Suklaa ei olekaan suomalaista????
Ihan kamalaa. Huijaus!
Varmaan se kaakao ja pavutkin tulevat ULKOMAILTA, eikä esim. eurooppalaisista suklaapuista?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mehun kohdalla yleensä kyllä kerrotaankin, että on valmistettu tiivisteestä. Eikö näissä käsityösuklaissa voisi olla samankaltainen maininta, jolloin kuluttajaa ei tulla harhaanjohdetuksi?
Eikö talovalmistajien sivuilla voisi lukea, etteivät itse tee betonia eivätkä puuta? Nyt ihmiset on johdettu harhaan kuvittelemaan, että talotehdas tekee kaiken alusta asti.
En ymmärrä miksei käsintehdyssä suklaassa voida puhua avoimesti valmismassan käyttämisestä (eli merkitä asiaa tuotepakkauksiin), koska kalliin käsintehdyn suklaan ostaja saattaa kuvitella maksavansa juuri suklaasta melkoista lisähintaa, eikä suklaatuotteen täytteistä, pakkauksesta tai muotoilusta.
Suklaa tulee Alppi-niityillä asuvista lehmistä. Olen nähnyt suklaalevyjen käärepapereita, joissa on alppilehmiä. Suklaata myös louhitaan vuorista. Esimerkiksi eräs suklaamerkki käyttää vuoria mainonnassa ja jopa patukat ovat kolmion muotoisia ja muistuttavat vuoria.
Eikö talovalmistajien sivuilla voisi lukea, etteivät itse tee betonia eivätkä puuta? Nyt ihmiset on johdettu harhaan kuvittelemaan, että talotehdas tekee kaiken alusta asti.