Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka te raskaanaolevat jaksatte tehdä töitä?

Vierailija
01.10.2008 |

Olen niin poikki ja olo on ihan hirveä. Raskausviikkoja on kasassa huimat 7. En saa aikaiseksi mitään, haluaisin lukittautua huoneeseeni ja nukkua. Oksettaa, pyörryttää, nälättää ja mikä pahinta työt kasautuvat lisää ja lisää kokoajan.

Mikä ihme tätä oloa helpottaisi? Ja mistä saisi lisää virtaa? Kertokaa jos tiedätte.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity ihan rauhassa omaan oloosi, lepäät tarpeeksi, syöt tarpeeksi jne. Energinen olo palautuu kyllä ajan kanssa.

Vierailija
2/12 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillain...mulla ei :( syö monipuolisesti ja nuku aina kun voit. Mä en jaksais yhtään mitään myöskään, rv 29, mutta pakkohan se on... Toivotaan että piristyt :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voin melko vapaasti säädelllä työtahtiani ja tehdä paljon etätöitä, jolloin käytännössä vain makoilen kotona. En tiedä, miten muuten selviäisin. Rv 12+4 ja olo on vain hetkellisesti siedettävä eli vielä ei ole helpottunut juuri lainkaan.

Keväällä oli sama tilanne ja silloin oli paljon hommia, joita ei voinut siirtää. Siitä seurasi pitkiä sairaslomia ja lopulta keskenmeno. Kai se olisi tullut, vaikka olisin voinut levätäkin, mutta kurja olo tuosta jutusta jäi.

Vierailija
4/12 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos fiilis on oikeesti heikko, hae terveyskeskuksesta sairauslomaa. Täällä mennään rv 26+5 ja saikkuja on tullut kyllä milloin mistäkin syystä.

Kyllä niistä aina huono omatunto tulee, mutta jos vaihtoehtona on ennenaikainen synnytys tai täysi vuodelepo loppuraskauden niin eipä ole vaikea päätös.

T: Kaksi keskenmenoa ja kohdunulkoinen raskaus takana.

Vierailija
5/12 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikoille 20 asti. kun töisvä tuli kotiin niin ei jaksanu muuta kun maata. se oli hirveää. ja aamuisin meinas aina lentää laatta :P

Vierailija
6/12 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos todella on hyvin väsynyt, niin sitten kannattaa keskustella asiasta neuvolasta. Säännöllinen ateriointi ja ulkoilu helpottivat mulla jonkun verran. Raudansaannista kannattaa pitää huolta.

Töissä kannattaa ottaa rauhallisemmin ja vapaa-aikaa rauhoittaa myöskin. Monilla tuo väsymys menee ohi toisella kolmanneksella.

Vierailija
7/12 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä sen kummempaa. Jos on eka raskaus niin onhan sulla mahdollisuus vetää lonkkaa töiden jälkeen. Mä jaksoin olla ekan raskauden töissä ilman saikkuja ja tokan raskauden olin hoitovapaalla. En tiedä kumpi oli rankempaa nimittäin esikoinen ei nukkunut enää päiväunia ja meni miljoonaa, eipä ollu lepohetkeä päivässä.

Vierailija
8/12 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli rv9 ja kiipeilin Kiinan muurilla.

ja toiseksi viimeisenä työpäivänä ennen mammaloman alkua tein vielä ylitöitä. päivääkään en ollut supistusten tms "vaivojen" takia saikulla.

se on kuule ihan asenteesta ja korvien välistä kiinni.

Vierailija
9/12 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpompi on käydä töissä kuin hoitaa kahta lasta kotona (alle 2 ja alle 4). Onneksi olen jo melkein loppusuoralla. alku oli aivan kamala! pahaolo aamusta iltaan ja väsytti ihan helkkaristi. jotenka vannoin ettei enää koskaan. mieluummin olisin olut töissä. ei olis tarvinnut keksiä lapsille tekemistä ja patsastella puistossa kaksinkerroin pahastaolosta.

Vierailija
10/12 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä korvienvälistä :)

Vierailija
11/12 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut edellisessäkään raskaudessa. harmi, kun kaikilla ei ole näin helppoa.

Vierailija
12/12 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai korvien välissä.. ;)

Ittelläni esikoisen raskaus oli vaikein. Laatta lensi ja heikotti. Hain saikkua aina kun meni liikaa huonoksi olo.

Toisen raskaus oli heti perään esikoisesta ja ihan hyvä raskaus, paitti paikat ei kestänyt liikkumista. En pystynyt leikkimään esikoisen kanssa lattialla kun ei päässyt kivulta ylös.

Vauvan kanssa oli helppo olla raskaana: molemmat nukuttiin päiväunia paljon!

Nyt olen 30 viikolla raskaana. Nukutin lapset (4- ja 3- vuotiaat), haravoittin pihaa ja roudasin lehtiä. Oon mukana töissä, mitä nyt koitan mennä siitä missä aita on matalin. Koitan muistaa varoa selkää; ettei kipeytä sitä.

Ei raskaus ole asenteesta kiinni jos väsyttää tai ei vaan pysty lopettamaan oksentamista vaikka haluaa.. :D

Saikkua vaan jos et ole työkuntonen. Sun raskaus on työtäsi tärkeämpää: aina voidaan ihminen korvata! Korvaa ne joka tapauksessa sut.

Ps. alkuraskauden väsymys tuttua mullakin: töitten jälkeen ihan sula mahdottomuus istua sohvalle katsomaan telkkaria.

Nii ja pomolle kannattaa kertoa että olet raskaana mielummin aikaseen kun myöhäseen, jos sun hommia vaikka helpotettaisiin.

Ihanaa raskautta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi