Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fin Toridiili myyjän näkökulmasta, kun myy keräilytuotteita?

Vierailija
15.07.2026 |

Kannattaako? Olen toridiilin tulosta alkaen myynyt tavaraa vain noudolla, mutta tosi moni kyselee postituksen perään. Minulla on myynnissä uusia ja uudenveroisia Arabian astioita, arvokkaita keräilyleluja, vähän käytettyjä hajuvesiä ym pikkutavaraa, jossa on aika paljon rahaa kiinni. Mikään ei kuitenkaan ole ns pakkomyynnissä, että ei haittaa pitää näitä tavaroita itsellänikään. Ihan millä sattuu ehdoilla en ole halukas myymään.

Mietityttää sen takia, jos ostajalla on samanlainen esim. muumimuki, mutta rikkinäinen ja sanoo torin ylläpidolle, että minun lähettämä muki tuli rikkinäisenä perille. Tai että kallis hajuvesi ei ole aito, vaikka tietenkin on, mutta ostaja sanoo niin saadakseen sen ilmaiseksi. Tai että paketista puuttuu jotain tms. Tai että pakettia ei noudeta, mitäs sitten, se tulee takaisin minulle ja rahat palautetaan ostajalle. Kauhea vaiva tyhjästä ja toinen ostaja olisi sen oikeasti ostanut.

Onko nämä ihan turhia pelkoja? Kannattaako unohtaa tori ja myydä esim ebayssa mieluummin? Vintedistä olen lukenut paljon tarinoita, miten ylläpito on joku AI botti joka menee automaattisesti ostajan puolelle, oli ostaja rehellinen ja oikeassa tai ei. Eihän se nyt niinkään voi olla, että kaikki riskit on myyjällä/ mikään ei suojaa myyjää huijareilta? 

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ja myyn ToriDiilillä, minusta se on luotettavin. Eikä ole autoa, ja noudossa on aina säätäminen, kun sitä kellonaikaa ei millään ostaja pysty sopimaan yhdellä kerralla. Toki on myös hyviä hakijoita. Eniten pelottaa tuo Postin mokaaminen noissa kuljetuksissa. Postin kanssa on ollut ongelmia. Joten mitään kallista en osta enkä myy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän