Hidas juoksu vs kävely (kuntoilumielessä)
Mun juoksuvauhti on tosi hidas eikä se tunnu kehittyvän suuntaan tai toiseen. Onko sama jos kävelen lenkkini ripeästi vai onko tuossa hölkkäämisessä jotain merkittäviä etuja? Kuntoiluni ei ole tavoitteellista siinä mielessä että yrittäisin mitään aikaennätyksiä tms, haluan vaan pitää yllä fyysistä kuntoa.
Kommentit (27)
Riittää kun se vauhti on kävely tai juoksu että vähän hengästyy mutta pystyy puhumaan. Itse ennen nivelrikkoa kävelin niin että hengästyin ja välillä juoksin niin nopeaa kuin pystyi
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tavoitteistasi.
Maratoni ens viikolla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tavoitteistasi.
Ei ole sen kummempia tavoitteita. Olen hölkännyt kun olen ajatellut että se on jotenkin parempi terveyden kannalta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tavoitteistasi.
Ei ole sen kummempia tavoitteita. Olen hölkännyt kun olen ajatellut että se on jotenkin parempi terveyden kannalta. Ap
Ehkä terveyden kannalta kävely parasta.
Itse rakastan juoksua, kun muulla tavalla en saa samanlaista itsestä irtautumisen kokemusta, transsia. Mutta selvästi nivelet ei tykkää näin viisikymppisenä. Milloin mitäkin kipuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehittyy se juoksu juoksemalla. Juokse vähintään 3 kertaa viikossa. 80% lenkeistä matalalla sykkeellä. 20% sitten muita.
Onko sen toisaalta pakko kehittyäkään? Jotenkin minulla on ollut sellainen käsitys että sen täytyisi mutta en tiedä mistä se on tullut.
On.
Miksi on pakko kehittyä?
Jos haluat ylläpitää kuntoa niin juoksu on tietenkin siihen parempi, koska se on rasittavampaa kuin kävely, riippumatta siitä kuinka hitaasti juoksee.
Riippuu tavoitteistasi.