Ex-HAAHUJEN lokakuu
Linkki syyskuun pinoon:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Palailen myöhemmin asiaan kuulumisten kera. Nyt vain pinon avaus :)
D.O.
Kommentit (11)
D.O. Paljon onnea uuteen kotiin!! ootteko päässeet jo muuttamaan? Hienoa, että löysitte uuden kodin ennen kaksosten syntymää. bd Onko pikkuprinsessat viihtyneet edelleen hyvin masussa? Toivottavasti vielä muutaman viikon.. Mutta ei oo enään pitkä, että pikkuiset saavat hyvällä mielellä syntyä! bd
Koala jokos teidän kuopus on syntynyt? Jollei niin tsemppiä koitokseen! :)
Mä uskon, että mulla hcg on jo kuukauden päivät sitten poistunu. Niihin aikoihin tein ite testin, joka näytti "melkeen" negatiivista ja sen jälkeen mulla on ollu menkatkin. Verikokeessa en oo enään käyny.
Nyt kp on 25 ja toivoisin, ettei menkat nyt alkaiskaan. Viime kierto oli vaan 22 päivää, mutta tais olla km:sta sekasin kroppa edelleen, kun sitä hcg.täkin oli niin kauan.. Eka vuoto km:n jälkeen alkoi kp 31.. Ennen km raskautta kierto on ollu aika tasan 26 päivää.. Saa nyt nähä miten nyt. Tosin ennen menkkoja tuttu kiukkusuus on taas alkanut vaivata, että taitaa ne sieltä taas alkaa..
Nyt kuopus heräili päikkäreiltä täytyy mennä koittamaan saisko sitä uudestaan nukkumaan (nukkui vain vajaan tunnin)..
Terkkuja Sani
Käyn kirjoittelemassa ja nostamassa pinoa, hiljaista on ollut. Kyllä omastakin puolestani, sillä meillä on muutto vienyt ajan kokonaan ja joitain opintojakin olen yrittänyt tehdä. Nyt alkaa olemaan paukut aika lopussa, sillä vatsan koko on aika hurja ja tytön kanssa kotona olo käy työstä. Ja koska vasta viikonloppuna muutettiin, niin täällä on kaikkea hommaa vielä jäljellä. Ja samalla aloitan tässä pienen nettitauon, sillä aika on kortilla ja omat voimat raskauden takia aika lopussa. Voidaanhan me täällä toisiamme huudella aina silloin tällöin, mutta pinon pitäjäksi minusta ei enää ole enkä tiedä onko sille enää tarvettakaan :) Haikeaa kyllä on, koska olette kaikki niiiin mahdottoman ihania!
Sani: Tsemppiä Sani ja kovasti onnea yritykseen! Toivon todella paljon että alat kohta kasvattelemaan masua :) Täällä on peukut pystyssä!
Omaa naperoista: Tänään oli taas ultra ja tytöt ovat molemmat n. 1,7 kilon painoisia. Viime kerrasta kasvu on hieman hiipunut, mutta lääkäri ei ollut huolissaan koska muuten kaikki on hyvin. Tähän asti kaksoset ovatkin kasvaneet ihan yksösvauvan tahtiin, joten ehkäpä kaksosuus alkaa nyt näkyä. Kaksosethan yleensä ovat pienempiä kuin normaalit vauvat. Viikkoja on nyt koossa tasan 32 eikä merkkejä synnytyksestä ole. Kohdunkaula on pitkä ja kiinni. Supistellut ei ole pitkään aikaan, ainoina vaivoina on vatsan koko, liikkumisen vaikeus ja hirvittävä närästys KOKO ajan. Molemmat vauvat ovat nyt raivotarjonnassa ja sehän tätä mammaa ilahduttaa!
Voikaahan kaikki hyvin ja kovasti haleja teille omasta puolestani ja meidän tytön ja tulevien kaksosprinsessojen puolesta! Olette ajatuksissani, tämä mammeli siirtyy nettipimentoon nyt :)
D.O. ja tytteli 1 v 3 kk sekä pikkuprinsessat rv 32+0
Heissan,
nyt on vauva talossa, ja hyvin on mennyt. Pienin vaan syö ja nukkuu...
Syntyi lopulta käynnistettynä rv 38+5, kun mulla nousi verenpaine pilviin. Menikin sitten aika huimaa tahtia, kalvot puhkaistiin klo 16.55 ja poika syntyi klo 17.14... Onneksi olin synnytyssalissa! Mitään kivunlievitystä ei tietenkään ehditty edes ajatella, mutta ihan hyvin kaikki meni. Vauva painoi 3355g ja pituutta oli 50cm.
Isoveli 1v4kk ei ole mitenkään hirveän kiinnostunut vauvasta, välillä hipelöi vauvan jälkoja ja korvaa kun imetän. Päivät kuluu esikoisen kanssa touhutessa, ja vauva menee vähän "siinä sivussa." Ainakin toistaiseksi, kun vauva on niin lyhyitä aikoja kerrallaan hereillä.
Kovasti terveisiä kaikille!
Koala ja pojat
Ihanaa, että kaikki meni hyvin ja saitta pienen prinssin onnellisesti kotiin! Kaikkea hyvää vauva-arkeen teille poikien kanssa! :)
D.O. Joo vähän valitettavasti näyttää, ettei pinolle taida olla enään tarvetta. Käyhän kuitenkin kertomassa sitten prinsessojen syntymästä. Minä ainakin innolla odotan kuulevani uutiset! :) Tsemppiä ja hyvää vointia teille kaikille kolmelle loppuraskauteen! Ja paljon voimia sitten koitokseen sekä vauva-arkeen. bd Kiitos kovasti listaemoudesta! Ymmärrettävää, ettet enään jaksa siitä innostua.. ;) Onnea myös uuteen kotiin! Meillä ei vielä ole tärpännyt, mutta yritykset on edelleen käynnissä.. :)
Jos täälä vielä käy muita ex-haahuja lukemassa, niin myös kaikille muille hyvää jatkoa minunkin puolesta! :)
sani
Mitä, mitä????
Loppuuko meidän taapero pinkka?
Voihan venäjä, minkäs sille voi jos harva meistä kerkee tänne, ja kohta alkaa D.O olla hommia ihan riittämiin!
Mutta kerrottakoon lopuksi, että vihdoin ja viimein sain näkyvän plussan aikaiseksi ja LA on 3.7!!!!!!
Koalalle onnea pienestä miehestä!!!!!!
Terveisiä myös muille ex-haahuille ja ihanaa loppu vuotta!
Terkuin Helga76, jonka löytää jossain vaiheessa pinoilemasta taas tuolta odotuspuolelta.
Psst, D.O, muistakkin tulla kertoon miten synnytys meni jna yms kaik muu mahdollinen sit joskus!!
Muistaako kukaan vanha kuoma mua??? Onnea ihan hirmusti teille jo vauvan saaneille ja virlä odottaville, oon niin onnellinen teidän puolesta!!! Mulla on ihan kauhea vauvakuume ja ukko vaan pihtaa hyviä siittiöitä...haluisin niin kovasti liittyä teihin masua kasvattaviin ja vauvan saajiin, ois aivan ihanaa!!!!! Hirmusti terkkuja ja haleja teille kaikille tutuille!!!!
-Emunainen ja alias lude eli Akseli poju 1 vee 5 kk-
Hei vaan Emunainen,
Mä muistan sut tai sun nikin ainaski!
Otat vaan ne miehen siittivöt, etkä kysele kuulumisia, ja kas 9kk päästä syntyy vauva.. B-)
Emunainen kyllä mä kans muistan sut. Meidän nuo taaperot on melkeen saman ikäsiä.. Meidän neiti on tämän kuun puoles välis 1v5kk.. :) Toivottavasti miehes muuttaa nopeasti mieltään ja saat kuumeilla oikeasti. Mitä on täälä lukenut, niin monesti tuntuu parhain käännytyskeino olevan hissukseen oleminen ja sit ehkä jopa mies ottaa asian puheeks tai sit voi aina ajoittain varovaisesti kysyä, että eikös voitas. Mikä teillä on ehkäisy? Anna miehen hoitaa se puoli, niin voipi olla ettei sit jossain välissä enää sitä hoidakaan.. ;) Meillä onneks miehen puolesta lapsia sais tulla niin monta kun ikinä on tullakseen, niin jää mun huoleks päättää missä raja menee.. ;) Tsemppiä!
Helgan kanssa jutskataankin tuola toisessa paikassa, mutta onnittelut kuitenkin vielä tännekin plussasta! :)
Pitäskö meidän laittaa kuitenkin tänne taaperopuolelle sellanen ex-haahujen *aina voimassa oleva* pino, mihin voi halutessaan tulla kertomaan kuulumisia? On kuitenkin sääli, jos ihan tää jää tähän. Ois kuitenkin kiva aina välillä kuulla teidän kuulumisia. :)
Sani
Mä itse asiassa kannatan tuota sanin idistä ihan kympillä!!!!
vaikka tähän asti oon käyny täällä vähä miten sattuu niin nyt taitaa taas rytmi pikkaseen muutua näin uudelleen raskautuneena... vaikka aikaa ei oo kyllä yhtään sen enempää!
Juu-u tehään ainaski aluks sellanen "loppuvuoden pläjäys" jos ei muuta, eiks vaan?
Sani kiitti vaan tupla onnitteluista, aina ne yhtä iloiseks saa!
Eli siis:
Täälläpä on tapahtunut sitten viime käynnin (joka oli joskus keväällä).
Onnea, Koala, pikkuisen nyytin saamisesta!!!
Onnea, Helga, plussasta!
Ja D.O:llekin onnea vielä loppuraskauteen, sulla on jo mahtavat viikot lasissa! Ja onnea uudelle kodille!
Omaan napaan ei kummempaa. Meilläkin kuopus täytti syyskuun lopulla vuoden. Kova mies on menemään, ilman tukea ei ole vielä askeltanut, mutta tuen kanssa kovaa kyytiä. Isoveli odottelee innolla, että pikkuveli sitten jouluna jo kävelee. :) Puhetta tulee pikkuiseltakin jo kovasti, useita sanoja ja koko ajan hämmästyttää uusilla. Kyllä se vaan on niin paljon helpompaa, kun pystytään jo kommunikoimaan paremmin.
Vauvaa ei tänne ole näköpiirissä. Hieman on ajatus kutkutellut, mutta pitää vaan työntää se syrjään ja todeta, että meidän lapsiluku on täynnä. En halua missään nimessä riskeerata sitä, että mulle tämän sairauden takia kävisi synnytyksessä jotakin. Liippasi ihan liian läheltä silloin kakkosen kanssa. Mun mummo sanoikin kuopuksen 1-vuotissynttäreillä, että säkin olet oikeastaan vasta 1-vuotias, kun silloin uuden mahdollisuuden sait. Arvatkaa, meninkö vessaan ikemään, oli niin kauniisti sanottu ja samalla kouraisi niin syvältä.
No joo. Kivempia asioita sitten: Mekin muutetaan, ostettiin juuri rivarineliö ja joulukuussa on muutto. Ihanaa!
Mutta nyt painun nukkumaan, eipä nämä silmäpussit ilmeisesti tänäkään yönä sitten hävinneet....
Yours truly, Tuutupii
Sani: Toivotaan että hcg on ollut taas laskussa. En ole kyllä tuollaisesta koskaan kuullut tai lukenut, outoa on.
Ihan hirvittää todellakin kuinka moni vanhempi on joutunut menettämään lapsensa näiden kamalien tekojen vuoksi. Tulee todella paha mieli kun asiaa ajattelee ja päässä vain pyörii ajatus siitä miten omaa lasta voisi suojella ettei joutuisi tuollaisten tekojen kohteeksi. Sitten pitää vain lopuksi todeta ettei ihan loppuun asti vain pysty suojelemaan. Jossain vaiheessa on päästettävä irti ja toivottava että omien lasten kohdalla kaikki menee hyvin.
Koala: Hui kuinka siellä ollaan jo pitkällä! Kohta on vauveli sylissä :) Ei tosiaan tuossa vaiheessa enää pitkät istumiset onnistu, minulla ainakin viimeksi puutui paikat niin ettei ylös enää päässyt. Kumma juttu vaikka ajattelee että istuminen olisi helpompaa. Itse asiassa tässä raskaudessa voin paljon paremmin jos olen pienessä liikkeessä koko ajan. Joskus kun pötkähdän lepäilemään tai nukkumaan päivällä, en meinaa päästä enää ylös kun paikat on niin jumissa ja sattuu joka paikkaan.
Meilläkin tyttö tykkää jostain syystä taputella äidin rintoja ja olenkin imetyksen lopettamisen jälkeen pyrkinyt pitämään rinnat ihan itselläni. En mitenkään vaatteiden vaihdon yhteydessä tai saunassa peittele, mutta kosketella ei turhaan saa. Olenkin jo alkanut puhumaan tytölle että sitten kun vauvat syntyvät, he saavat äidin tissistä maitoa. Toivon että ennalta puhuminen vähän hälventäisi sitten sitä shokkia mikä oletettavasti on edessä kun vauvat meille muuttavat.
Kiitos tsemppauksesta, tsemppiä myös sinne! Tulehan sitten viimeistään kertomaan kuulumisia kun poika on tullut maailmaan.
Omaa napaa: Me olemme tehneet asuntokaupat ja pääsemme nyt lokakuun aikana muuttamaan uuteen kotiin! Ihanaa. Ostettiin kahden tason 95 neliöinen rivitaloasunto. Mehän olemme huhtikuusta asti katselleet omakotitaloa tai rivariasuntoa ja reilut viikko sitten kolahti. Ei tarvinnut kuin puoli tuntia olla asunnossa ja totesimme että tässä se on. Kaupat tehtiin maanantaina ja nopealla aikataululla päästään muuttamaan. Tosi kivaa muuttaa ennenkuin kaksoset syntyy. Mies vaan saa hoitaa suurimman osan muuttotouhuista, mun täytyy ottaa rauhallisesti.
Tiistaina ultrassa vauvelit olivat 1160 ja 1060 g, eli tosi hyvät kasvut. Mulla on supistellut muutamana iltana aika paljon ja olihan siellä kohdunsuulla jotain tapahtunutkin. Suu on pehmeä ja hieman auki. Lääkäri rauhoitteli ja sanoi että uudelleen synnyttäjillä aika normaali tilanne ja varsinkin kun raskaus alkaa vastata jo viikkoa 34 yksösraskaudessa. Mutta pitkiä kävelymatkoja ja suurta rasitusta pitää välttää ja olen sen itsekin nyt ymmärtänyt. Pelottaa ajatus keskosina syntyvistä vauvoista. Jos vain itse pystyn asiaa ehkäisemään, niin toki toimin niin.
Aloittelin viime viikolla ylemmän amk:n opinnotkin, mutta nyt jätän nekin tauolle heti ekan lähijakson jälkeen. Oli sen verran rasittavaa kuitenkin kun Helsinkiin asti jouduin matkustamaan. Jatkan opintoja sitten hamassa tulevaisuudessa :)
Haleja kaikille ja syksyn odotusta!
D.O. ja tyttö 1 v 2 kk ja pikkuprinsessat rv 28+2