Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseton siskoni omii lapseni

Vierailija
01.10.2008 |

Onko muilla vastaavaa kokemusta? Lapsettomaksi jäänyt siskoni käyttäytyy välillä aivan kuin ei edes muistaisi, että on lapsen täti, eikä äiti.

Ja sekaantuu rajusti kaikkiin lapsen asioihin, edelleen tajuamatta, etteivät ne varsinaisesti edes kuulu hänelle.

Millä olette saaneet rajat pysymään?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
2/9 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yrittäisi hienovaraisesti ottaa asian puheeksi. Siskosi ei välttämättä itse tiedosta omivansa lasta.

Ota hänen sekaantuminen neuvoina jotka voit halutessasi ohittaa.

Vai onko sekaantuminen muutakin kuin vain sinun neuvomista ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin oman siskoni kanssa niin hyvät välit, että kasvatetaan lapsiamme puolin ja toisin. Kyllä ne lapset muitakin turvallisia aikuisia tarvitsee kuin oman äitinsä. Olisit onnellinen, että siskosi on kiintynyt lapseesi. Ei se sitä lasta satuta lainkaan.

Vierailija
4/9 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tilanne on sitten se, että lapsi ei enää tiedä ketä totella, kun vanhemmat sanoo yhtä ja täti toista. Tai jos täti alkaa uskotella, ettei äiti oikeasti välitä lapsesta yhtä paljon tämä täti. Tai täti alkaa "ostaa" lapsen suosiota ja kaikki ikävä kasvattaminen jää vanhemille.

Tai täti vaatii saada tietää, missä ja miksi lapsi käy lääkärissä, onko vakuutuksia vai ei ja miksi on, jos on.

Tai täti alkaa vaatia lapsen kanssa "tapaamisoikeuksia" niin, ettei vanhemmat ole läsnä, koska ovat niin mänttejä ja sekaantuvat tädin ja lapsen tekemisiin...

Tai täti alkaa sekaantua pienimpiinkin yksityiskohtiin perheen ruokailuissa, vaateostoksissa, tarhavalinnoissa, harrastusvalinnoissa, kouluvalinnoissa jne. jne ja painaa kybällä omaa mielipidettään kaikissa näissä asioissa.

Tai täti ei poistu, kun kerran tulee kylään tai jos täti lähtee lapsen kanssa johonkin, ei tee mitään mitä on pyydetty tekemään (esimerkiksi ruokailemaan ko. retken aikana), eikä tule silloin kun pitäisi vaan ihan miten itse haluaa..

Ap

Vierailija
5/9 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hänellä ei niitä ole. Hän haluaa henkeen ja vereen kasvattaa tätä minun lastani, ihan eri tavalla kuin me.

Ap

Vierailija
6/9 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olette lain silmissä lapsen huoltajia ja edesvastuuton se huoltaja joka antaisi kenellekään tuollaista valtaa lapseen.

Sisko ruotuun!

(joo, mäkin saan omaltani "erinomaisia" kasvatusohjeita....)

Vierailija
7/9 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yhtä mielenterveysongelmaiselta kuulostaa tämä sisko kuin sen aikaisemmankin kirjoittajan.

Etkö ymmärrä, että siskosi tuhoaa lapsesi mielenterveyttä tuolla pelillä?

Mikä ongelma sinulla on kun et osaa sanoa EI ja lopettaa yhteydenpito siskoon?

Mitä sinä PELKÄÄT?

Älä anna kohdella lastasi noin, menevaikka perheneuvolaan hakemaan apua, jos et pääse irti siskostasi.

Vierailija
8/9 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ymmärrän sinua ihan täysin. JA sellaisen on vaikea ymmärtää tilannetta jolla terveet välit sukulaisiin.

Meillä miehen äiti on kuin tuo kuvailemasi täti. Tai oli! Tuommoseen ei auta mikään muu kuin se että teette rajanne selviksi tädille.

Meillä meni tilanne siihen et lapsikin alkoi sanoa et mummi on paras ja mukavin ja vanhempia ei tarvi uskoa jne. Mummi "osti" lapsen, lelli ihan piloille melkein. Joka väliin oli tupautumassa. Jopa repi lapsen minun sylistä kun "mummi lohduttaa kuitenkin paremmin." Tilanne oli todella sairaalloinen ja vaikea, kun olin vielä alkuun niin reppana etten osannut / uskaltanut laittaa ollenkaan rajoja.

Minut on kasvatettu kunnioittamaan vanhempia ihmisi...

Tilanne meni niin pahaksi että jouduimme välillä "katkasemaan välit" ja ottamaan etäisyyttä.

Mummi jopa varasi "varkain" neuvola ajat, soitteli päiväkotiin, teki sinne ylläri vierailuja, että ois päässyt näkemään jotain negatiivista pk tädeistä, että ois sitte voinut syyttää meitä miten huonoon pkotiin lapsemme laitoin. JA tietysti minun olisi pitänyt olla kotona monta monta vuotta että mummilla olisi ollut paremmat mahdollisuudet nähdä usein lasta.

Kamalaa aikaa oli kaikenkaikkiaan, ja kun ei lasta voinut kuitenkaa jättää hoitoo mummille pitkäksi aikaa kun just ruoka oli aina karkkia, jäätelöä, keksiä, limua jne. Kerran oli päivän mummilla ja ei ollut muuta syönyt. JA eihän se mummi loputtomiin jaksa kun kaiken antaa periksi ja lapsi kuitenkin kiukkuaa. Totta kai kun raukka hädissää rajojaan etsii.

No onneksi ei tätä ongelmaa enää ole.

Sinun on asetettava rajat siskollesi! Ja teet tiukasti selväksi et jos ei niitä noudata niin hällä ei ole teille asiaa.

Me myös muutimme kauemmas töitten takia ja nyt ei ole mummilla mahdollisuuksia niin usein nähdä.

JA voit myös laskea sen mukaan että sinä tulet siskosi mielestä olemaan mielisairas, tyhmä, ääliö jne kun laitat hälle ehtoja ja rajoja. Mut koita olla välittämättä. Noille sairaitten ihmisten puheille ei paljon painoarvoa kannata laittaa!

Jaksamisia. Tiedän minkälaisen ongelman kanssa painitte. JA lapselle rankkaa!:(

Vierailija
9/9 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku tunnistaa ongelman!

Minä todellakin olen jo tyhmä ja ääliö ja mielenterveysongelmainen jne. ja tämä on myös kerrottu koko suvulle...

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi