Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korjaa ruokavaliotani/ruuan määrää

Vierailija
14.07.2026 |

Auttaisitko rakentavalla tavalla minua korjaamaan ruokavaliotani tai ruuan määrää jotta pääsisin lievästä ylipainosta normaalipainoon. Taustaksi riittänee että olen n. 40v ja useamman lapsen äiti, en imetä. Omasta näkökulmasta ongelmani ei ole ruokavalio vaan se että syön sekä paljon että usein ja tätä on hankala muuttaa koska tulen helposti nälkäiseksi. 

-Syön viisi kertaa päivässä. Aamiainen klo 7, lounas klo 11, pieni välipala klo 15, päivällinen klo 17 ja iltapala klo 20. Aamupala ja iltapala ovat esim leipäviipale ja jogurtti ja hedelmä. Ateriat laitoskeittiöruokaa tai kotiruokaa.

-En syö usein ravintoloissa (max 1x/vko) ja käytän alkoholia n. 1 annoksen viikossa. 

-Syön kala-kasvisruokaa mutta pidän juustoista. Olenkin vaihtanut kermajuuston 17-prosenttiseen, koska se oli merkittävä kovan rasvan lähde. Lasten takia syömme usein pastaa, ja se on vain välillä täysjyvää.

-En osta arjessa herkkua mutta useamman kerran viikossa syön kyllä jonkun pienen herkun kuten jäätelöpuikon aterian jälkeen. 

Mielestäni tämä kuulostaa hyvältä, mutta silti olen ylipainoinen. Annoskokoni eivät ole suuria ja jos pienennän niitä, nälkä on jo tunnin päästä. Aineenvaihdunta on mulla tosi nopea. Mitä korjaisitte tai kokeilisitte?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin että täällä ei annettaisi näitä "neuvoja" että syö harvemmin. Tottakai söisin harvemmin jos ei tulisi nälkä, kiukku ja aivosumu. Päivät on täysiä ja vaativia ja ruoka pitää liikkeellä. Mutta täältä sain hyviä vinkkejä siihen miten ruoka pitäisi minut pidempään kylläisenä, kiitos niistä!

Vierailija
22/22 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään tähän vielä jutut mitä ainakin aion kokeilla: huolehdin proteiinista ja vähennän hiilareita ja rasvaa, rasvan vähentämiseksi käytän niukemmin margariinia ja salaatinkastikkeita, valitsen sokerittomia vaihtoehtoja (esim jogurtti), pyrin sellaiseen kylläisyyden tunteeseen että nälkä ei tule 2-3h aterian jälkeen. Yritän lisätä liikuntakerran viikkoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi