Mökkeily ei kertakaikkiaan kiinnosta. Muita?
Pari kertaa kesässä käydään kutsuttuina vieraina yö tai kaksi läheisten ystävien hyvin varustelluilla mökeillä. Kiintiö on sitten täynnä. Hyvällä ilmalla kesäinen Helsinki on parasta. Huonolla ilmalla ainoa vaihtoehto = pysymme kotona ja sisällä.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Pysykää kaupunkilaiset siel hesas vaan 😆
En tiedä kuinka hyvin tunnet Suomen karttaa, mutta Helsingissä on muitakin kaupunkeja kuin Helsinki. Ja enemmistö mökkeilijöistä, kuten suomalaisista muutenkin, on kaupunkilaisia.
Mikä sinut vetää mökille. Olet käynyt siellä 40v joka vkl ja lomat. Mikä ihme siellä kiehtoo?
Mullaki. On. Ongelma
En tykkää grillaamisesta
En halua uida luonnonvesissä
En tykkää nukkua kuin omassa sängyssä
Siksi sanon ei jos kutsutaan a olen ihan rehellinen
Tuolla niitä mökkiläisiä örveltää ja vi ttua huutaa ympäri rantoja. Järveen kustaan, paskataan ja välillä onneksi joku viuhtakuono hukkuu. Ja sitä paree ku vesikootterin kaa. Niin jottei ylös saada...ainakaa sitä kootteria. Niitten öllinpöitten kersat sais olla mykkiä. Mikähän päänväkevyys siinä on ku veteen ei voi kiljumatta mennä ja olla ? O sancta simlicites ! Tulispa talvi pian... Silloin ei jonkun kuspeän bassovehe bumbum-bumbuta.
Ei kiinnosta. En halua omakotitaloa enkä mökkiä. Työelämä on tarpeeksi rankkaa. Siihen en työleirejä halua.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena käyny viimeksi mökillä. Miksi siellä pitäisi edes käydä?
Itse käyn luonnon ja rauhan vuoksi. Onni on oma lampi. Sitten jos ei tykkää, niin ei ole pakko mennä :D
Itse tykkäsin aikanaan viime vuosituhannella jo 6-vuotiaana lapsena katsoa vaihtelevia maisemia, kun suurin osa lapsista ei maisemia auton ikkunasta katsellut.
Kyllästyn noin vuorokaudessa yhteen ja samaan maisemaan. Minusta tulikin eräretkeilijä rinkka selässä, joka liikkuu kohteisiin julkisilla ja kävelee paljon. Silmät näkee koko ajan uusia asioita, eikä yhtä ja samaa.
Mutta moni muu arvostaa pysyvyyttä ja tietynlaista mukavuutta/turvaa, joten mökki on heille sopiva.
mitä hevl..tin hyötyä tästä että toinen sanoo tykkään mökkeillä ja toinen sitten ei...mä tykkään banaaneita syödä... jokainen aikuinen tekee minkä haluaa pystyy ja kykenee...hellekeli on kivaa, eikä oo
Vierailija kirjoitti:
En tykkää yhtään mennä muiden mökeille ja en menekään. Oma mökki voisi olla kiva.
Mökeillä on aina jotenkin likaista, hankalaa ja kaikenlaisia ihme sääntöjä, että miten täällä ja täällä mökillä toimitaan.
Tämän vuoksi pitää ollakin se ikioma mökki.
En itse menisi yöksi ienenkään mökille, eikä mökin vuokrauskaan kiinnosta.
Tykkään mennä omalle mökille, missä tiedän tasan tarkkaan missä mitäkin on, miten toimia ja mitä sieltä voi odottaa. Mökin pikku puuhat ovat siellä se elämän suola. Voi tyytyväisenä löhöillä, kun on ensin tehnyt jotain asiallista ja hyödyllistä. Palkintona on aikaansaamisenntunne ja fyysinen raukeus. Minusta ei ole hedonistiksi, joka vain istuu porealtaassa siiderin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkäsin aikanaan viime vuosituhannella jo 6-vuotiaana lapsena katsoa vaihtelevia maisemia, kun suurin osa lapsista ei maisemia auton ikkunasta katsellut.
Kyllästyn noin vuorokaudessa yhteen ja samaan maisemaan. Minusta tulikin eräretkeilijä rinkka selässä, joka liikkuu kohteisiin julkisilla ja kävelee paljon. Silmät näkee koko ajan uusia asioita, eikä yhtä ja samaa.
Mutta moni muu arvostaa pysyvyyttä ja tietynlaista mukavuutta/turvaa, joten mökki on heille sopiva.
Minäkin olin kulkija nuorempana. Nyt 70 v lähestyessä tykkään enemmän olla paikoillani. Ei ole sisäistä pakkoa vaihtaa maisemaa. Olen kai nähnyt kylliksi.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää yhtään mennä muiden mökeille ja en menekään. Oma mökki voisi olla kiva.
Mökeillä on aina jotenkin likaista, hankalaa ja kaikenlaisia ihme sääntöjä, että miten täällä ja täällä mökillä toimitaan.
Likaista? Mökillä imuroidaan, tuuletetaan matot ja pyyhitään lattiat sekä pyyhitään pölyt aivan kuin kotonakin. Vai onko kotonakin likaista? Itse riimoan mökin muutaman kerran vuodessa.
En myöskään ole mökki ihminen, joskus nuorena kävin kun kaverit kutsui
Sopu sijaa antaa tiiviissäkin tunnelmassa kun kolmen pikkumakuuhuoneen mökkeröiseen änkeää 4-5 autokuntaa porukkaa miltei viikoksi. 🤩
mua kiinnostais mutta ei ole mahdollisuutta eikä varaa. aika simppeli mökki riittäis.ympäristö ois tärkee.
En minäkään ikinä mene muiden mökille. Oma olisi kiva.
Mutta muiden nurkissa yöh