Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, jos psykiatri ei ota vakavasti sitä, että psyykelääke vaikuttaisi tunne-elämään?

Vierailija
16.07.2026 |

Monikin normaali kansalainen voi tietää, että psyykelääkkeillä voi olla vaikutuksia tunne-elämään. Psykiatri ei kuitenkaan kunnolla noteerannut asiaa, vaan laittoi kaiken sairauden syyksi, skitsofrenia. Olen minäkin lukenut että skitsofreniassa voi tunne-elämä latistua. Kuitenkin olen tehnyt havaintoja,että tunne-elämäni on muuttunut lääkkeen oton jälkeen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kertonut lääkettä, mutta psykoosilääkkeet latistavat tunne-elämää, kuten psykoosisairauskin. Sopeutuminen uuteen tilanteeseen ja sairauteen vie aikaa. Jokainen psykoosi kuitenkin vaurioittaa aivoja lisää, joten riskejä lääkityksen kanssa ei kannata ottaa. Jos olisin sinä, seurailisin ainakin puoli vuotta-vuoden.

Vierailija
2/4 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kertonut lääkettä, mutta psykoosilääkkeet latistavat tunne-elämää, kuten psykoosisairauskin. Sopeutuminen uuteen tilanteeseen ja sairauteen vie aikaa. Jokainen psykoosi kuitenkin vaurioittaa aivoja lisää, joten riskejä lääkityksen kanssa ei kannata ottaa. Jos olisin sinä, seurailisin ainakin puoli vuotta-vuoden.

Ja lisäys: seurailemisella tarkoitin että otat asian puheeksi, älä lopeta lääkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, seurataan tilannetta. Mutta kyllä minun mielestä myös skitsofreenikolle pitäisi saada tunne-elämä kuntoon eikä vain lääkitä robotiksi. 

Vierailija
4/4 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, seurataan tilannetta. Mutta kyllä minun mielestä myös skitsofreenikolle pitäisi saada tunne-elämä kuntoon eikä vain lääkitä robotiksi. 

Samaa mieltä. Kannattaa kuitenkin varautua siihen mahdollisiuteen, että se ei ihan samanlaiseksi palaa. Mutta olen samaa mieltä kanssasi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi