Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis nyt jotain järkeä kahvilahintoihin! 2kakkupalaa+kahvit 26€!!

Vierailija
17.07.2026 |

Tämä siis Hesassa, joo joo köyhälle kaikki on kallista ja tiedetään joo että myös muita kuluja tulee yrittäjälle mutta RAJANSA KAIKELLA NYT OIKEESTI

Kommentit (135)

Vierailija
121/135 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on niin pieni popula eikä mitään kahvila, ravintolakulttuuria kuten esim. italiassa. Siksi hinnat pilvissä ja laatu täysin kuraa.

Italiassa on myös kallista. Mitä isompi kaupunki, sen suolaisemmat hinnat. Jäätelöannos ja kahvi maksoi noin 20€ Roomassa. Toki on halvempaa kuin syödä kunnon ruoka, ja jäätelöpallon saa halvemmalla kadun varrelta, mutta onhan se kahvilakokemus hieno. Cappuccinon ja croissantin saa 5 eurolla, mutta ei mistään trendikkäästä paikasta. Kakkuja ei syöty reissussa, mutta hintataso muutoin pääsi yllättämään. Suomessa on jotenkin tottunut, että pitsan saa yleisesti Helsingissäkin 12-18 eurolla ja se on kookas. Roomassa kannattaa olla tarkkana, helposti saattaa pitsa maksaa 20€, ja ravintolan sijainti määrittelee aika paljon. Jos jossain on mainos, että pitsa kympillä, niin se on pieni, siis ihan naurettavan pieni suomalaiseen normaalikokoon verrattuna. Ja kallein coca cola 0,33 litraa eli pieni kokis maksoi 5€. Siitä opittiin, että kannattaa ensin miettiä, missä niitä juomia nauttii. Jos on kuuma, toki on kiva istahtaa hetkeksi kahvilaan lepäämään. Kaupoista saa ihan Suomen hinnoilla, mutta eihän se sama ole. Mutta kyllähän Suomessa yleensä pienen cociksen saa alle 5 eurolla mistä tahansa.

Vierailija
122/135 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-marketista ja Salesta saa hyvän tuoreista pavuista valmistetun kahvin eurolla. Yleensä niissä on myös paistopiste, josta saa tuoreita leivonnaisia hyvään hintaan. Kahvilat eivät voi selviytyä tässä kilpailutilanteessa.

Kuka haluaa istua jossain kaupan edessä juomassa kahvia ja syömässä sitä pullaa? Aivan älytön ajatuskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/135 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-marketista ja Salesta saa hyvän tuoreista pavuista valmistetun kahvin eurolla. Yleensä niissä on myös paistopiste, josta saa tuoreita leivonnaisia hyvään hintaan. Kahvilat eivät voi selviytyä tässä kilpailutilanteessa.

Nojaa, on aika eri asia istua ystävättären kanssa Salen paistopisteelle kahville ja vaihtamaan kuulumisia kuin johonkin viihtyisään ja rauhalliseen kahvilaan. 

Vierailija
124/135 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoo hinnat ensin ja jos ei miellytä menee muualle, niin minä teen

Vierailija
125/135 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson aina ensin hinnan, sitten paikan siisteyden ja poistun hiljaisesti ulko-ovelle.

Vierailija
126/135 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulussa oli aiemmin paikkoja, joista sai kahvia hintaan 0,20€ ja sai jopa santsata. Normipulla ja gluteeniton pulla maksoivat vain 0,50€/kpl, koska he leipoivat itse. Sitten ravintolat räjähtivät, että ei noin saa tehdä, että myydään polkuhintaan. Se nosti hintoja kaikkialla.

Missä ja milloin? Pian 30v olen Oulussa kahviloissa käynyt, enkä tuollaiseen hinnoitteluun ole törmännyt. 

Minä olen ikäni asunut, enkä ole todellakaan tuollaisia hintoja nähnyt, työpaikan kahviautomaatista sai sitä myrkkyä 2004 50 sentillä 

Vierailija
127/135 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me käytiin toissapäivänä maaseutukahvilassa pienen kosken rannalla - 2xkahvi, lohivoileipä, paholaisvoileipä, 2xmustikkaleivos 24,-. 

Oman kylän konditoriassa 2xkahvi ja pari leivosta (käsin tehtyjä) muistaakseni joku 15-17€. Ei kannata käydäkään missään ketjukahviloissa, tai Hki keskustan paikoissa... 

Jos asuu Helsingin keskustassa niin tuskinpa sitä viitsii vaikkapa lounastauollaan lähteä sitä edullista maalaiskahvilaa etsimään.

Vierailija
128/135 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa istua jossain kaupan edessä juomassa kahvia ja syömässä sitä pullaa? Aivan älytön ajatuskin.

Jostain lentokentän Alepasta olen ostanut kahvia kun olen saapunut kentälle aikaiseen aamulla, mutta joo ei noihin kyllä muuten mennä kuin silloin kun tarvitaan kahvi  mukaan.

Vierailija
129/135 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut vieroittautua kahviloista. 13 euroa ei ole enää kohtuullinen hinta mistään. Se on oikeasti liikaa. 

Vierailija
130/135 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali hintahan tuo. 

Vierailija
131/135 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se näkyy myös hinnassa että ympäristö on huonompi. R kioski oli myös ihan hyvä paikka. Oli pitkään reilu 5e isohko kahvi ja leipä. Nythän sielläkin on noussut ja vähemmän intoa käydä.

Vierailija
132/135 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi heseläiset väkisin menevät tuollaisiin paikkoihin? Kuka heidät pakottaa?

Mitkä heseläiset ? Hesassa on Hesalaisia 

Vierailija
133/135 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson aina ensin hinnan, sitten paikan siisteyden ja poistun hiljaisesti ulko-ovelle.

Siisteys ja miljöö. Hinnalla ei minulle juuri ole väliä, jos paikka on mukava ja leivonnaiset laadukkaita, maksan mielelläni. 

Vierailija
134/135 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamuhesan typerykset

Vierailija
135/135 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siisteys ja miljöö. Hinnalla ei minulle juuri ole väliä, jos paikka on mukava ja leivonnaiset laadukkaita, maksan mielelläni. 

Tämä. Miljöö on jopa se tärkein asia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi