Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Netissä myyminen, onpa kivaa

Vierailija
15.07.2026 |

En ollut vuosikausiin myynyt mitään netissä. Nyt lupasin auttaa kaveria ja myydä siellä useamman erilaisen harrastusalan aika arvokkaita tavaroita. On tämä kyllä kivaa puuhaa. ;)

Facebookissa ensin voi olla päivien odotus, että johonkin harrastusalan kirppariryhmään pääsee ennen kuin admin hyväksyy.. Näissä ryhmissä on sitten, mitä ihmeellisempiä sääntöjä ilmoituksille. Ja saman alan ryhmiä on vaikka kuinka monta. Ei saa olla muualla myynnissä, ei saa olla linkkejä ilmoituksessa, pitää olla kerrottuna asiat x, y ja z tuotteesta jne. Sitten saa odottaa taas adminin hyväksyntää, että ilmoitus julkaistaan. Sitten kun Marketplacessä facebookissa julkaisee todella edulliseen (-30% mitä muut samasta pyytää) hintaan jotain, niin eikös tule kohta viestiä, jossa joku tarjoaa kolmasosan pyydetystä hinnasta. Ja sitten jos sanoo, että hinta on jo tingitty, niin vittuilee päälle. 

Kun joku sanoo, että ostaa tuotteen pyydettyyn hintaan ja tulee heti hakemaan, niin saapuessaan alkaa sitten kova tingintä paikan päällä. Toinen, joka ilmoittaa, että tulee seuraavana päivänä katsomaan tuotetta ja kun sitten lupaan olla kotona, niin henkilöstä ei kuulu enää mitään tämän jälkeen.

Käyttänyt tuota facebookia, kun sen saman alustan kautta on kuitenkin tavoitettavissa aika monen alan harrastajia.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luopunut nettiostoksista second handina. Joka kerta saan homeelta löyhkäävän laukun tai paidan. Ei kiitos. En osta enää. 

Vierailija
2/6 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuollaista se on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luopunut nettiostoksista second handina. Joka kerta saan homeelta löyhkäävän laukun tai paidan. Ei kiitos. En osta enää. 

Nämä eivät ole mitään vaatteita, vaan muutamia satasia maksavia tuotteita, jotka ovat maksaneet ostettaessa toista tonnia.

Ap

Vierailija
4/6 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitää saada kaikki ilmaiseksi ja kotiin kannettuna.

Vierailija
5/6 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä sääntöjä tursuavissa ryhmissä ei kannata myydä mitään, koska admin häärää liikaa välissä. Mieluummin etsii jonkun yleisemmän kauppapaikan itseään liikaa rasittamatta. Tätä sääntöä käytän itse. 
Toinen varma keino karkoittaa turhat ostajat on olla tuttavallinen ja kohtelias omissa vastauksissa. Suurin osa inhoaa sellaista, joten jäljelle jää aina ne jotka oikeasti haluavat tehdä turvalliset kaupat. Olen kokeillut tätä niin monta kertaa ja siinä jää juuri ne tinkaajat sun muut oharin tekijät aika pian pois. Muutenkin asetan tiukan aikaikkunan koska pitää tuote noutaa ja maksaa. Sopimus raukeaa sitten siihen, jos ei tule.

Vierailija
6/6 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain nouto tarkoittaa osalle sitä, että hommaa pakkausmateriaalit ja pakkaa iso tuote huolellisesti ja lähetä minulle Matkahuollon kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän