Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä maksaa IVF?

21.05.2007 |

...ei mitään käsitystä...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

IVF-koeputkihedelmöityshoito alkaen

1873 e

siihen lääkkeet päälle n. 600 euroa (ekasta hoidosta paukkuu Kelan lääkekatto rikki).

En tiedä onko tuo hinnaston hinta jo Kelan korvausten jälkeen vai onko siitä Kelan osuus vähentämättä.

Vierailija
2/9 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkisella sektorilla hinta on kuitenkin vain poliklinikkamaksujen (á 22 euroa) suuruinen + lääkkeet jotka maksavat saman kuin yksityisellä käytäessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...meillä meni yksityisellä puolella kaikkinensa 2600 euroa. Tähän sisältyvät siis kaikki lääkkeet; ja meillä ei tosiaan lääkekatto heti ekasta kerrasta mennyt katki, koska pärjäsin sen verran pienillä annostuksilla. Toista kertaa ei sitten tarvittukaan :-). Kaikki aikaisemmat hoidot mukaanlukien olen laskenut, että tähän lapsettomuustouhuun on uponnut 5500 euroa. Julkisella puolella emme ole olleet hoidossa.

Vierailija
4/9 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoi Helsingin Fertinovassa IVF+siemennesteen käsittely yhteensä reilu 1200 euroa. Tähän päälle tietysti lääkekulut, jotka meillä noin 550 euroa.

Muistaakseni Väestöliitolla hinta on suunnilleen samaa luokkaa (tai oli ainakin viime syksynä). Jotkut klinikat ovat selvästi kalliimpia eli kannattaa vertailla. En ole ainakaan mistään saanut sellaista käsitystä, että kalliiimmilla klinikoilla hoito olisi mitenkään parempaa tai tehokkaampaa kuin halvemmilla. Samoin julkisella ja yksityisellä puolella onnistumisen mahdollisuudet ovat käsitykseni mukaan ihan yhtä hyvät. Meille sanottiin, että yksityisella suositaan lyhyen kaavan mukaan tehtävää ivf:ää (jollei ole erityistä syytä valita pitkää), kun taas julkisella pitkää kaavaa, mikä lienee ainoa ero itse hoidossa.

Vierailija
5/9 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella hoidolle tulee kuitenkin hintaa lääkkeineen +/- 1000¿ että ei silläkään puolella ihan ilmaista ole..

Vierailija
6/9 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi hintaa tulla 1200 euroa ja lääkkeet yli 600 euroa päälle eli lääkekatto paukkui

Vierailija
7/9 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi IVF:n hinnat erityisesti Väestöliitossa!

Inssi nimittäin maksoi meillä aika paljon enemmän, kuin hinnastossa (olin kuvitellut sen olevan " pakettihinta" ) eli hinnastossa inssin hinta on 175 - 265 euroa, mutta meillä eka hoito maksoi n 500,- ja toka n 400,- eli aika lailla yli hinnaston.

[b]Nyt kyselisinkin, että mitähän IVF maksaa VL:ssa kustantaa kun hinnastossa lukee 1 048,- ja että hintaan sisältyy 3 ultrakäyntiä.[/b] Tuleekohan tuohon vielä päälle paljonkin yleensä?

Insseissä kun maksettiin joka ultrasta sit ilmeisesti erikseen, vaikka en mä mun mielestä käynyt kuin ekassa inssissä yhdessä " ylimääräisessä" ultrassa. Inssien hinnathan meillä suunnilleen tuplaantui listahinnoista.

Kiitos, jos joku viitsii vastata! :)

Killa

Vierailija
8/9 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin olisin kiinnostunut noista VL:n IVF-hinnoista! :) Daamilla ainakin oli mennyt vähän yli listahinnan, mutta mielelläni kuulisin muidenkin kommentteija!

Killa

Vierailija
9/9 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksoi IVF väestöliitossa yhteensä 1261,27e. Siinä on mukana pakastusmaksu, meillä alkiot 4:ssä oljessa pakkaseen. Eli se 1048e, ei sisällä sitä pakastusta, jos pakkaseen saadaan alkioita. Toiset voi joutua myös käymään useemmin ultrassa ennen punktiota, niin se tietty voi tuoda lisähintaa, mutta meillä kyllä hinnasto piti kutakuinkin paikkansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän