Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhe-elämä on ihan pas kaa, kun mies ei osallistu mihinkään

Vierailija
17.07.2026 |

Ei arkenakaan osallistu, mutta nyt lomalla olisi enemmän aikaa eikä silti osallistu. Lapset on 7 ja 3. Mies lopetti osallistumisen vähän ennen kuopuksen syntymää. Pännii kun ei lomalla voida tehdä mitään isompaa, koska en pysty lähtemään yksin ainoana aikuisena reissuun näiden kahden kanssa. Uimarantakin on vaikea, koska kumpikaan ei osaa uida yhtään ja tietenkin molempia pitää ihan vieressä vahtia. Toisaalta heitä kiinnostaa vähän eri asiat ikäeron takia. Isommalla lapsella on yksi kaveri, mutta tämä on koko kesän pois eli minulle jää koko kesän ajaksi sekä lapsista huolehtiminen että kesäohjelman keksiminen. Mies ei suostu mihinkään mukaan, ei kuulemma ehdi tai jaksa. Roikkuu kavereillaan päivät pitkät ja kulkee kavereiden mökeillä, en ymmärrä sitäkään miten kavereiden vaimot tätä jaksaa. Ja kyllä, tiedän että hän on siellä missä sanoo koska saan valokuvia häneltä aina paljon. Miksi kukaan ei ennakkoon varoittanut että perhe-elämä on tällaista ja kaikki voi helposti jäädä yksin naisen kontolle?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuollaiselle miehelle menit synnyttämään kaksi lasta?

Hän ei ollut tällainen ennen kuopusta. Tämä alkoi vähän ennen kuopuksen syntymää, siis olin jo raakaana silloin. Mistä minä olisin voinut tietää että mies yhtäkkiä muuttuu. Ap

Kysy mieheltäsi, mikä sitä vaivaa? Onko masentunut? Epäileekö ettei nuorempi lapsi ole hänen vai mitä?

Vierailija
22/54 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusiko ukko lapsia?

Halusi uittaa siemenlinkoa kiimaliiterissä. Suostuin kahdesti. Auttaisiko jos tehdään temput vielä kolmannen kerran?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kun ei osaa edes nainen ennustaa toisen ihmisen käytöstä tulevaisuudessa. Jos osaisi, jäisi vielä useampi mies lapsettomaksi.

Vierailija
24/54 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annat sille miehelle pesää niin johan alkaa lastenhoitokin kiinnostaa. Evoluutio on kuitenkin miehen tehnyt niin että jos pesän saanti loppuu, niin alkaa perhesuhteen nollaaminen ja seuraavan kiikarointi. 95% näistä teidän mies ongelmista hoituu sillä että housut pois, pesälle ja pussit tyhjäksi.

Vähän sama kuin vitamiinien syönti. Ei sen kummempaa.

Mitäs iloa minä siitä pussien tyhjentämisestä saan? Ehkä toimii teidän parisuhteessa kun vaimo alistuu vaikka olet niin saatanan huono sängyssä.

Vierailija
25/54 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusiko ukko lapsia?

Miten se tuohon liittyy?

En minäkään halunnut äidiksi, mutta lapsen vika se ei ole, ja hommat pitää hoitaa kunnialla. 
Ei toi ole mikään tekosyy sluibailla, että ei halunnut lapsia tai ei halunnut niitä niin paljon. Toki on varmasti helpompaa ja mukavampaa kasvaa vanhemmuuteen, jos se on ollut unelmasi ja jotain mitä oikeasti haluat, mutta realiteetit ei aina mene niin. Ja toisaalta jokainen tuntemani arjestaan valittaja on tuollainen, joka ehdottomasti halusi sen perheen. 

Vierailija
26/54 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kun ei osaa edes nainen ennustaa toisen ihmisen käytöstä tulevaisuudessa. Jos osaisi, jäisi vielä useampi mies lapsettomaksi.

Ja osalla naisista on todella naiivi eli hyväuskoinen suhtautuminen miehiin.

Ulkopuolinen näkee heti, että miestä ei kiinnosta ja mies on välinpitämätön ja itsekäs, mutta nainen runnoo suunnilleen väkisillä parisuhteeseen ja alkaa vaan roikkumaan miehessä. 
Yksi tuollainen tapaus tulee heti mieleen, ja pakko nyt heti lisätä, että kyseinen tunnevammainen mies on niin kaukana jostain komeasta jänniksestä, kuin olla voi. 
Päinvastoin hän on aivan perunan näköinen, leuaton ja lyhyt, persoonaltaan kuiva insinööri. Ja huono isä ja aviomies. Nolla pros perhekeskeinen. Jokainen tuntemani komea mies on perhekeskeisempi kuin hän. 

Vierailija
27/54 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annat sille miehelle pesää niin johan alkaa lastenhoitokin kiinnostaa. Evoluutio on kuitenkin miehen tehnyt niin että jos pesän saanti loppuu, niin alkaa perhesuhteen nollaaminen ja seuraavan kiikarointi. 95% näistä teidän mies ongelmista hoituu sillä että housut pois, pesälle ja pussit tyhjäksi.

Vähän sama kuin vitamiinien syönti. Ei sen kummempaa.

Ei tee mieli antaa pesää. Pesän antaminen ei ole palkkio lasenhoidosta, idiootti.

Eli homma karahti siihen, lasten kanssa tekeminen jää pois siksi aikaa kunnes ero on valmis ja ehkä jatkuu eron jälkeen jos löytää hyvän seuraavan.

Omapa on valintasi.

Vierailija
28/54 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei ollut tällainen ennen kuopusta. Tämä alkoi vähän ennen kuopuksen syntymää, siis olin jo raakaana silloin. Mistä minä olisin voinut tietää että mies yhtäkkiä muuttuu. Ap

Kysy mieheltäsi, mikä sitä vaivaa? Onko masentunut? Epäileekö ettei nuorempi lapsi ole hänen vai mitä?

Olen tietenkin kysynyt mikä vaivaa. En saa mitään kunnollista selitystä. Saan vain tekosyitä esim. että on kiire (no ei ole nyt lomalla oikeasti), että on luvannut kaverille jotain (mitäs meni lupaamaan) tai esim että on nyt muuta. Kun sanon että noi on ihan tekosyitä niin mies hermostuu, sanoo että jankkaan ja että ei halua puhua enempää kun vastasi jo. Eli on kuin seinältä yrittäisi kysellä mikä vaivaa. Ap

Vierailija
29/54 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et toteuta tuolla 1.sivulla olevaa neuvoa? Kasvata selkäranka äläkä matele tuollaisen miehen edessä. 

Vierailija
30/54 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä olet sanonut asiasta miehellesi, ja mitä hän on sanonut? Ja mikai ihmeessä olette edelleen yhdessä, jos tuota on jatkunut 4 vuotta?!

Vierailija
31/54 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin eron, kun tajusin, elämän olevan paskaa miehen vuoksi. Niin olikin, sillä elämä muuttui täysin eron jälkeen. Lapset oli jo teinejä ettei heistä sellaista jatkuvaa huolenpitoa ollut eikä se koskaan raskasta ollut. En vain tehnyt miehellä mitään. Oli vain ylimääräinen suu ruokittavana. Mitään vastuuta ei ottanut eikä osallistunut perhe-elämää lopulta mitenkään. Eron jälkeen hylkäsi lapset. 

Vierailija
32/54 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tietää etukäteen? Minä olin mieheni kanssa 11 vuotta ennen lasten syntymää, meillä oli paljon sisarusteni lapsia hoidossa, mutta mikään ei antanut vihjettä siitä että mies heittää hanskat naulaan kun toinen lapsi syntyy. Yhtäkkiä jopa ne aiemmin sujuneet hommat, pyykinpesut tai muut, olikin ylivoimaisia. Esikoisen tullessa kouluikään lakkasi käytännössä puhumasta tälle ollenkaan, kun ei ollut pakko. Nyt sitten sekä minä että toinen lapsista ollaa terapiassa, perheterapiaa on suositeltu miehen osallistamiseksi ja isä-lapsisuhteen elvyttämiseksi, mutta miehen mielestään hänellä ei ole mitään ongelmaa niin miksi pitäisi siellä käydä.

Vierailija
33/54 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tietenkin kysynyt mikä vaivaa. En saa mitään kunnollista selitystä. Saan vain tekosyitä esim. että on kiire (no ei ole nyt lomalla oikeasti), että on luvannut kaverille jotain (mitäs meni lupaamaan) tai esim että on nyt muuta. Kun sanon että noi on ihan tekosyitä niin mies hermostuu, sanoo että jankkaan ja että ei halua puhua enempää kun vastasi jo. Eli on kuin seinältä yrittäisi kysellä mikä vaivaa. Ap

Sitä ei vain enää kiinnosta lapset ja perhe-elämä. Lakkasi kiinnostamasta kun teidän toinen syntyi. Ei sille mitään voi. Kaikkia ei vain kiinnosta. Tai ei muuten vaan nappaa perhehommat.

Vierailija
34/54 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Siksi hän on ex-mies nykyään eikä edes kiinnosta nähdä lapsiaan joka 2.viikonloppu. 

Tsemppiä Sinulle!

Vierailija
35/54 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mieshän on kesälomalla. Eihän silloin mitään hommia tehdä kuten olla lasten kanssa vaan pitää saada lomailla.

Vierailija
36/54 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini kaveri on tuollainen mies. Hänellä on vaimo ja kaksi lasta, mutta elää ihan omassa kuplassaan vetäytyneenä perheen yhteisistä asioista. On paljon kotona mutta kuulokkeet korvilla lukee tai koodaa (harrastuksenaan), valvoo myöhään ja nukkuu myöhään jne. Kaveriporukan muut miehet naureskelee asialle, ihan kuin tämä mies olisi hauska vitsi ja joku kingi jota muut miehet fanittaa. Hänen vaimo ja me muut tuttavapiirin naiset ei oikein keksitä mitä hassua tai ihailtavaa tuollaisessa on.

Vierailija
37/54 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikuitte perheenä lasten kanssa jo ennen kuopuksenne syntymää????

Mies osallistui lastenne hoitoon jo ennen näiden syntymistä???

Vierailija
38/54 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän asiasta on varoiteltu. Naurattaa aina lomien jälkeen, kun lapselliset työkaverit ovat ihan superpoikki :D

Mua myös naurattaa miten sun eläkkeellesi ei löydy maksajaa. Vai osaatko edes säästää?

Vierailija
39/54 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep jep

Vierailija
40/54 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikuitte perheenä lasten kanssa jo ennen kuopuksenne syntymää????

Mies osallistui lastenne hoitoon jo ennen näiden syntymistä???

En ymmärrä kysymystäsi. Mitä oikein tarkoitat? Ihan selvästi jo kerroin, että kun meillä oli vasta esikoinen, niin mies osallistui kyllä ja kuljettiin perheenä yhdessä monissa jutuissa. Vähän ennen kuopuksen syntymää mies lopetti osallistumisen perhe-elämään. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän