Taas tuli sähkölasku
65 e. Lisäksi sähkönsiirtolasku eri yhtiöltä, noin 20 e. Kyllä on sähkö pirun kallista.
Viime kuussa maksoin sähkölaskua noin 70 e.
Kommentit (42)
No se kai riippuu siitä kuinka paljon sähköä käytät. Jos tuolla hinnalla saa vaikka ladattua sähköautoa koko kuukauden ajoihin niin sanoisin, että aika halpaa.
Jos on pösä ja sähköä kuluu lämmitykseen, niin talvella se lasku on isompi.
44€ just maksoin. Eipä oo hinta eikä mikään.
Asun yksin kerrostalossa eikä mulla ole autoa. -ap
Vierailija kirjoitti:
Ei vieläkään kerro käytöstä tarpeeksi. Miten sä voit asua yksin (?), ilman vanhempia 🤣
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkältä ajalta tuo laskusi on? Onko kiinteähintainen sopimus, toistaiseksi voimassa oleva, vai pörssisähkö? Mihin kaikkeen sinulla kuluu sähköä, saunotko paljon, tai onko paljon sähköä kuluttavai laitteita? Kannattaa karsia kaikki minkä voi sähkön kulutuksesta.
Viime kuussa siirtomaksuineen 27.80€ Ja mulla on kallissopimus
Vaikken kuluttaisi mitään maksan noin 25e kuukaudessa perusmaksua. Pikku yksiö. Kiitos Elenia.
Mulla on sähkölasku 15 euroa ja siirto 30 euroa. Aivan törkeää rahastusta.
Mä asun yksin omakotitalossa ja toukokuun sähkön kulutuksen lasku oli 29,47€ ja siirto 61,53€. Kesäkuun laskuja ei ole vielä tullut, mutta Helenin sovelluksen seuranta näytti, että kesäkuun kulutus oli muistaakseni n.21€.
sähkölasku 28,- ja siirtolasku 118,- , meillä kallista siirto
Miten teillä on noin pienet sähkölaskut? Minulla on talo, missä ei asu kukaan ja lasku on yli 200 euroa kuussa, eikä ole pörssisähkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkältä ajalta tuo laskusi on? Onko kiinteähintainen sopimus, toistaiseksi voimassa oleva, vai pörssisähkö? Mihin kaikkeen sinulla kuluu sähköä, saunotko paljon, tai onko paljon sähköä kuluttavai laitteita? Kannattaa karsia kaikki minkä voi sähkön kulutuksesta.
Ei mulla ole saunaa. Käytän mikroa, kahvinkeitintä, pöytäkonetta. Sitten tietysti iltaisin on valot ja lataan puhelinta myös. Pesukonetta ja astianpesukonetta käytän harvakseltaan. Telkkaria mulla ei ole. Uunia käytän tosi harvoin, hellalla joskus jotain saatan kokkailla.
Kerrotko vähän tarkemmin, niin voidaan kertoa onko mitään tehtävissä.
Kulutus kWh? Miltä ajanjaksolta?
Millainen sopimus? pörssi vai kiinteä?
Ai niin, jääkaappi tietysti on ja pieni pakastin. Määräaikainen sopimus.
Kahdelta kuukaudelta on tämä uusi lasku.
Vierailija kirjoitti:
Vaikken kuluttaisi mitään maksan noin 25e kuukaudessa perusmaksua. Pikku yksiö. Kiitos Elenia.
Elenian perusmaksu pääsulakekoolla 3x25 A on 22,79 €/kk.
Mulla pelkkä siirtolasku 132€. Sähkö tulee erikseen kahdelta eri yhtiöltä.
Sähkön hinnan saa selville kun jakaa eurot kilowattitunneilla.