onko Sinuhe epygtiläinen nykypäivää? Jouduin sulkemaan äänikirjan sen kärsimyskuvaston ja sanaston vuoksi
Kommentit (57)
Nefernefernefer on Mika Waltarin Sinuhe egyptiläinen -romaanissa (1945) esiintyvä häikäilemätön ja viettelevä kurtisaani. Hän kietoo nuoren ja kokemattoman lääkäri Sinuhen pauloihinsa, vie tämän koko omaisuuden ja ajaa hänet lopulta vararikkoon sekä maanpakoon.
AI
Se romaani on niin hyvin tehty, että yhden virheen jotkut tutkijat löysivät. Joku tapahtuma oli sijoitettu väärään aikaan muistaakseni.
Vierailija kirjoitti:
Nefernefernefer on Mika Waltarin Sinuhe egyptiläinen -romaanissa (1945) esiintyvä häikäilemätön ja viettelevä kurtisaani. Hän kietoo nuoren ja kokemattoman lääkäri Sinuhen pauloihinsa, vie tämän koko omaisuuden ja ajaa hänet lopulta vararikkoon sekä maanpakoon.
AI
Samaa sarjaa siis kuin nykyajan somessa vastaantuleva "Amerikkalainen lääkäri" tai "Itäeurooppalainen missi tai malli".
Ei ole pakko lukea. Maailma on täynnä kirjoja, jotka sopivat ahdistuksesta kärsiville. Lapsille suunnatuista kirjoista on hyvä aloittaa.
Sinuhe ei todellakaan ole nykypäivää! Se on jäänne paremmilta ajoilta ja paremmasta Suomesta, joka on iäksi menetetty.
Vierailija kirjoitti:
Se romaani on niin hyvin tehty, että yhden virheen jotkut tutkijat löysivät. Joku tapahtuma oli sijoitettu väärään aikaan muistaakseni.
Ei. Sinuhesta on löytynyt KAKSI vihrettä:
1. Ensittäin siellä puhutaan hiekkakirpuista, jotka kuitenkin levisivät alueelle vasta 1700-luvulla
2. Toiseksi siellä mainitaan jossakin Kaptahin olleen niin humalassa, että hän näki esineet kahtena. Tämähän on tietenkin mahdotonta, koska Kaptahilla oli vain yksi silmä ja riittävän juopunut henkilö voi saada kaksoiskuvan, koska alkoholin vaikutuksesta MOLEMPAIN silmäin liikuttaminen samaan kohteeseen ja tarkentaminen kärsii.
Waltari oli mestari!
Vierailija kirjoitti:
afrikkalaiset afrikoi niin ennen kuin tänään.
Voit ottaa afrikkalaisen Afrikasta, mutta et Afrikkaa afrikkalaisesta!
Vierailija kirjoitti:
Pöyristyitkö? Tuliko epäsensitiivinen olo?
Alkoi aivan woketuttaa!
Vähän keinotekoinen asettelu tässä. Minäkin olen aina liikenteessä äänikirjan kanssa, kuulokkeitta. :P
Tämä on jäänyt sanavarastooni.
Ilahdutin viime viikonloppuna maksaani ouzolla.
t: nimim. Assburger
Vierailija kirjoitti:
Viittasin maksan ilahduttamiseen viinillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirja on kirjoitettu lähes 100 vuotta sitten ja tapahtumat ovat muinaisegytissä. No todelallakin nykypäivää.
Kansainvälisesti paras suomalaisen kirjoittama romaani, josta tehty muistaakseni kaksikin hollyvood-elokuvaa.
Mutta ihminen ei ole juurikaan muuttunut.
Eikös vaikka kansainvälisesti menestynein ohjaajamme Renny Harlin voisi tehdä tästä taas uuden version?
Eiiiiiii! Hänellä eivät riitä rahkeet.
Seikkailullinen kuva on jo tehty, Harlin osaa vain tehdä megamäiskettä, joten uutta ei olisi häneltä tarjolla. Filosofisempi puolivdaisi korostua, jos versio tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Olen tänä vuonna lukenut 7 kirjaston kirjaa joissa on mainittu n-sana. Olen aivan järkyttynyt ja lähettänyt vaatimuksen että kirjaston on poltettava kaikki tällaiset kirjat ja maksettava minulle korvaukset ihmisoikeusloukkauksesta ja syrjinnästä
Ota yhteyttä yhdenvertaisuusvaltuutettuun, niin saatat hyvinkin saada tuntuvan korvauksen. Yhdenvertaisuusvaltuutettuhan ei puutu ikäsyrjintään, vanhusten kaltoinkohteluun eikä mihinkään muuhunkaan oikeasti tasa-arvoa rikkovaan, mutta triggeröityy välittömästi, kun woke-ideologiaa loukataan verbaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tänä vuonna lukenut 7 kirjaston kirjaa joissa on mainittu n-sana. Olen aivan järkyttynyt ja lähettänyt vaatimuksen että kirjaston on poltettava kaikki tällaiset kirjat ja maksettava minulle korvaukset ihmisoikeusloukkauksesta ja syrjinnästä
Ota yhteyttä yhdenvertaisuusvaltuutettuun, niin saatat hyvinkin saada tuntuvan korvauksen. Yhdenvertaisuusvaltuutettuhan ei puutu ikäsyrjintään, vanhusten kaltoinkohteluun eikä mihinkään muuhunkaan oikeasti tasa-arvoa rikkovaan, mutta triggeröityy välittömästi, kun woke-ideologiaa loukataan verbaalisti.
Ja kannattaa tehdä se äkkiä, ennenkuin ne taantumukselliset moukat, p e rsut lakkauttavat koko yhdenvertaisuusvaltuutetun viraston!
Vierailija kirjoitti:
Ei ouzolla voi ilahduttaa edes maksaa!
Mutta minäpä iloitsen huomenna rakastajattareni kanssa, vaikka hänen puheensa on kuin kärpäsen surinaa korvissani!
Ja haluan maljani täytenä, vaikka siinä olisi Krokotiilinpyrstöä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirja on kirjoitettu lähes 100 vuotta sitten ja tapahtumat ovat muinaisegytissä. No todelallakin nykypäivää.
Kansainvälisesti paras suomalaisen kirjoittama romaani, josta tehty muistaakseni kaksikin hollyvood-elokuvaa.
Mutta ihminen ei ole juurikaan muuttunut.
Eikös vaikka kansainvälisesti menestynein ohjaajamme Renny Harlin voisi tehdä tästä taas uuden version?
Seikkailullinen kuva on jo tehty, Harlin osaa vain tehdä megamäiskettä, joten uutta ei olisi häneltä tarjolla. Filosofisempi puolivdaisi korostua, jos versio tehdään.
Tässä teille iltanne iloksi:
Sinuhe The Egyptian Full Movie