Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas tuli sähkölasku

Vierailija
17.07.2026 |

65 e. Lisäksi sähkönsiirtolasku eri yhtiöltä, noin 20 e. Kyllä on sähkö pirun kallista.

Viime kuussa maksoin sähkölaskua noin 70 e.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin kerrostalossa eikä mulla ole autoa. -ap

Kuinka pitkältä  ajalta tuo laskusi on? Onko kiinteähintainen sopimus, toistaiseksi voimassa oleva, vai pörssisähkö? Mihin kaikkeen sinulla kuluu sähköä, saunotko paljon, tai onko paljon sähköä kuluttavai laitteita? Kannattaa karsia kaikki minkä voi sähkön kulutuksesta.

Ei mulla ole saunaa. Käytän mikroa, kahvinkeitintä, pöytäkonetta. Sitten tietysti iltaisin on valot ja lataan puhelinta myös. Pesukonetta ja astianpesukonetta käytän harvakseltaan. Telkkaria mulla ei ole. Uunia käytän tosi harvoin, hellalla joskus jotain saatan kokkailla. 

MILTÄ AJALTA TUO LASKU ON???

Vierailija
22/50 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikken kuluttaisi mitään maksan noin 25e kuukaudessa perusmaksua. Pikku yksiö. Kiitos Elenia. 

Elenian perusmaksu pääsulakekoolla 3x25 A on 22,79 €/kk. 

Halpaahan tuo sitten on. Mulla yli 40€

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä laskusta näkee myös koulutetun sähkön määrän sekä hinnan. Ihan yhtä järkevää olisi sanoa että ruoka on hirmuisen kallista kun kauppalasku oli 200 euroa. 

Vierailija
24/50 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi siirto olla noin naurettavan halpa? Vai maksatko sähköstä 30 senttiä per kWh?

Vierailija
25/50 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu elikkä sähkö itsessään maksaa jotain 10 euroa kuukaudessa, mutta sähkönsiirtomafia veloittaa perusmaksua 30 euroa kuukaudessa, jotta sähköt on ylipäätänsä päällä.

Vierailija
26/50 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkältä  ajalta tuo laskusi on? Onko kiinteähintainen sopimus, toistaiseksi voimassa oleva, vai pörssisähkö? Mihin kaikkeen sinulla kuluu sähköä, saunotko paljon, tai onko paljon sähköä kuluttavai laitteita? Kannattaa karsia kaikki minkä voi sähkön kulutuksesta.

Ei mulla ole saunaa. Käytän mikroa, kahvinkeitintä, pöytäkonetta. Sitten tietysti iltaisin on valot ja lataan puhelinta myös. Pesukonetta ja astianpesukonetta käytän harvakseltaan. Telkkaria mulla ei ole. Uunia käytän tosi harvoin, hellalla joskus jotain saatan kokkailla. 

Mitä väliä sillä on?  Kertoi vaan sähkölaskunsa suuruuden.

Vierailija
27/50 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sähkölaskuni kolmelta kuukaudelta on n. 45e. Yksinasuja kerrostalokaksiossa Helsingissä.

Vierailija
28/50 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois tulla halvemmaksi jos tekisin sähkösopimuksen vain lähi sähköyhtiön kanssa...

Vierailija
29/50 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä laskusta näkee myös koulutetun sähkön määrän sekä hinnan. Ihan yhtä järkevää olisi sanoa että ruoka on hirmuisen kallista kun kauppalasku oli 200 euroa. 

Diesel ainakin on kallista.  Tuli 714€ lasku.

Vierailija
30/50 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äly hoi älä jätä. Kyllä sillä todellakin on merkitystä onko tuo kuukauden vai kahden, kolmen tms. kuukauden lasku.

Vierailija
31/50 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikken kuluttaisi mitään maksan noin 25e kuukaudessa perusmaksua. Pikku yksiö. Kiitos Elenia. 

Jep, esim. Kajaven alueella omakotitalossa asuvan siirtomaksu per kk on yli 40 €/kk.

Vierailija
32/50 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, jääkaappi tietysti on ja pieni pakastin. Määräaikainen sopimus.

Onko pakastimessa mansikoita?

Vierailija
33/50 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, jääkaappi tietysti on ja pieni pakastin. Määräaikainen sopimus.

Onko pakastimessa mansikoita?

Oletko syntyjään noin tyhmä vai oletko saanut päähäsi pahan osuman?

Vierailija
34/50 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pösä ja sähköä kuluu lämmitykseen, niin talvella se lasku on isompi.

Eli kiinteällä lämmitys aikaan on saman kokoinen sähkölasku kun kesällä.

Tuo nyt oli uutta, kipin kapin kiinteän sopimuksen tekoon.

Vierailija
35/50 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sairasta että samaa sähköä myy yli 50 yritystä Suomessa. Ei mitään järkeä.

Vierailija
36/50 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äly hoi älä jätä. Kyllä sillä todellakin on merkitystä onko tuo kuukauden vai kahden, kolmen tms. kuukauden lasku.

Mitä väliä sillä sulle on.  Et sinä sitä maksa.

Vierailija
37/50 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, esim. Kajaven alueella omakotitalossa asuvan siirtomaksu per kk on yli 40 €/kk.

Meilläkin on yli 40,- maksu vaikkei käyttäisi sähköä ollenkaan , kalleimpiin kuulutaan siirtomaksuineen ja sulakemaksuineen 

Vierailija
38/50 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turku Energialla viitosen luokkaa. Vai oliko joku 6,99 €/kk jo noussut. En muista kun on niin halpa joka tapauksessa. Tuntuu olevan melkoinen poikkeus nykymarkkinoilla. Siirtokin jotain alle kaksi senttiä kilowattitunnilta. 

Vierailija
39/50 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin jo miltä ajalta tuo lasku on. Kannattaa lukea koko ketju ennenku alkaa rääkyä. 

Vierailija
40/50 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

katselin juuri viime kuun sähkölaskua:

sähkö: 31%

verkkopalvelu: 41%

perusmaksu: 15% (verkko)

perusmaksu  13% (energia)

käytännössä perusmaksuja on lähes saman verran kuin sähkön osuus ja verkkomaksua reippaasti enemmän. 

se on oikeastaan ihan sama mitä sähkössä säästää, kun lasku koostuu muista suuremmaksi osaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi