Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sinua kuritettiin lapsena?

Vierailija
14.07.2026 |

Minua tukistettiin usein.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuritettu. 

Vierailija
22/58 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakattiin, välillä ihan niin, että luita murtui, poltettiin ja viillelliltiin. Näin jälkeen päin olen kyllä miettinyt, ettei sillä ollut mitään tekemistä kurin kanssa, vaan se oli puhtaasti päästään sekaisin olevan ihmisen silmitöntä väkivaltaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti lähinnä huusi ja paiskoi tavaroita, isä vain huusi.

Vierailija
24/58 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen ollut alle kouluikäinen, minua on ravisteltu hartioista niin kauan, että olen tunnustanut jonkun sisaruksen kanssa käydyn tilanteen. Son lyöty vyöllä paljaalle takamukselle, läpsitty ja tukistettu. 

12-vuotiaana isoveljeni kaveri teki mulle väkisin fritsun kaulaan mökillä ja isäni sen nähtyään laittoi minut pyöräilemään 10 km yksin kotiin illalla. 

Kun olin teininä ulkona liian pitkään enkä kerran vastannut puhelimeen (akku oli loppunut) ja isäni minut löysi, otti hän minut riveleistä kiinni kaikkien kavereideni nähden, raahasi pitkin parkkipaikkaa ja paiskoi minut auton takapenkille. 

Jatkuvaa raivoamista, tavaroiden hajottamista, ovien paiskomista olen lapsuudessani kokenut, vaikka ne ei aina minuun kohdistuneetkaan. 

Olin kuitenkin klitti, hyvin koulussa pärjäävä lapsi, mitä nyt tuli sen ajan normaaleja teini-hömpötyksiä tehtyä ja ajoittain hölmöiltyä jotain, niin kuin moni muukin. 

Vierailija
25/58 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain kerran (!) on äiti antanut luunapin ja muistan sen vieläkin. Olin aika raisu tyttö ja keksin kaikkea, joten en yhtään ihmettele, että äidillä meni hermo. Murrosiän jälkeen en ole edes punaisia päin kävellyt ja kaikin puolin hyvin käyttäytynyt, joten ilman selkäsaunoja olen kasvanut mallikansalaiseksi, jolla ei ole mitään mielenterveyongelmia.

Niinhän sä luulet

Vierailija
26/58 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli varmaan vähän erikoista, koska muuten oli ihan normaali moderni väkivallaton perhe, mutta kasvatuksessa vanhemmat olivat aika vanhanaikaisia ja nahkavyöllä kurittaminen oli aika tavanomainen rangaistus minulla vielä tuonne ala-asteen loppulle saakka, vaikka en edes mitään erityisen tyhmää koskaan tehnytkään! N -87

Vierailija
27/58 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni nussi perseeseen ja antoi remmiä vyöllä jos ei ollut kiltisti 

Vierailija
28/58 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Miksi lasta pitäisi kurittaa? Ihan normaali ihminen minusta kasvoi, vaikka ei rankaistu ja kuritettu. Pidettiin huolta ja opetettiin.

Vierailija
29/58 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortodoksikirkon pappi ampui Joensuussa ex vaimonsa ja sen uuden miehen . Mitenkähän häntä oli lapsena kuritettu ?   Tai Roope tappoi vaimonsa oliko kuritettu kovasti lapsena . Miten Moring mitenkä häntä on kuritettu ??   Vai lapsi parka mitä hänen vanhemmat on taas tehnyt hänelle ! 

Vierailija
30/58 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan noita gigoloita kuritettu piiskalla kun niin paljon varastaa !? 

Vierailija
31/58 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Miksi lasta pitäisi kurittaa? Ihan normaali ihminen minusta kasvoi, vaikka ei rankaistu ja kuritettu. Pidettiin huolta ja opetettiin.

Miten ihmeessä tulkitsin aloituksen kysymyksen väitteenä, että lasta pitäisi kurittaa?

Vierailija
32/58 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäsauna, tukistaminen, haukkuminen.

Vierailija
33/58 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukaverit KIDUTTI KIUSASI KYLLÄ 

Vierailija
34/58 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ortodoksikirkon pappi ampui Joensuussa ex vaimonsa ja sen uuden miehen . Mitenkähän häntä oli lapsena kuritettu ?   Tai Roope tappoi vaimonsa oliko kuritettu kovasti lapsena . Miten Moring mitenkä häntä on kuritettu ??   Vai lapsi parka mitä hänen vanhemmat on taas tehnyt hänelle ! 

Munan puutetta kasvatukseen kuuluu antaa munaa ja remmiä 

Vierailija
35/58 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin 60-luvulla. Ei koskaan mitään fyysistä pahoinpitelyä kotona. Mutta mykkäkouluja ja 'merkitseviä katseita' oli kyllä äidin suunnalta tarjolla. Isä oli niin pihalla, että hankalammissa tilanteissa lähinnä loisti poissaolollaan.

Vierailija
36/58 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuritettu, onneksi. Rajat toki oli. Lapsen pahoinpiteleminen osoittaa ainoastaan vanhemman kyvyttömyyttä kasvattaa ja hillitä itseään.

Vierailija
37/58 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Ei ollut väkivaltaa.

56v.

Vierailija
38/58 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piiskaa paljaalle perseelle. Ja mutsi ei piiskannu hellästi.

Sairasta.

Vierailija
39/58 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahkäremmi missä oli niittejä. Isä ihmetteli verijäkiä kun tuli töistä.

Olin usein sairaalassa.

Vierailija
40/58 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurdi on ihminen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän