Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soijarouhe

Vierailija
15.07.2026 |

Löytyykö kaapista?

Reilusti mausteita niin johan toimii 🤤🤤🤤

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän hernerouhetta jauhelihan jatkeena. Se ei maistu läpi, kuten soijarouhe. Toimii hyvin. Mureketta vähän kuivattaa. Paljon proteiinia. Lasagneen olen myös raastanut keskurpitsaa jatkeeksi, joten siitä tulee melko muhevaa.

Vierailija
22/45 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös käytän sitä tuplaamaan jauhelihan määrän.  Sopii hyvin kun maustaa tex mex mausteen kanssa tacoihin ja tortilloihin

Juuri niin. Kun käyttää tarpeeksi ärhäkkäitä mausteita, niin sen pystyy piilottamaan, eikä sen omaa makua tarvitse maistaa. 

Niin se jauhelihakin maustetaan tex mex mausteilla 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös käytän sitä tuplaamaan jauhelihan määrän.  Sopii hyvin kun maustaa tex mex mausteen kanssa tacoihin ja tortilloihin

Juuri niin. Kun käyttää tarpeeksi ärhäkkäitä mausteita, niin sen pystyy piilottamaan, eikä sen omaa makua tarvitse maistaa. 

Miksi kukaan haluaisi syödä niin pahanmakuista ruokaa, että se makua pitää peitellä?

Vierailija
24/45 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy. Vatsani ei kestä soijaa yhtään. Ja jos syön tuotetta jossa lukee, että saattaa sisältää soijaa,sen sitten näkee pitääkö juosta pöntölle vai ei. Monet valmis marinoidut grillituotteetkin jää ostamatta,aika monessa on soijaa.

Ei sun ongelma ole soija vaan pitkälle edennyt suolistotulehdus, jonka olet aiheuttanut itsellesi välttelemällä ravintokuitua eli kasviksia. Mahdollinen syöpä muhimassa, tee edes seulat kun saat seulontapaketin postissa.

Vierailija
25/45 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyypi. Ja pakkasessa on soijarouhepihvejä. Lasagnesta tulee myös erinomaista.

Vierailija
26/45 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy. Vatsani ei kestä soijaa yhtään. Ja jos syön tuotetta jossa lukee, että saattaa sisältää soijaa,sen sitten näkee pitääkö juosta pöntölle vai ei. Monet valmis marinoidut grillituotteetkin jää ostamatta,aika monessa on soijaa.

Ei sun ongelma ole soija vaan pitkälle edennyt suolistotulehdus, jonka olet aiheuttanut itsellesi välttelemällä ravintokuitua eli kasviksia. Mahdollinen syöpä muhimassa, tee edes seulat kun saat seulontapaketin postissa.

Tuoreet kasvikset maistuu hyvältä. Ultraprosessoitu soijarouhe on kamalan makuista. Se on syömäkelpoista lähinnä jos sen onnistuu piilottamaan niin hyvin, ettei sitä huomaa ruoan seasta ollenkaan.

Vierailija
27/45 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän paljon. Edullista ja monipuolista. Toki pitää tietää mitä tekee ihan niinkuin lihaa käyttäessä. 

Erona on se, että sen lihapalan tai jauhetun lihan voi tuosta vaan kypsentää. Sitten siihen ripotellaan suolaa oman maun mukaan. On aina hyvää. Soijarouhe taas on ultraprosessoitu ruuan kaltainen valmiste, jota pitää liottaa ensin. Sitten se pitää "maustaa", koska se on ällöä ilman. Sitten se pitää piilottaa tomaattikastikkeeseen tai johonkin, että saadaan loputkin soijarouheen ominaisuudet piiloon, että pystyy syömään. Niin, että on siinä pikkuinen ero. 

Ei tarvitse liottaa vaan kaataa mukaan pannulle tarvittavan veden.

Ja kyllä vaan suomessakin se liha naustetaan vahvasti ja paalle ruskeakastikkeet, kermat tai tomaattikastikkeet. Mihin katosi se herkullinen jauheliha mitä ei tarvitse maustaa?

Ei se ole mihinkään kadonnut. Joka kaupassa on monenlaista jauhelihaa tarjolla. Itse pidän rasvaisemmista lihoista. Jotkut sitten valitsevat jonkun 9% naudan jauhelihan. Eikä Suomessa mausteta lihaa vahvasti, mitä ihmeen horinaa? Esim. naudanlihapihvi hampurilaisen väliin tehdään niin, että tehdään pallo naudanjauhelihasta ja vähän silotellaan sitä pyöryläksi ja paistetaan. Lopuksi ripotellaan suolaa päälle. Ole hyvä. Joo, jotkut nyt on päässeet sen meksikolaisen ruuan makuun ja chiliä holvataan joka paikkaan. Liha ei kuitenkaan sitä tarvitse, toisin kuin soijarouhe. 

Vierailija
28/45 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ruoka ei muutu paremmaksi jos siihen lisää soijarouhetta. Joten sellaista tuotetta ei ole mitään järkeä käyttää ollenkaan.

Vierailija
29/45 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy, halpa protsku.

Vierailija
30/45 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi v i t t u! 🤮

Vierailija
31/45 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten siitä saa hyvä "jauhelihakastikkeen"?

Itse ole sekoittanut jauhelihan kanssa. Sen sijaan, että laittaisin 400 grammaa jauhelijhaa pastakastikkeeseen, niin laitankin vian 200 grammaa ja vastaavasti soijarouhetta. Näin ruoka-annoksen hinta laskee.

Vierailija
32/45 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se jauhelihakin maustetaan tex mex mausteilla 😂

Aivan. Mutta EI OLE PAKKO. 

Vierailija
33/45 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. En halua rintoja ja naisen ääntä. 
M

Vierailija
34/45 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy nyt eikä tulevaisuudessakaan. Sitä en suuhuni laita.

Vierailija
35/45 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän paljon. Edullista ja monipuolista. Toki pitää tietää mitä tekee ihan niinkuin lihaa käyttäessä. 

No ei ole edullista. 

Vierailija
36/45 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sekakäyttäjä. Jatkan joskus jauhelihaa tummalla soijarouheella, sitä voi helposti piilottaa vaikka lihapulliin, murekkeeseen tai kastikkeeseen ilman että kukaan huomaa. Pysyy ukot lauhkeampina tällä tavalla!

Miksi sinun pitää piilottaa ruokiin asioita? Mikä vika ihan perus-jauhelihakastikkeessa/lihapullissa? 

Johan kerroin. Soijassa on estrogeenia, joka omalta osaltaan pikkuisen tasoittaa testosteronia ilman että miesväki sitä edes huomaa. Win-Win. 

Vierailija
37/45 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sekakäyttäjä. Jatkan joskus jauhelihaa tummalla soijarouheella, sitä voi helposti piilottaa vaikka lihapulliin, murekkeeseen tai kastikkeeseen ilman että kukaan huomaa. Pysyy ukot lauhkeampina tällä tavalla!

Tunnetko jotain tyydytystä saadessas piilottaa ruokaan tuota sontaa.

Vierailija
38/45 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suksi nyt kuuseen.

Vierailija
39/45 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten siitä saa hyvä "jauhelihakastikkeen"?

300g jauhelihaa paistetaan. Kuumaan veteen 1rkl Kickoman, 1 pala lihaliemi, 2 dl soijarouhe, turvota. Kippaa jauhelihan päälle. Jatka paistamista.

Vierailija
40/45 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi syödä niin pahanmakuista ruokaa, että se makua pitää peitellä?

Erikoinen tulkinta sinulla ja maustetaan liharuokiakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan