Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8-vuotiaan lapsen päälle kaadettiin syövyttävää nestettä koulun pihalla Vaasassa

Vierailija
15.07.2026 |

Poliisi tutkii Vaasassa tapahtunutta lapsen törkeää pahoinpitelyä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012142879.html

Kommentit (154)

Vierailija
141/154 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten koulu ja vanhemmat voivat olla noin tietämättömiä siitä, mitä nuorten päässä liikkuu? Some kasvattaa lapsemme. Seuraukset näemme: väkivallan ja nuorten tyttöjen seksin myymisen lisääntyminen. Tätäkö halusimme kun "tiedon valtatie", internet, tuli?

Syy pois koulusta. Katse vanhempiin. Kouluissa ei pitäisi enää opetella perus tunne tasoja, mikä on oikein tai väärin jne. Syy ja syylliset ovat ne aikuiset,jotka niitä lapsia ovat tehneet. Ei netti, ei koulu, nämä eivät harrastaneet seksiä raskaaksi tulemisen toivossa. Syy on aina siellä,ketkä niitä lapsia oli tekemässä. Ei KOULU Ei NETTI. Olen itse nähnyt jo muutaman otteeseen, kuinka kujalla aikuiset ovat lastensa kanssa siinä vaiheessa jo kun he oppivat kävelemään. Se kauhistusksen määrä kun sillä lapsella alkaa ollakin oma tahto ja mikään ei käy. Helppo se on tuossa vaiheessa itkee vian olevan kouluissa ja netissä yms. Kun ei tajuta, että se vauva on kasvava aikuinen, jolla on oma tahto ja luonne.

Vierailija
142/154 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vaasa.fi/tietoa-vaasasta-ja-seudusta/kansainvalinen-vaasa/

20 minuuttia keskustassa penkillä riittää kyllä siihen että saa tutustua moniin kulttuureihin. T. Vaasassa asuva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/154 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasa on kansainvälinen kaupunki, jonka asukkaista 9,3 prosenttia on ulkomaista syntyperää. Täällä asuvat 120 kansallisuutta puhuvat yhteensä noin sataa eri kieltä. Puhutuimmat kielet Suomessa, kotimaisten kielten lisäksi ovat venäjä, viro, arabia, englantia ja somali. Vuosina 2000-2019 väestönlisäyksestä saaneista kaupungeista vieraskielisten osuus kasvusta oli suurinta Vaasassa (77,4%). Vieraskielisen väestön määrä kasvoi näinä vuosina Vaasassa 6,8 prosentilla.

Toisin sanoen kansainvälisyys on arkea suurelle osalle vaasalaisista. Kansainvälinen Vaasa on avoin ja positiivisen utelias ympäröivää maailmaa kohtaan ja ymmärtää kulttuurierojen merkityksen.

Lähde edelläoleva linkki Vaasan kaupungin sivuille. 

Vierailija
144/154 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän noi putkenavaajien kanssa touhuavat ole ihan kypsiä huostaanottoon. Normaalihoksottimilla ja kasvatuksella varustetuilla on jonkinmoisia pidäkkeitä yli meneväön hölmöilyyn/pahuuteen.

Lastenvankila ois oikea kohde näille, rikosoikeudellisessa vastuussa pitäisi olla paljon nykyistä aiemmin. 

Vierailija
145/154 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydäntä puristaa kun ajattelee tuon pienen 8-vuotiaan hirvittävää tuskaa ja kipua 😭

Ja nyt on niin että niiden 15 v tyyppien on turha vedota tietämättömyyteen.  

Isot korvaukset vaan maksettavaksi, ehkä vanhemmat maksaa sitten. Ja muutakin kunnon seuraamusta koska muuten ei mene ymmärrykseen. 

Vierailija
146/154 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä aina ollut koulun piha turvallinen leikkipaikka . Tuttu ja lähellä ja lapset osaa reitin. Ovat kulkeneet yksinään sitä ekaluokasta lähtien. Ja siellä kaikki on tuttuja. Isot ja pienet. Pienet lähtee aikaisemmin kotiin ja isot jää keskenään myöhempään. 

Vierailija
147/154 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain lukemaan kommentit uusien käänteiden jälkeen. Jatkakaa 🍿

Vierailija
148/154 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten heräsitte ja kuulitte asiasta ihan oikean uutisen, TEKIJÄ OLI SE 8 VUOTIAS ITSE, sai mitä tilasi

Vierailija
149/154 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtun pentu ensin itse perseilee ja sitten itkee kun tulee nenu kipiäksi

Vierailija
150/154 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 8v poika oli musta.

Vierailija
151/154 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oksennan! Minkä ihmeen takia tänne on päästetty noin sairaita ihmisiä! Ikinä ennen en ole kuullut mitään noin hirveää. Mun äidin käsi paloi pahasti kun putkenavausnestettä roiskui sen kädelle vähän vahingossa. 

No jos 8-vuotias ihminen kivittää minua niin se kuolee heti. Ihan sama mitä rotua.

Vierailija
152/154 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se 8v poika oli musta.

mitä sitte

Vierailija
153/154 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin vain lukemaan kommentit uusien käänteiden jälkeen. Jatkakaa 🍿

Eipä näytä monikaan lukeneen niitä uusia käänteitä... edelleen vaan on se ''8-vuotias' viaton uhri'' vaikka valvontavideot toisin todistaa, poliisin lausuntoja myöten.

Vierailija
154/154 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko enää lapsesta edes puhua vaan ihmishirviöstä.

oireet näkyy jo 8 v. iässä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme