On perjantai. Millaisella ruoalla annatte itsellenne tänään mielihyvää?
Mä ostin poikkeuksellisesti valmisruoan koska teki mieli ja ajattelin että nyt perjantaina voin antaa itselleni mielihyvää vastaamalla mielitekoon myöntävästi. Ostin omena-kanelirahkaohukaisia. Niissä on runsaasti proteiinia. Ei tarvitse ruveta kokkaamaan nyt kun on kuuma. Mikroon laittaa vain.
Kommentit (92)
Pullaa leivoin, kuten joka perjantai.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, että ruoka olisi joku erityinen mielihyvän lähde. Siis tottakai minä syön herkullista, terveellistä ja hyvin valmistettua ruokaa ihan joka päivä. Mielihyvän lähteeni on ihan muissa asioissa.
Omituista. Kyllä hyvä ruoka vaan monellekin tuottaa mielihyvää.
Hyviä perunoita, voita, persiljaa, sipulia, jotain kaalia, kermaviiliä, tonnikalaa
Vierailija kirjoitti:
Teen ihanaa varhaiskaalikeittoa, ei lihaa vaan kaalia, kevätsipulia, porkkanaa ja perunaa. Paljon tuoreita yrttejä ja liemeen Koskenlaskija ruoka maustamaton. Aa että!
Samaan tyyliin! Moneksi päiväksi iso kattilallinen kesäkeittoa ja lisäksi ruisleipää Koskenlaskijalla. Eikä tarvi muoti-uikuttaa proteiineista, ei niitä joka päivä aikuinen ihminen tarvitse enempää kuin herneistä ja ruisleivästä saa.
Vierailija kirjoitti:
Kuorrutan kukkakaalin juustokastikkeella ja laitan porkkanoita siihen viereen.
Pullo kirsikkaviiniä jääkaapissa kruunaa päivän.
Oih, olin unohtanut juustokastikkeella kuorrutetun kukkakaalin. Kiitos muistutuksesta!
Pestoa ajattelin pöräyttää, ainekset hankittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen ihanaa varhaiskaalikeittoa, ei lihaa vaan kaalia, kevätsipulia, porkkanaa ja perunaa. Paljon tuoreita yrttejä ja liemeen Koskenlaskija ruoka maustamaton. Aa että!
Tuolla systeemillä kaalikeitto menee piloille. Itse tein tänään kaalikeittoa johon laitoin jauhelihaa, varhaiskaalia, varhaisporkkanoita, kasvisliemikuutio, pippuria, meiramia,
Teit siis erilaisen keiton. Hyvää varmaan sekin.
Löysin roskiksesta parmesan-juustoa, rinkelipussin sekä lakkahillopurkin jossa melki puolet jäljellä. Nam !
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, että ruoka olisi joku erityinen mielihyvän lähde. Siis tottakai minä syön herkullista, terveellistä ja hyvin valmistettua ruokaa ihan joka päivä. Mielihyvän lähteeni on ihan muissa asioissa.
Ruoka on paras asia maailmassa!
Täällä ei ole kuumaa eli mittarissa ulkona vaivaiset 15 astetta. Mieheni grillasi makkaroita, juustotaskuja ja valkosipulia & kasviksia foliolaatikossa, lisäksi värikäs salaatti, valkosipuligrillisalaattia ja juomana kylmä vesi. Nami, nami... Todella hyvää oli...
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei ole kuumaa eli mittarissa ulkona vaivaiset 15 astetta. Mieheni grillasi makkaroita, juustotaskuja ja valkosipulia & kasviksia foliolaatikossa, lisäksi värikäs salaatti, valkosipuligrillisalaattia ja juomana kylmä vesi. Nami, nami... Todella hyvää oli...
Lisäksi päiväkahville tein tuoreet mansikat-vaniljavaahto-mansikkahillo tortun...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi päiväkahville tein tuoreet mansikat-vaniljavaahto-mansikkahillo tortun...
Aah, slurps!
Vierailija kirjoitti:
Löysin roskiksesta parmesan-juustoa, rinkelipussin sekä lakkahillopurkin jossa melki puolet jäljellä. Nam !
Oho!
Kolme sipsipussia on kaapissa. Se tuottaa mielihyvää, että ne ovat edelleen siellä.
Tein äsken jättimäisen määrän spagetti bolognesea. Pääraaka-aine on jauheliha mutta lisäsin kastikkeen määrää ja tereellisyyttä soijarouheella ja mustilla linsseillä. Tarkoituksena on että saisin siitä ainakin 6 annosta ensi viikon pääaterioiksi. Kohta rasioin sen ja laitan pakastimeen. Bolognese-kastikkeen kanssa tarjoan itselleni Barilla-spagettia joka on mielestäni parasta. Ja toki hapankaalia kuten aina.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ligurianpataa kanasta tänään ja huomenna