, säätää. Lopulta saavuimme keikkapaikalle niin myöhään, ettemme saaneet hyviä paikkoja ja keikan aikana jengi höpisi muita juttuja. Harmitti koko homma. Olisi pitänyt mennä vain yksin.
Toinen esimerkki. Olin menossa käymään toisen kaupungin isoon harrastuskauppaan omalla autollani. Samaa harrastava kaverini halusi lähteä mukaan. Okei. Sitten hänen puolisonsakin halusi lähteä kyseiseen kaupunkiin hoitamaan omaa asiaansa ja päätimme mennä heidän autollaan. Mentiin myös haluamaani harrastuskauppaan, joka oli todella iso. Minulla olisi mennyt siellä helposti tunti ja ylikin. Kaverin mies kyllästyi jo 20 minuutissa ja alkoi marisemaan tylsyydestä ja kauanko vielä menee. Hän meni sitten autoonsa odottamaan ja kaverikin alkoi siitä hermoilemaan, että Jaska jo odottelee, että mentäis ja haluanko vielä pitkään katsella, Jaskan pitäisi olla viideltä treeneissä ja …Otti päähän. Tänä kesänä lähdin todellakin yksin sinne harrastuskauppaan ja kaveri sitten ihmetteli, että kui en sanonut mitään. No miksiköhän.
Muuten samat kuin aloittajalla, mutta syön ja käyn kahvilla mieluusti seurassa. Viihdyn esim. mökillä monta viikkoa erinomaisesti yksin, paitsi joskus ruokapöydässä tulee yksinäinen olo.
Ostoksille, kaupunkilomalle, treenaamaan, siivoamaan, museoon, uimaan tms en huoli seuraa mukaan.
Tapaan kyllä ihmisiä, mutta heidän kanssaan haluan vain istua ja jutella, kaikki tekemiset haluan hoitaa yksin.
Keikalle tai festivaaleille voin lähteä joko seurassa tai yksin, kaikki käy. Yleensä törmään kuitenkin tuttuihin joten seuraa kyllä saa, jos tuntuukin siltä.
Monia asioita on kiva tehdä sekä yksin että yhdessä. Mä tykkään tehdä kaiken taiteellisen ja luovan yksin. Olen esim. musiikin soiton saralla mieluummin sooloilija kuin bändisoittaja. Meikkaaminen toisaalta ihan kivaa kavereiden kanssa niin saa ideoita, vaikka 99% kerroista kun meikkaan teen sen itsekseni.
Nukun. Ehdottomasti mieluummin yksin.
Syöminen, vessassa käynti, suihkussa käynti, nukkuminen, netin selaaminen, tv:n katselu, kirjan tai lehden lukeminen, musiikin kuuntelu, masturbointi.
Paskannan