Uskokaa jo, toimeentulotuella ei ole varaa säästää. Miksi te rikkaat jankutatte että ”kamalaa, eikö saa säästää tai säästössä olla mitään”
Kommentit (46)
Mikset vaan myy sitä viidettä sijoitusasuntoa ja realisoi vanhempiesi 20 vuotta sitten avaamaa sijoitusrahastoa, jos tekee tiukkaa? Minä laitan osakkeisiin 1000€/kk, helppoa! t: 7600€/kk tienaava
Olen säästänyt työttömyysrahasta ja toimeentulotuesta 12000 euroa vuosien aikana. Eikä ole edes tehnyt tiukkaa eläminen.
Hoidan isäni omistamia kahta mökkiä joita se vuokraa. Käyn katsomassa että paikat on kunnossa aina vuokrauksen jälkeen. Saan siitä isältä rahaa kun hoidan niitä mökkejä. Pikku sivu bisnes työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harkinnanvaraiset tuet ja muut yhteiskunnan palvelut tohon päälle, niin jää säästöön.
Mitä tarkoitat ? Harkinnanvaraiset esim mahdollisesti vaikka silmälasit kolmen vuoden välein. Miten tämä liittyy säästämiseen
Mä olen ostanut silmälasit viimeksi 14 vuotta sitten. Mutta mä maksankin ne itse...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoka 200€/kk
Liikkuminen 65€/kk
Puhelinliittymä netillä 21€/kk
Hygienia, vaatteet yms. 60€/kk
Yhteensä noin 345€/kk.
Toimeentulotuen perusosa melkein 600€, eli kyllä tuosta pystyy säästämään, jos ei muuhun kuluta kuin noihin perusjuttuihin.Vuokrankorotus 5% vuodessa tai elinkustannusindeksi, Kela ei kustanna ylimenevää osaa vaan maksat perusosasta.
Perusosa nousee indeksin mukaan vuosittain kustannustason nousun perusteella.
Perustoimeentulotuen indeksikorotukset ovat olleet jäädytettynä jo vuosia.
Korotus jäädytettiin vain 2025
Perustoimeentulotuen indeksikorotukset ovat olleet jäädytettynä jo vuosia.