Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateus ja suru, kun naapureilla on pihajuhlat

Vierailija
17.07.2026 |

Vaikka minulla on puoliso ja pieni lapsi, olen yksinäinen. Minulla ei ole arjessani yhtään ystävää. Yksi ystävä asuu kaukana ja näemme kerran vuodessa, jos matkustan hänen luokseen. Olen vuosien aikana tehnyt paljon aloitteita ja yrittänyt ystävystyä, mutta pysyviä ystävyyksiä ei ole jäänyt. Ihmiset eivät päällepäin uskoisi, että minulla ei ole ystäviä. Olen "normaali", on työpaikka, perhe ja asiat kunnossa.

Näin perjantai-iltana iski kateus, kun kummallakin seinänaapurilla on pihajuhlat ja useita vieraita kylässä. Siellä kilistellään, syödään, pelataan pihapelejä, ja lapset pyörivät mukana. Meillä ei ole kukaan käynyt kylässä kuukausiin (miehen kaverit saattavat käydä harvakseltaan). Ihan itkettää tämä yksinäisyys, kun kaikki kesät valuvat hukkaan.

Ja todella olen yrittänyt ystävystyä, ei tässä ole yrityksen puutteesta kyse.

Ap

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti haluaa ystäviä, niitä kyllä saa. Turhaa valitusta. 

Vierailija
22/28 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa lukeakaan pihajuhlivista naapureista. Ei siksi, että itse haluaisin olla mukana, mutta sitä meteliä ei tahdo kestää. Eikö se häiritse sinua ap? Toivottavasti löydät ystäviä ja saat itsekin pitää pihajuhlia, jos niistä kerran nauttisit. En vain pysty samaistumaan surun syyhyn, mutta toivon parasta jatkossa! (Minä vihaan kaikkea ulkoilmaälämölöä, millä ihmiset terrorisoivat toisten kesää.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin yksinäisyyden, jos ap:llä ei olisi perhettä. Itsellä ei ole. Nautin silti, kun saan istua kaikessa rauhassa kotona terassilla ja juoda iltakahvia. En kaipaa mölyä enkä mukaan mölisemään minnekään. 

Vierailija
24/28 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa lukeakaan pihajuhlivista naapureista. Ei siksi, että itse haluaisin olla mukana, mutta sitä meteliä ei tahdo kestää. Eikö se häiritse sinua ap? Toivottavasti löydät ystäviä ja saat itsekin pitää pihajuhlia, jos niistä kerran nauttisit. En vain pysty samaistumaan surun syyhyn, mutta toivon parasta jatkossa! (Minä vihaan kaikkea ulkoilmaälämölöä, millä ihmiset terrorisoivat toisten kesää.)

Meidän asuinalueella on tuollaisia juhlia harva se viikonloppu. Fiksut lopettavat juhlat klo 22 mennessä ja siirtyvät jatkamaan iltaa muualle. 

Vierailija
25/28 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän asuinalueella on tuollaisia juhlia harva se viikonloppu. Fiksut lopettavat juhlat klo 22 mennessä ja siirtyvät jatkamaan iltaa muualle. 

Hienoa tietysti että lopettavat, mutta kaikkein fiksuinta olisi hiljentää volyymiä jo kahdeksan, puoli yhdeksän aikaan. Meillä päin on porukkaa, joka ilmeisesti luulee että on ihan pakko huutaa täysin palkein tuonne kymppiin saakka ja sitten vasta aletaan hiljennellä.

Siinä menee helposti puoli tuntia tai tuntikin, kun päihtynyt porukka saa kampsunsa kasaan ja kaikki on käyneet ulvoen vessassa ja porukka on kiljuttu koolle ja saadaan taksit tilattua. Varsinkin naisilla ihan hirveä ääni kesäyössä. Saisi lopettaa tuollaiset yksilöt.

Vierailija
26/28 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin vaikka vasemman käteni, jos saisin pihan ja puolison!

Täältä ei nyt tule myötätuntoa sinne suuntaan.

Vierailija
27/28 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä amerikkalaisella nuorella aikuisella ei ole kuin 2 ystävää, nimittäin tyttäreni ja yks toinen pohjois-afrikasta. Nämä ovat vain pelien kautta ystäviä, tosin jo lähes 10 vuotta. 

Tällä amerikkalaisella on kyllä työpaikka ja poikaystävä. Hänellä on ollut 1 amerikkalainen ystävä, mutta se on välillä hylännyt ja välillä ollut ystäbänä, joten tää tyttäreni ystävä ei halua olla enää on off  ystävänä toiselle amerikkalaiselle.

Eivät ole koskaan tavanneet toisiaan, mutta tää amerikkalainen viettää nyt syntymäpäiväänsä siten, että pelaa tyttäreni ja pohjoisafrikkalaisen kanssa. Siis tarkoituksella ovat sopineet syntymäpäivätapaamisen nettiin. Aika surullista. (Naispuolisia kaikki, jos sillä on väliä.)

Vierailija
28/28 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä amerikkalaisella nuorella aikuisella ei ole kuin 2 ystävää, nimittäin tyttäreni ja yks toinen pohjois-afrikasta. Nämä ovat vain pelien kautta ystäviä, tosin jo lähes 10 vuotta. 

Tällä amerikkalaisella on kyllä työpaikka ja poikaystävä. Hänellä on ollut 1 amerikkalainen ystävä, mutta se on välillä hylännyt ja välillä ollut ystäbänä, joten tää tyttäreni ystävä ei halua olla enää on off  ystävänä toiselle amerikkalaiselle.

Eivät ole koskaan tavanneet toisiaan, mutta tää amerikkalainen viettää nyt syntymäpäiväänsä siten, että pelaa tyttäreni ja pohjoisafrikkalaisen kanssa. Siis tarkoituksella ovat sopineet syntymäpäivätapaamisen nettiin. Aika surullista. (Naispuolisia kaikki, jos sillä on väliä.)

Tää oli siis lähinnä vertauksena, että on niitä muitakin. 

Puolison saaminen on kuitenkin se tärkein juttu.