Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäritäti hiljeni kun kysyin miks juuri minun pitää työllistyä kun kaikille ei riitä työt kuitenkaan

Vierailija
15.07.2026 |

Pärjään työttömänä. Moni muu ei pärjää. Heille työpaikka olisi siis tärkeämpi. Työkkäritäti ei osannut sanoa mitään siihen. Mumisi sitten että laki velvoittaa ja niin edelleen.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, epätoivoisesti koitetaan saada jotain kuusikymppisiä töihin, jotka hyvässä lykyssä ehtivät vuoden verran olla töissä ennen kuin joku paikka pettää ja eteen tulee sairaseläkkeen haku. 

Nuoria on paljon työttömänä ja juuri heihin tämän maan tulevaisuus nojaa ja siksi heidät pitäisi saada ensin töihin. Jos sitten jää iäkkäämmille jotain, niin sitten vasta sitä työtä heille.

Vierailija
2/24 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että hän tekee vain työtään? Et ole mikään erikoistapaus, jota pitäisi puhutella tai palvella eri tavalla. Hän rikkoo lakia, jos ei virkamiehenä tarjoa sinulle töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuki vai mikä se nykyään onkaan, sisältää velvollisuuden työhön tähtäävän työnhakusuunnitelman tekoon ja hakemiseen.

Aina voit ilmoittaa, että et hae töitä, etkä nosta työttömyysetua. Silloin voit elellä ihan vapaasti rahoinesi.

Vierailija
4/24 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sinun tarvitsekaan työllistyä. Älä vain HAE niitä TYÖLLISTYMISTÄ HALUAVIEN TUKIA. 

Vierailija
5/24 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyspalvelut pitää lopettaa, koska asiakkaat eivät halua niitä vaan loukkaantuvat joka ikisestä asiasta, kuka mistäkin. Sitten ylpeillään kuinka pistettiin akka sopertelemaan. Melko rahvaanomaista, sääliksi käy niitä jotka siellä joutuvat olemaan töissä!

Vierailija
6/24 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin mykistynyt noin tyhmästä kysymyksestä.

Sinun(kin) pitäisi työllistyä jotta elättäisit itsesi.  

Jokainen työllistyvät kelaelätti on pois muiden veronmaksajien taskuilta. 

Siksi

Vierailija
7/24 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että haet tukia pärjätäksesi. Minähän maksan. Arvostaisin että jos et halua töihin, lopettaisit tukien hakemisen ja säästäisit ne enemmän tarvitseville jotka yrittävät työllistyä. 

Vierailija
8/24 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että hän tekee vain työtään? Et ole mikään erikoistapaus, jota pitäisi puhutella tai palvella eri tavalla. Hän rikkoo lakia, jos ei virkamiehenä tarjoa sinulle töitä.

Jep. Tekee työtään. Miksi ihmeessä tästä maasta on tehty tämmöinen. Ei maalaisjärkeä tippaakaan. Tottelin vain määräyksiä. Koska näin kuuluu tehdä. Olen vain rikkinäisen koneiston osanen.

Vierailija
9/24 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen av avuton on erikoistapaus.

Vierailija
10/24 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a. Olen kuusikymppinen, terve ja täyspäiväisesti työssä. Ei aikomustakaan lopettaa vielä vuosiin. 

Ei kaikki uzeimmatkaan, ole mitään kehäraakkeja. 

Vierailija
11/24 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuusikymppisenä haistatan pitkät v****tut ja olen hakevinani työpaikkoja, jotta saan sen vajaa 600€ kuukaudessa. Turha kenenkään kakaran haukkua kelaelätiksi, olen tehnyt töitä 19-vuotiaasta aina toissavuoteen, jolloin jäin työttömäksi, joten enköhän ole verojakin ehtinyt maksaa.

Patistakaa töihin niitä alle kolmekymppisiä nuppivikaisia, joilla iskee ahdistus kun pitää olla tiettyyn kellonaikaan sorvin ääressä. Ne eivät ole tähän mennessä ehtineet edes veroja maksaa.

Vierailija
12/24 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Tekee työtään. Miksi ihmeessä tästä maasta on tehty tämmöinen. Ei maalaisjärkeä tippaakaan. Tottelin vain määräyksiä. Koska näin kuuluu tehdä. Olen vain rikkinäisen koneiston osanen.

Ainoa koneiston rikkinäinen osa tässä tarinassasi olet sinä, joka kysyt miksi juuri sinun pitäisi mennä töihin

Vierailija
13/24 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä mutta ei työvoimaviranomaisten tehtävänä ole ”tarjota työtä”, työttömän on itse etsittävä työpaikka. 

Vierailija
14/24 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, epätoivoisesti koitetaan saada jotain kuusikymppisiä töihin, jotka hyvässä lykyssä ehtivät vuoden verran olla töissä ennen kuin joku paikka pettää ja eteen tulee sairaseläkkeen haku. 

Nuoria on paljon työttömänä ja juuri heihin tämän maan tulevaisuus nojaa ja siksi heidät pitäisi saada ensin töihin. Jos sitten jää iäkkäämmille jotain, niin sitten vasta sitä työtä heille.

Minä kuuskymppinen työtön menisin mielelläni töihin mutten kelpaa. Terveys hyvä ja kuntokin ok. Jaksan tehdä töitä, ajatus kirkas ja osaaminen päivitetty. Enpä vaan minnekään tosiaan kelpaa. Jos lähdetään siitä että varataan työpaikat nuorille niin sehän on laitonta ja syrjimistä. Voin kyllä siirtyä eläkkeelle mutta sehän tarkoittaa että nuori maksaa enemmän veroja. Miltäs kuulostaa? Minä jäisin mielelläni eläkkeelle jos suoraan sanon. 

Vierailija
15/24 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärissä ei todellakaan tarjota töitä, ja siellä olevat tantat tietää tasan yhtä tarkkaan ettei mitään työpaikkoja ole muutenkaan tarjolla mihin työtön voisi tuosta vain mennä tai ottaa työn vastaan niinkuin jotkut poliitikot hokevat.

Vierailija
16/24 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo harvinaisen typerä kysymys. 

Vierailija
17/24 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialismi tuottaa passiivisia ihmisiä, niin hyvä kuin se systeemi onkin. Se on sen hyvän systeemin kääntöpuoli.

Vierailija
18/24 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä mutta ei työvoimaviranomaisten tehtävänä ole ”tarjota työtä”, työttömän on itse etsittävä työpaikka. 

Mikä sitten on työvoimaviranomaisten tehtävä? Sanoa, että haepa töitä vaikkei töitä ole. Eikö tyhjä möisi itsensä itsestäänkin, miksi siitä maksetaan jollekin?

Vierailija
19/24 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sitten on työvoimaviranomaisten tehtävä? Sanoa, että haepa töitä vaikkei töitä ole. Eikö tyhjä möisi itsensä itsestäänkin, miksi siitä maksetaan jollekin?

Samaa mieltä. Passiiviset oleilijat eivät tule työllistymään edes hyvinä aikoina, aktiiviset saavat itse töitä. Ei noita passiivisia kannata höösätä ja tuhlata heihin rahaa.

Vierailija
20/24 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä aliarvioida määräysten tottelijoita ja koneiston osasia. Juuri he pitivät keskitysleiritkin pyörimässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän